Czy da się nagrać gry ADF na cd?

Forum, gdzie możesz pisać o problemach ścisle związanych z grą - solucje, porady, klawiszologie itp. Na tym forum _nie piszemy_ o problemach z uruchamianiem gier.

Moderator: GTW

ODPOWIEDZ
konsolex
Posty: 1
Rejestracja: 12 wrz 2010, o 15:26

Czy da się nagrać gry ADF na cd?

Post autor: konsolex »

Witam.
Mam takie pytanie, czy istnieje jakiś sposób na nagranie na zwykłej płycie kilku gierek żeby działały na Amidze CD32?

Chodzi mi o gry:
- Agony
- Sensible Soccer 97/98
- Sviw

Mam te gry w formacie chyba ADF. Czy trzeba to jakoś przekonwertować na inny system?

Może będzie umiał ktoś pomóc usmiech

PS. Wiem że są jakieś składanki gierek 999, 444, ale są problemy
z loadingiem i wogóle uruchomieniem.
olesio
Posty: 757
Rejestracja: 26 gru 2003, o 20:57
Lokalizacja: Szczecin

Re: Czy da się nagrać gry ADF na cd?

Post autor: olesio »

SWOS tylko z dyskietek, bo wersja z hdd potrzebuje więcej niż 2 MB wolnej pamięci.
Co do pozostalych dwoch gier to są one w wersjach WHDLoad, zapomnij o adfach w
ich przypadku. bo to są non dosy i inaczej nie odpalisz, jak używając WHDLoad, jak
w ReadMe piszą że potrzebują do opcji PRELOAD w sumie do 2 MB pamięci to się z
CD również odpalą. Po niemal tysiącach prób i testów przygotowałem dla Ciebie w
postaci obrazu iso kompilację tych dwóch gier. Wrzuciłem ją na konto w MediaFire,
a więc link raczej nie wygasnie http://www.mediafire.com/?t4t9jqzcu4djtul no
a teraz garść opisów. Jeżeli nie masz żadnego systemu operacyjnego to polecam
pobrać obrazy dyskietek Workbencha 3.1 ze strony Ami32, nastepnie Classic WB
w wersji LITE. Linki znajdziesz w google. A teraz pobierz sobie z poniższej www:
http://www.cd32-allianz.de/entwickler/entwickler CD32 Developer-Kit i gdzieś
wypakuj, bo w zasadzie będziesz potrzebował pliku Cd32.tm w nim zawartego.
Następnie ze strony http://www.estamos.de/makecd/#CurrentVersion pobierz
ostatnią wersję MakeCD 3.2c i rozpakują ją do katalogu który podmontujesz w
WinUAE jako dysk w konfiguracji z Classic WB oraz co najważniejsze "12 public
beta", aktualizację tę wypakuj do katalogu z MakeCD. Sprawi ona, że będzie
można używać MakeCD bez konieczności rejestrowania i podawania numerów
seryjnych, bo program stał się już darmowy. I teraz według tego poradnika:
http://apc74.ppa.pl/PPA/CDTV_BOOT_CD/Wi ... ot_CD.html z łatwością
stworzysz obraz plyty dla CD32. Tylko pamiętaj o tym, aby plik wspomniany
Cd32.tm wrzucić do katalogu z MakeCD i wskazać go - tak jak to opisano w
instrukcji na powyższej stronie. Z nagrywaniem iso musisz sam sobie radzić,
bo ja nie mam CD32 i nie wiem jak prawidlowo wypalić taki obraz, ale są z
pewnością na ten temat informacje na sieci - z pewne również po Polsku, a
jakby co to na tym forum może znajdzie się bardziej doświadczony user, co
posiada CD32 i coś Tobie pomoże. Oczywiście gry dla WHDLoad zdobędziesz
ze strony http://whdownload.com - WHDLoad z http://www.whdload.de i
dołączony klucz masz tylko w celach edukacyjnych. Działa do wersji 16.4, z
nowszymi już nie - jednak polecam kupić sobie pakiet WHDLoad, bo warto.
Co do zawartości płyty to sobie przeanalizuj przygotowany przezemnie plik
iso, ja dodam tylko że nazwy katalogów a przedewszystkim plików, które
uruchamia skrypt w S:startup-sequence - MUSZĄ ZACZYNAĆ SIĘ Z WIELKIEJ
LITERY - KONIECZNIE! I dodam, że jakbyś robił sobie jakąś inna kompilację
w taki sposób jak zaproponowałem, to pliki keymap dla polecenia Setmap
możesz tworzyć i edytować używając do tego programu, ktory jest tutaj:
http://aminet.net/util/misc/EditKeys163.lha A do ewentualnej łatwej i
masowej zmiany nazw plików na zaczynające się z wielkich liter polecam
Total Commandera. A i obraz iso testowałem pod Daemon Tools Pro oraz
WinUAE w wersjach 1.1 oraz 1.6.1 i pod tą drugą "Agony" działa lepiej, a
jeżeli pobierzesz najnowszą wersję WinUAE to - o ile się orientuje- już nie
potrzebujesz Daemon Tools, bo pozwala ona montować obrazy płyt - lecz
ja mam za staty i już powolny komputer, aby to sprawdzić. To tyle opisu
odemnie, na konieć wystarczy mi życzyć tylko: Good luck and have fun :)

EDIT: z ostanniej chwili, pod WinUAE i włączoną opcją scsi.device udało
mi się używając MakeCD bezproblemowo nagrać obraz płyty na CD-RW i
to na jakiś tandetny nośnik Vakooss, co chyba w "Realu" kupiłem. I pod
WinUAE w wersji 1.6.1 już bez scsi.device z płytą w napędzie o literze
najbliższej początkowi alfabetu (czyli u mnie bez montowania żądnych
dodatkowych wirtualnych napędów pod Daemon Toolsem jest to "X:\")
emulator zastartował. W Swiv są niestety błędy z grafiką, ale może na
prawdziwej CD32 nie będzie tego, nie mam też pewności czy jeżeli ta
płyta była nagrana z opowiednią prędkością pod emulatorem to czy na
prawdziwym sprzęcie nie będzie problemów z jej widocznością. Ale to
już musisz sobie sprawdzić sam. Wszystko co trzeba opisałem wyżej.
Ostatnio zmieniony 24 wrz 2010, o 19:04 przez olesio, łącznie zmieniany 4 razy.
Pozdrawiam: olesio

"Cel uświęca środki"
Anthrox
Mistrz Mortal Kombat 2
Posty: 1247
Rejestracja: 19 sie 2005, o 17:14
Lokalizacja: woj. wielkopolskie ;)
Kontakt:

Re: Czy da się nagrać gry ADF na cd?

Post autor: Anthrox »

Olesio, klucze nawet w celach edukacyjnych nie powinny być publikowane, bo wyznawcy prawa dobiorą Ci się do skóry, a szkoda by było :mrgreen:
www.thecompany.pl -> zajrzyj, gdy emulator Amigi stanowi dla Ciebie czarną magię.
olesio
Posty: 757
Rejestracja: 26 gru 2003, o 20:57
Lokalizacja: Szczecin

Re: Czy da się nagrać gry ADF na cd?

Post autor: olesio »

Niestety w przypadku tych dwóch gier nie ma wyboru. Trzeba użyć normalnego WHDLoad
zamiast WHDLoadCD32, bo pod tym drugim jako tako działa SWIV, lecz już nie działa tak,
jak należy Agony, bo wykrzacza się przed starem właściwej gry. Jednak pytający - jeżeli
chce się skupić na uruchomieniu gier pod CD32, to może przetestować WHDLoadCD32 ze
strony http://whdload.de a więcej na jego temat jest w polskojęzycznej dokumentacji
pod tym adresem: http://whdload.de/docs/pl/cd32.html - natomiast z moich testów ta
przygotowana przezemnie kompilacja działa dobrze pod WinUAE 1.6.1 natomiast już na
najnowszej dostepnej wersji 2.2.0 są problemy po starcie wychodzi z różnymi błedami,
to samo pod różnymi wersjami WHDLoadCD32. Można też pobrać kompilację wielu gier,
na przykład SilkWorm oraz SWIV z http://www.rgcd.co.uk/cd32 - wypalić pod MakeCD
obraz iso i zobaczyć jak działa na prawdziwej CD32, bo wiadomo emulator to emulator.
A błędy w "Agony" i jej złym działaniem pod WinUAE 2.2.0 podczas emulacji CD32, już
zgłosiłem na EAB. Niech się autor wypowie czy to wina slave czy jego emulatora, choć
z tego, że pod wersją 1.6.1 wszystko jest ok wnioskuję, że może emulacja CD32 stała
się zbyt dokładna. Najlepiej jak pytający odpisał czy wypalił płytę pod MakeCD albo w
inny sposób, pozwalający na jej działanie i przetestował gry na prawdziwym sprzęcie.

EDIT: poprawiam jedną rzecz w obrazie, zamiast programu reboot użyłem znalezionego
w kompilacji SilkWorm + SWIV innego programu Reset. Pod WinUAE 2.2.0 działa ok i w
międzyczasie będę prosił autora WinUAE o poprawienie błędów aby ta gra działała tak,
jak pod WinUAE 1.6.1, link do wątku http://eab.abime.net/showthread.php?p=700077
na spowolnienie działania emulatora na słabszych komputerach i moim AMD - pomogło
ustawienie Priorytetów emulacji na "Below Normal" i wtedy faktycznie znacznie lepiej
działa WinUAE i się nie zacina - czyli tak jak radził mi tam w swojej odpowiedzi Toni.
Pozdrawiam: olesio

"Cel uświęca środki"
olesio
Posty: 757
Rejestracja: 26 gru 2003, o 20:57
Lokalizacja: Szczecin

Re: Czy da się nagrać gry ADF na cd?

Post autor: olesio »

Odświeżam wątek. Teraz pod linkiem w pierwszej mojej odpowiedzi jest przygotowany obraz iso, który
już działa ok pod WinUAE w wersji 2.2.0. Należało ustawić ReadDelay=50 w pliku S:whdload.prefs - dla
WHDLoadCD32. Natomiast aby działal SWIV trzeba było umieścić slave w innym podkatalogu, niż dane
do gry czyli plik Disk.1, bo inaczej wyskakiwał błąd. Teraz oba slave'y są w podktalogu "A", bo jak pod
nazwą Slaves je dodałem to niewiedzieć dlaczego emulowana CD32 nie chciała zobaczyć go - pomimo,
że wgrany plik Dir pokazywał że taki katalog faktycznie istnieje. Koniec końców masz przygorowaną w
iso kompilację jak należy i tyle informacji pomocniczych, ktore pomogą Tobie w przyszlości stworzyć
jakieś inne kompilacje gier pod CD32 dla siebie. I nie ma już pliku klucza, więc wszystko jest legalne.
I poprawiłem też wybor gry, WinUAE pokazuje mi, że emulowany czytnik CD pracuje caly czas po tym
jak pokaże się ekran wyboru gry, ale to pewnie dlatego że skrypt urcchamiający jest wtedy w pętli i
czeka na wciśnięcie - czerwony przycisk uruchamia Agony, a niebieski SWIV. Klawiatura jest wtedy
w konsoli zablokowana. Jeżeli natomiast masz klawiaturę to z gry wyjdziesz F10, a jeśli nie - to po
prostu wykonaj restart konsoli. Powtarzam link z iso http://www.mediafire.com/?t4t9jqzcu4djtul
Pozdrawiam: olesio

"Cel uświęca środki"
ODPOWIEDZ