Strona 1 z 1

CANNON FODDER - PROBLEM MISJI 18 (rozwiazanie)

: 12 cze 2006, o 21:02
autor: UrBi
Witam wszystkich.

Chcialbym w tym temacie opisac sposob w jaki pozbyc sie zawieszania gry miedzy misja 18 a 19 a dokladniej miedzy ekranem odznaczen i poleglych a ekranem rekrutacji naszych dzielnych wojakow. Otoz gra cannon fodder 1 i 2 ma blad po przekroczeniu liczby 250 rekrutow wystepuje wyzej opisany problem. Grajac w cannon fodder od poczatku to jest od misji 1 w wersji z trainerem z ustawiona opcja niesmiertelnosci sila zeczy rekruci wogole nie gina i ich liczba sie zwieksza z kazdym kolejnym naborem podczas nowej misji i wlasnie miedzy misja 18 a 19 liczba rekrutow osiaga poziom ponad 250 co powoduje zawieszanie sie gry, oczywiscie nie sugeruje tutaj ze owe zawieszanie sie gry musi wystapic miedzy 18 a 19 misja. Ktos moze powiedziec ze ma gre bez trainera i ma ten sam problem z wieszajaca sie gra to wowczas albo ma walniete dyskietki miedzy misja 18 a 19 albo jest cholernie dobry w ta gre i stracil malo ludzi co rowniez zaowocowalo przekroczeniem liczby rekrutow ponad 250 i gra mu sie wiesza. Podany sposob jest w 100% sprawdzony przeze mnie poniewaz gralem w wersje z trainerem z wlaczona opcja niesmiertelnosci i swego czasu mialem ten sam problem co Wy.

Mysle ze przedstawiony wyzej opis rozwiaze problem owego wieszania sie gry.

: 13 cze 2006, o 14:38
autor: Noovy
Gram w wersję z trainerem, ale nie doszedłem jeszcze do misji 18.
Czyli przed misją 18 należy pozbyć się nadmiernej ilości wojaków i wszystko będzie ok.

Jak wpadłeś na takie rozwiązanie ?

: 13 cze 2006, o 15:51
autor: UrBi
Hmm ja na to nie wpadlem hehe. Sciagnalem kiedys z planetemu wersje Cannon Fodder 2 z trainerem i grupa ktora zrobila trainera do tej gry napisala notke ze Cannon Fodder 2 ma wlasnie taki blad ze jak sie przekroczy liczbe 250 rekrutow to pomiedzy ekranem awansu a rekrutacji gra sie bedzie kaszanic. Pomyslalem ze i ten problem pewnie dotyczy tez Cannon Fodder 1 sprawdzilem i okazalo sie to prawda. A ze na forum wiele razy byl poruszony ten problem a wiekszosc ludzi pisala ze najprawdopodobniej walniete sa dyskietki postanowilem opisac sposob rozwiazania tego problemu.

: 13 cze 2006, o 17:28
autor: Szoszo
Urbi i bardzo dobrze zrobiles :D :wink: .Pewnie do tej pory kazdy by uwazal ze ma walniete dyskietki i by sciagal inne wersje (bez sensownie ;p).Good Job :roll: 8)

: 13 cze 2006, o 19:04
autor: ZB
To fakt wersja z Fairlight wiesza sie na 19 misji, gralem bez trainera uzywalem tylko save state i dlatego malo co wojakow stracilem. Ale niewiadomo czy sposob dziala na wersji z Crystal gdzie gra wiesza sie na 22 (niepamietam) misji. Wydaje mi sie ze ten sposob tam niedziala gdyz mamy wtedy ponad 250 wojakow. Ktos sprawdzil?

: 13 cze 2006, o 19:15
autor: AlaN
'Fairlight' sie wiesza. mozliwe; wystarczy ukatrupić kilku(dziesięciu?) "naszych i gra pójdzie do końca :D . Po co komu trainery, lepiej ubić ich w czasie walki i przejdzie sie kazda misje :D

: 15 cze 2006, o 01:14
autor: ZB
Teraz gdy juz prawie wszytko jasne wydaje mi sie ze jest to blad programistow, ktorzy pewnie ustalil ze wartos pozostalych komandosow bedzie zapisywana w jednym polu. UrBi wspomial o 250 ale to chyba 255 gdyz tyle wynosi maksymalna wartosc jednego pola Hex FF=255. Oczywiscie to tylko moje pewnie bledne spekulacje. ;]

A tu wspomniane kiedys podziekowanie F.U.C.K.Y.O.U.

Obrazek

: 15 cze 2006, o 07:27
autor: Szoszo
blad programistow albo specjalnie tak zrobili moze przewidzieli ze ktos sie znajdzie madry (kiedys w przyszlosci) ze bedzie chcial przejsc gre z trainerem i moze programisci pomysleli(?) :twisted:

Re: CANNON FODDER - PROBLEM MISJI 18 (rozwiazanie)

: 13 gru 2013, o 22:44
autor: Anthrox
Przepraszam, że się wtrącam po 7 latach.
Sprawdzałem z ciekawości, czy ktoś poruszył ten problem.
Chciałbym jednak podziękować UrBiemu, bo jeżeli tak rzeczywiście jest, to w exeku zrobię ograniczenie na normalną wersję i zwykłą, aby gra nie przekraczała 255 rekrutów.
Jednak miałem wrażenie, że to konieczność zabicia Joolsa czy kogoś tam powodowała ten bug.

[edit]
UrBi - wysłałem Ci PW. Na podstawie Twojej informacji przygotowałem fix'a - i przynajmniej w exeku błąd już nie wystąpi. Możesz lecieć z tym na Mantisa, jeśli jeszcze nie zrobiłeś tego.
EXE z nowym trainerem dzisiaj trafi do Beta.

[edit2]
Wersja Beta obecnie przechodzi testy. EXE powinno wyjść w nadchodzącym weekendzie.

Re: CANNON FODDER - PROBLEM MISJI 18 (rozwiazanie)

: 19 gru 2013, o 03:41
autor: Anthrox
Aktualizacja:

W wersji WHDLoad nie występuje w/w problem - Bert zatem dodał fix'a.
Z tego co widziałem zastosował prostszą technikę od mojej - licznik się przekręca i liczy od początku - więc gra się nie wywala.

No cóż - przynajmniej jeśli chodzi o CF1 nikt mi nie zarzuci, że to nie ja zrobiłem patcha :D