Worms ciekawe plansze

Forum, gdzie możesz pisać o problemach ścisle związanych z grą - solucje, porady, klawiszologie itp. Na tym forum _nie piszemy_ o problemach z uruchamianiem gier.

Moderator: GTW

Awatar użytkownika
Slesz
Posty: 1728
Rejestracja: 5 lut 2005, o 02:29
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Slesz »

Pamiętam, że z oryginalnej wersji code book był nie do skserowania - specjalnie go tak wykonano.
Kumpel podpłacał siostrę żeby mu przepisała całość ;)
Ja pożyczyłem Wormsy od kolegi i zdążyłem przepisać tylko stronę A, wobec tego musiałem uruchamiać Wormsy tak długo aż zapyta mnie w końcu o stronę A.
Oczekiwanie na niebezpieczeństwo jest gorsze niż moment, gdy ono na człowieka spada.
Awatar użytkownika
BadMojo
Posty: 986
Rejestracja: 17 lis 2003, o 22:27
Lokalizacja: Łódź

Post autor: BadMojo »

Do wersji cd32 również nie mam całego code booka (na pewno większość jest), prawdopodonie kody są te same.
AXE Capoeira!
Awatar użytkownika
Wolfer
Posty: 49
Rejestracja: 8 sty 2006, o 16:41
Lokalizacja: Turek

Post autor: Wolfer »

Jakie trzeba mieć ustawienia w emulatorze do wormsów i wormsów Direction's Out :?: podajcie C.P.U. procesor jaki ROM, model amigi, konfiguracja sprzętowa, chipset itd. bo teraz nie chce mi chodzić a chce sprawdzić te ciekawe plansze :P
Anticipation of Death is Worse than Death Itself.
Awatar użytkownika
Szoszo
Posty: 386
Rejestracja: 26 cze 2005, o 11:00
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: Szoszo »

Np taką mi na takiej smiga bez zarzutów ;)

CPU Type:68000 + more compatible , Match A500 speed
Chipset:full ECS , fast cooper , sprites and sprites vs. playfield
ROM:1.3
RAM:Chip 2mb reszta wylaczona
Display:800x600 16bit , Line mode:Doubled , Refresh:Every Frame
Game & I/O Ports:Amiga mouse port 0 "PC Mouse" Amiga mouse port 1 "A"
"Na górze stojącej dumnie wśród innych zaśnieżonych gór, niczym w krainie wyśnionej przez elfa. W demonicznych pląsach wiatru, samotnie stał pazur szatana co Ardana zamkiem się zwał."
Awatar użytkownika
Wolfer
Posty: 49
Rejestracja: 8 sty 2006, o 16:41
Lokalizacja: Turek

Post autor: Wolfer »

nie masz spolszczenia do WinUAE :?: bo nie których słow nie bede wiedział co znaczą.
Anticipation of Death is Worse than Death Itself.
Awatar użytkownika
BadMojo
Posty: 986
Rejestracja: 17 lis 2003, o 22:27
Lokalizacja: Łódź

Post autor: BadMojo »

No bez przesady wszystkiego można się domyśleć. A w ostateczności przecież można ze słownika skorzystać nie 8)
AXE Capoeira!
Awatar użytkownika
XaNtoR
Posty: 52
Rejestracja: 5 mar 2004, o 22:18
Lokalizacja: Bębło pod Krakowem
Kontakt:

Customy do WormsDC HD

Post autor: XaNtoR »

Podaje link do moich planszy robionych z kumplami oraz kompletowanych z plytek ACS: http://xantor.cba.pl/TWCUSTOM.rar
Rozpakowac do katalogu z grą. Lista jest spora, wiec nie wyswietla sie cala w grze. Aby otworzyc te ktorych nie widac wpisac po prostu nazwe ktora znajduje sie w katalogu TWCUSTOM w ktorym jest WormsDC :wink:
AmigaAmigaaMiga mi przed oczami...
Awatar użytkownika
Wolfer
Posty: 49
Rejestracja: 8 sty 2006, o 16:41
Lokalizacja: Turek

Post autor: Wolfer »

Mapki jakie s jeszcze to:
team 17
alien
scrapyard
jungle
Anticipation of Death is Worse than Death Itself.
Adamus
Posty: 1
Rejestracja: 18 gru 2007, o 13:12

Plansze własnej roboty

Post autor: Adamus »

Plansze można zrobić samemu (zupełnie od zera). :D Kiedyś trochę eksperymentowałem z tym. Tutaj zamieszczam opis:
Po pierwsze znajdujemy pustą dyskietkę
Na nią kopiujemy sobie katalog TWCUSTOM z dyskietki z grą. To nie jest konieczne, ale dzięki temu będziemy mieli na jednej dyskietce wszystkie customy.
Do katalogu TWCUSTOM będziemy zapisywać zrobione plansze.

Rysujemy planszę
Uruchamiamy edytor graficzny. Ja to robiłem w deluxe paincie 4.
Zaraz po uruchomieniu pojawia się okienko z wyborem formatu obrazu. Ustawiamy 8 kolorów i rozdzielczość 320x256 (prawdopodobnie działa również 368x283, ale nie sprawdzałem dokładnie).
Do dyspozycji mamy 8 kolorów. Mogą być dowolne, ale UWAGA: większość ma wpływ na wygląd robaków, mostów, min.itp
Przy prawej krawędzi monitora na dole, znajduje się pasek z kolorami. Dla porządku ponumerowałem je tak:
1 5
2 6
3 7
4 8

kolor 1 - tło, dowolny kolor(i tak nie będzie widoczny), gra będzie go traktować jak pustą przestrzeń
kolor 2 - biały, efekt błysku (np granata).
kolor 3 - skóra robaków, tradycyjnie różowa, ale jak ktoś ma fantazję można zrobić zupełnie inną :wink:
kolor 4 - kubraczek nieaktywnego robaka, most, mina(brzeg), granat(brzeg)
kolor 5 - kubraczek aktywnego robaka, mina(środek), granat(środek), lina
kolory 6,7,8 - brak danych :P

Planszę zapisujemy w katalogu TWCUSTOM wielkimi literami dodając rozszerzenie .WRM (np: PLANSZA.WRM). Nazwa może zawierać spacje. Dobrze by było, żeby miała nie więcej niż 10 liter. Jak bedzie dłuższa to będzie działać, ale kod do tej planszy będzie tylko częścią nazwy (np jak zrobimy PUSTYNNA BURZA, to kod będzie PUSTYNNA B).

I tyle. :)

Żeby się przekonać, jak działa, gdy gra się załaduje, wchodzimy z głównego menu, do "Records" i naciskamy na "Next", aż dojdziemy do końca. Wtedy wkładamy dyskietkę z naszymi planszami i przyciskamy na "Change level disk!". Jak wszystko w porządku po kliknięciu w "List custom levels" powinna się pojawić lista.

Miłej zabawy :)

:arrow: XaNtoR
Link, który podałeś nie działa. Mógłbyś go odświeżyć lub w jakiś inny sposób mi przysłać tamte plansze?
Awatar użytkownika
XaNtoR
Posty: 52
Rejestracja: 5 mar 2004, o 22:18
Lokalizacja: Bębło pod Krakowem
Kontakt:

Post autor: XaNtoR »

Podaję aktualny link do plansz do Wormsów, nie wiem jak długo będzie działał, jeśli coś będzie nie tak, proszę pisać do mnie na priva :wink:
http://www.speedyshare.com/919310494.html
AmigaAmigaaMiga mi przed oczami...
ODPOWIEDZ