Problem z Elvirą!

Forum, gdzie możesz pisać o problemach ścisle związanych z grą - solucje, porady, klawiszologie itp. Na tym forum _nie piszemy_ o problemach z uruchamianiem gier.

Moderator: GTW

Lord Slav
Posty: 2
Rejestracja: 19 sty 2004, o 22:20
Lokalizacja: Bytom

Problem z Elvirą!

Post autor: Lord Slav »

Ludzie jak ktoś z was grał w Elvire 1 to powiećcie mi gdzie można znaleźć klucz do ogrodu który powinien być w szopie! a za cholere go tam nie ma!!
w opisie mam że jest w szopie ale go nie ma ku......... :?
Fre
Posty: 227
Rejestracja: 14 sie 2003, o 12:27

Post autor: Fre »

Nie grałem w tą gre ale mam do niej opis, tylko nie wiem czy to na pewno ta gra. Ta do której mam opis nazywa się tak -> "Elvira: Mistress of the Dark" (pełna nazwa), a ta z którą masz problem?
Respekt to nie dar - trzeba na niego zapracować.
Awatar użytkownika
Gregory
Posty: 43
Rejestracja: 25 kwie 2003, o 09:49
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Gregory »

Tak, Mistress of the Dark to 1-sza część Elviry.
Co do klucza... w Elvire grałem na C64, i coś mi się o przypomina, że chyba były małe różnice w rozmieszczeniu przedmiotów, pomiędzy wersją na Amige(chyba..). Może opis który masz dot. tylko C64?
Fre
Posty: 227
Rejestracja: 14 sie 2003, o 12:27

Post autor: Fre »

Jak zawsze... 1 cześć:

"Zaczynasz grę przed bramą do zamku Killbragant. Jak głosi tabliczka, należy się "zameldować" w strażnicy (w bramie na lewo). Jeśli pójdziesz prosto lub w prawo to i tak prędzej czy później zastaniesz złapany i staniesz przed obliczem kapitana. po wtrąceniu do celi zostaniesz uwolniony przez Elvirę i właściwą grę rozpoczynasz na dziedzińcu przed wejściem do lochów. Początkową sekwencje możesz pominąć przez naciśnięcie SPACJI.
Idź w lewo. Przy zakręcie w lewo obróć się w prawo - znajdziesz się przed
stajnią. Weź garść siana ze sterty przy wejściu. Obróć się i idź do bramy. W bramie na lewo znajduję się sklep z pamiątkami. Wejdź do środka, weź dużą tarczy ze ściany i użyj jej. Wyjdź ze sklepu.
Czytając dalej zorientujesz się że w tym miejscu kończy się prowadzenie "za rączkę". Na ogół podane będzie miejsce, do którego trzeba dojść i czynność, którą należy wykonać. Wybór odpowiedniej drogi należy do ciebie.
Wejdź do zamku i idź do zbrojowni. Weź ze stojaków miecz i kuszę. Użyj miecza - stanie się on twoją główną bronią. idź do biblioteki i weź magiczną książkę (magic book).
Z korytarza schodami na dół zejdź do kuchni. Weź z półki miód (honey). Daj Elvirze magiczną książkę. Zawiera ona recepty wszystkich mikstur, które możesz otrzymać przynosząc odpowiednie składniki. Daj jej do zmieszania (MIX) miód i siano, aby otrzymać czar Herbal Honey. Użyj go - umożliwia on rozpoznawanie prawdziwych imion roślin.
Wyjdź z kuchni i z korytarza wejdź schodami na piętro. Przeszukaj pokoje,
znajdziesz w nich strzały do kuszy. Na razie nie wchodź do pokoju wampirów.
Wyjdź z zamku i idź do szopy w ogrodzie. po drodze zbierz magiczne składniki tj. liście i owoce roślin. W szopie weź klucz (key), młotek (hammer) i srebrny krzyż (silver cross).
Wróć do drzwi, które mijałeś po drodze do szopy. Przy okazji naucz się
strzelać z kuszy. Pamiętaj o wyjęciu strzał z tarczy. Kluczem otwórz drzwi do ogrodu z ziołami. Weź wszystkie znajdujące się tam rośliny (patrz spis
magicznych składników pod tekstem).
Wróć do zamku i wejdź do salonu (naprzeciwko biblioteki). Weź kołek (stake) i wszystkie magiczne składniki. Idź do pokoju wampirów. Wbij młotkiem kołek w serce wampira i weź jego prochy (vampire's dust) oraz strzały do kuszy. Idź do niebieskiego pokoju (naprzeciwko pokoju wampirów). znajdź biblię i weź zwój z modlitwą (prayer scroll).
Idź do kuchni i stwórz tyle czarów, ile się uda. jeśli w kuchni zastaniesz
kucharkę to musisz się jej pozbyć. Do tego celu użyj soli, którą można znaleźć w sali tortur. W kuchni odwróć się w stronę windy i daj Elvirze czar Glowing Pride - przyniesie dla ciebie pierwszy klucz (FIRST KEY).
Idź na łączkę w pobliżu ogrodu z ziołami. Zabij z kuszy sokoła i weż drugi
klucz (SECOND KEY), pióro (feather) oraz strzałę.
Idż do labiryntu (maze). Weź jajko (bird's egg). Idź do jeziorka w centrum
labiryntu i weź wszystkie znajdujące się tam magiczne składniki. Po drodze staraj się unikać walki z mieszkańcami labiryntu, ponieważ mogą cię okraść. Odebrane ci w labiryncie przedmioty znajdziesz w dużym gnieździe w pobliżu centrum. Znajduję się tam również zaginiony pierścień Elviry (Elvira's lost ring). Jeśli w gnieździe napotkasz jakieś potwory to zabij je czarami.
Wróć do zamku i idź do kaplicy. Włóż pierścień Elviry w krzyż. Weź
modlitewnik (prayer book) i wyjmij ze środka składnik Manticore Hide. Wejdź do podziemnej sali pod ołtarzami w kaplicy. Odwróć się w stronę ściany krzyżowca i użyj zwoju z modlitwą. Włóż koronę na głowę krzyżowca. Weź święty miecz (holy sword) i użyj go.
Wyjdź z zamku i idź na blanki. Walcz z żołnierzami do czasu spotkania z
szarym rycerzem (łucznikiem), który ma kolejny klucz. po trafieniu z kuszy rycerz zleci z murów do fosy. Zapamiętaj to miejsce, ponieważ będziesz musiał później odnaleźć klucz.
Wróć do zamku i odnów swój potencjał czarów. Zejdź do lochów. Przeszukaj cele więzienne i weź magiczne składniki. wejdź do sali tortur i pociągnij za kółko na podłodze. Niczego więcej nie dotykaj. Weź kości (bones) i trzeci klucz (THIRD KEY).
Idź do katakumb i przeszukaj pomieszczenia cmentarne. Znajdź trumnę
zawierającą żelazny klucz (iron key) i weź go. W innym pomieszczeniu znajdź pustą trumnę i włóż do niej kości. W tej samej komnacie znajduje się druga trumna z przejściem do fosy. Nie otwieraj jej.
Wróć do sali tortur i weź szczypce (tongs). Idź do studni i upewnij się że
lina jest spuszczona. Wróć do katakumb. Odszukaj potwora z kamieniem i zabij go. Weź kamień (stone).
Idź do komnaty z zejściem do fosy. Otwórz trumnę - pomieszczenie zostanie zalane przez wodę. Zanurkuj w dół, a następnie płyń do czasu, kiedy będziesz mógł się wynurzyć (pojawi się strzałka w górę). Znajdziesz się na dnie studni. Zaczerpnij powietrza i popłyń pod wodą do końca tunelu. Otwórz kluczem kratę i przepłyń do fosy. Znajdziesz zwłoki szarego rycerza i weź czwarty klucz (FOURTH KEY). Wróć do studni. Weź mech (moss) i wejdź po linie na górę.
Idź do odlewni i wyjmij tygiel (crucible) ze skrzyni. Włóż do niego srebrny
krzyż i postaw tygiel na ogniu. W roztopionym srebrze zanurz jedną ze strzał do kuszy.
Idź do kuchni i używając szczypiec wyjmij z ognia gorący węgiel. Idź do
trzeciej wieży. Podpal węglem ląd działa, które po wystrzale zburzy czwartą wieżę."
Respekt to nie dar - trzeba na niego zapracować.
Fre
Posty: 227
Rejestracja: 14 sie 2003, o 12:27

Post autor: Fre »

Druga ostatnia część... (sorki że tak późno)

"Idź do stajni. Zabij wilkołaka srebrną strzałą i weź piąty klucz (FIFTH KEY), który znajduję się za kamieniami w ostatniej zagrodzie.
Ostatni klucz jest w posiadaniu kapitana straży. Idź do zbrojowni. Wypij
wszystkie mikstury zwiększające sprawność i siłę. Załóż zbroję i wyrzuć
wszystkie niepotrzebne przedmioty. Idź do strażnicy (w bramie na prawo) i zaatakuj kapitana wszelkimi czarami osłabiającymi. Użyj czarów ofensywnych- Palmlight, Fingerlight, Demon's Brew, a następnie zabij go w walce wręcz. Weź biuletyn (bulletin) i szósty, ostatni klucz (SIXTH KEY).
Mając wszystkie klucze przy sobie idź do zburzonej wieży. Znajdź skrzynkę i otwórz ją odpowiednią kombinacją kluczy (EXAMINE na każdy z kluczy). Wyjmij ze skrzynki sztylet (dagger) i zwój (scroll).
Idź do katakumb i znajdź na podłodze kamienny wzór (przy rozwidleniu
korytarza w kształcie litery "Y"). Dołącz do wzoru kamień znaleziony przy
potworze i wejdź w otwarte sekretne przejście.
Użyj mikstury Wooden heart, aby odzyskać energię. Napotkane potwory mogą być zabite tylko przy pomocy magii. Idź do końca korytarza, gdzie spotkasz Emeldę. Musisz się pośpieszyć, gdyż wysysa ona twoje siły witalne. Wstaw święty miecz w symbol zła, użyj zwój papieru znaleziony w skrzynce i pchnij Emeldę sztyletem."

Położenie magicznych składników:

Absinthe - Bar
Aconite - Ogród
Algae - Centrum Labiryntu
Beetles - Lochy
Belladonna - Ścieżka w ogrodzie
Bird's Feather - Sokół
Bleeding Heart Flower - Ogród
Bird's Egg - Labirynt
Black Lotus - Centrum Labiryntu
Blood Lily - Centrum Labiryntu
Bloodroot - Ogród
Centipedes - Lochy
Dandelion - Ogród
Dogwood - Ścieżka w ogrodzie
Dragon's Blood - Pomieszczenia cmentarne (dziura w czaszce nad drzwiami)
Earwigs - Lochy
Elderberries - Ogród
Fern - Salon
Flame Flower - Ścieżka
Firethorn - Ścieżka
Four Lear Clover - Ścieżka
Hawthorn - Ścieżka
Hay - Przed stajnią
Hellabore - Ogród
Honey - Spiżarnia
Horsehair - Stajnia
Ivy - Blanki
Laundum - Łazienka
Lily - Centrum Labiryntu
Lily Leaf - Centrum Labiryntu
Maiden Tree Leaves - Ścieżka
Maggot - Szopa w ogrodzie (gardło ogrodnika)
Manticore Hide - Kaplica (modlitewnik)
Mistletoe - Ścieżka
Monsters - Salon
Moss - Studnia
Mushrooms - Ścieżka
Nettles - Labirynt
Nightsthade - Ścieżka
Parsley - Ogród
Plaintain - Ogród
Poppy - Przy ogrodzie
Red Wine - Kuchnia
Rose - Ogród
Spider Webs - Loch
Thistle - Labirynt
Vampire's Dust - Pokój wampirów
White Wine - Kuchnia
Witch Hazel - Ogród
Respekt to nie dar - trzeba na niego zapracować.
Nightmare Z
Posty: 10
Rejestracja: 30 lis 2003, o 20:42
Lokalizacja: z Mazur

Post autor: Nightmare Z »

mam tę samą solucje co ty :D pochodzi z AMIGERA nr.4 r.91
ale ja mam inny moze nawet banalny problem. pisze zeby zmnieszac siano z miodem tyle tylko ze jak wciskam MIX pokazuje sie lista z czarami, wybieram herbal honey wcisakm MIX i nic.a mam miod i siano. co robic???/
stoisz na rozdrozasz swiata-rapuj
robisz hh dla prawdziwych chlopakow-rapuj
czujesz to bansujesz
lirycznie wycinasz łakow-rapuj rapuj
adrian555
Posty: 1
Rejestracja: 26 wrz 2004, o 14:45
Lokalizacja: Śląsk

jeśli jeszcze aktualna elvira 1

Post autor: adrian555 »

Przeszedłem Elvirę 1 całą i jak ktoś ma pytania można do mnie napisać. Mam natomiast problem z kodami do drzwi w Elvirze 2
Uśmiechy dla każdego kto tu zagląda :)
Lord Slav
Posty: 2
Rejestracja: 19 sty 2004, o 22:20
Lokalizacja: Bytom

Post autor: Lord Slav »

Adrian w wersji pirackiej z tego co wiem to działa byle jaki kod...przynajmniej mi działały na Amidze...a do wersji na emulator to coś mi kumpel gadał ze też miał problem z kodami zdaje sie.. nie umiał potem drzwi otworzyc.. :cry:
adrian 555

jeszcze kody

Post autor: adrian 555 »

Na Amidze działały ale na emulatorze nie. Kiedyś miałem stronę ze sklepem, żeby kupić oryginalną wersję a teraz nie mogę na nią trafić. może ktoś coś poradzi :)
Gość

klucz w chacie ogrodnika

Post autor: Gość »

hej co do klucza w chacie ogrodnika to jest w pudełku na stole w tym samym w ktorym sa nasiona,zabierz nasionka pojawi sie klucz.pozdrawiam pa
Awatar użytkownika
Bebokus pospolitus
Posty: 1410
Rejestracja: 6 sty 2005, o 17:26
Lokalizacja: Tychy

Post autor: Bebokus pospolitus »

Witam mam problem praktycznie na samym początku , o co biega z tym system walki ,jest jakiś niedorzeczny !
Przeczytałem że musze klikać na lewą i prawą strone by zablokować uderzenie ,pewnie chodzi o wyczucie czasu ,ale wielu przegranych pojedynkach nie mam siły już , WTF?
http://www.retrostacja.org/ multi blog o grach :)
Awatar użytkownika
Borias
Posty: 322
Rejestracja: 16 lut 2004, o 15:14
Lokalizacja: From Hell

Post autor: Borias »

Jeżeli kursor jest "mieczem", to atakujesz - klikasz w te dwa "kwadraciki" po prawej stronie, jeżeli wróg zablokuje twój atak, to kursor jest "tarczą" - wtedy ty musisz zablokować jego atak: jeżeli uderza na prawą stronę ekranu musisz kliknąć "kwadracik" dolny, jeżeli na lewą "kwadracik" górny - i tak aż padnie.
ASUS M4A77TD PRO, PhenomII X4 955, ASUS 285 1GB 512bit, 4GB RAM DDR3 Kingston 1,6GHz, HDD's 1TB/320GB, Sound Blaster X-Fi Xtreme Gamer, Tagan BZ 700W, w: NZXT Apollo.
A1200 Tower, Kick 3.1, Apollo 1240, 16 MB RAM, HDD 500 MB
Awatar użytkownika
Bebokus pospolitus
Posty: 1410
Rejestracja: 6 sty 2005, o 17:26
Lokalizacja: Tychy

Post autor: Bebokus pospolitus »

Tyle to wyczytałem w opisach ,wiem że tak się walczy ,nie moge tylko wyczuć czasowo tego ,wnerwia mnie to już :P
Mam zablokować/parować gdy przeciwnik właśnie wymierza cios ,czy tuż przed uderzeniem ?
http://www.retrostacja.org/ multi blog o grach :)
Awatar użytkownika
Borias
Posty: 322
Rejestracja: 16 lut 2004, o 15:14
Lokalizacja: From Hell

Post autor: Borias »

Tak, masz wyczuć, gdzie machnie 8) Wprawisz się, ja też miałem z tym kłopoty. Kiedy machasz "mieczem" - klikaj szybko na zmianę te "kwadraciki", żeby nie zdążył cię zablokować, większość pada - tylko naprawdę twardzi są w stanie zablokować twój cios (np. mnich z maczugą, kościotrup w czerwonym wamsie w katakumbach pod zamkiem i kilku innych).
ASUS M4A77TD PRO, PhenomII X4 955, ASUS 285 1GB 512bit, 4GB RAM DDR3 Kingston 1,6GHz, HDD's 1TB/320GB, Sound Blaster X-Fi Xtreme Gamer, Tagan BZ 700W, w: NZXT Apollo.
A1200 Tower, Kick 3.1, Apollo 1240, 16 MB RAM, HDD 500 MB
Awatar użytkownika
Bebokus pospolitus
Posty: 1410
Rejestracja: 6 sty 2005, o 17:26
Lokalizacja: Tychy

Post autor: Bebokus pospolitus »

Wreszcie dałem rade ,ale początek był fatalny ,ciągle zbierałem razy.
Zdobyłem już miecz i nie straszny mi już żaden drań.
Dzięki Borias !
http://www.retrostacja.org/ multi blog o grach :)
ODPOWIEDZ