Strona 1 z 1

Ciemna Strona - mapa

: 28 sie 2011, o 05:33
autor: jester
Ponoć istnieje mapa korytarzy serwisowych (właśnie tam utknąłem) do przygodówki Ciemna Strona - czy ktoś ją posiada i mógłby wkleić? O ile oczywiście ma ona postać jakiś plików graficznych spoza gry lub fragmentu instrukcji. Ew. czy ma ktoś kontakt do autora gry.

Re: Ciemna Strona - mapa

: 28 sie 2011, o 18:18
autor: Anthrox
http://thecompany.pl/gra/Ciemna+Strona+*PL*

I wciśnij:

Zobacz (2) / Dodaj usterkę

Re: Ciemna Strona - mapa

: 28 sie 2011, o 20:06
autor: jester
O wielkie dzięki stary, szału można było dostać przy szukaniu tego holokryształu, pozdr
Nie pamiętacie może, w którym miejscu na mapie jest robot któremu należy odebrać obcęgi?

Re: Ciemna Strona - mapa

: 28 sie 2011, o 21:23
autor: Anthrox
Przyznam Ci, że nie przeszedłem tej gry do końca, ale mam zamiar.
Jednak bez problemu mógłbym Ci odpowiedzieć zaglądając do solucji Shoonaya.
W razie czego rzuci Ci on, ale naprawdę tak utknąłeś, żeby do solucji zaglądać ? :P

Jeśli tak, solucję dostaniesz (zapewne sam shoni Ci prześle) w poście

Re: Ciemna Strona - mapa

: 28 sie 2011, o 21:28
autor: Shoonay
Nie mam mojej osobistej prywatnej solucji ale swego czasu przepisałem tę z ACS, patrzaj tutaj: http://eab.abime.net/showthread.php?t=45598

Re: Ciemna Strona - mapa

: 29 sie 2011, o 07:05
autor: jester
Dzięki ale ma już ją od dawna :P tyle że właśnie mam kolejny problem, doszedłem do miejsca w którym w solucji jest napisane:

"UWAGA! Jeśli w Twojej wersji coś się tu psuje, będziesz musiał dokonać paru drobnych zmian w pliku xdatO i w aktualnym savie.
W pliku xdatO na pozycji $44F2 zamień $153A na $11B6.
Na pozycji $4516 zmień $153A na $11B6, a także od liczby na pozycji $8D7F odejmij $384 (wiadomość od autora gry!)."

i bez zrobienia tego nie przejdę dalej bo przedmiot zrobiony z eksponatu i koca nie wyświetla się poprawnie w inwentarzu jak i nie da się rozbić kulki młotkiem! Korzystam z Ciemnej Strony w wersji .exe [(v2.5)(PL)(1997)(Diogenes)-TheCompany)], sejvowałem tylko z poziomu emulatora (F12->save), czy jest możliwa taka edycja pliku z uproszczonej emulacji i jakimi programami jeśli już? Jak zrobić 'normalny' sejv (wewnątrzgrowy)?

Re: Ciemna Strona - mapa

: 29 sie 2011, o 13:38
autor: olesio
Można zrobić kopię tego save'a z pod emulatora i spróbować wyszukać bajty 15 3A i podmienić na właściwe. Zrobisz to dowolnym HexEdytorem. Może być Hex Workshop, HIEW, ale jest ich więcej ja używam HIEW, ponieważ czasami reversuje programy. Jednak jest pewien problem, takich sekwencji bajtów może być w save więcej i pewnie będzie więcej. Poza tym nie wiem czy sgf'y nie mają jakiś sum kontrolnych i po zmianie nawet dobrego miejsca, będzie się dało takową grę na nowo wczytać. Inne rozwiązanie to postawić sobie jakiś system pod WinUAE - polecam Classic WB. I pod nim zainstalować grę na twardy dysk najlepiej emulowany jako katalog, w razie potrzeb zrobić odpowiednie assign'y jeżeli gra tego będzie wymagać (bo nie kojarze jak już jest akurat z nią) i grać pod WinUAE, a w żądanym momencie po zapisie stanu gry wyedytować właściwy utworzony plik save'a jakimś HexEdytorem pod Windowsem. Napisze Anthroxowi żeby tutaj zajrzał, ale sam problem możesz też zgłośić na forum TheCompany, może coś da się poprawić, może jest jakaś lepiej działająca wersja gry.

Re: Ciemna Strona - mapa

: 29 sie 2011, o 15:08
autor: jester
Dzięki bardzo, ale nie znam się na hexowaniu i coś mi nie wychodzi, mógłby ktoś spróbować podmienić te wartości w pliku save wg powyższych wskazówek z solucji? Załączam go poniżej:
http://www.megaupload.com/?d=OJO9YSUT

Re: Ciemna Strona - mapa

: 29 sie 2011, o 16:11
autor: Anthrox
Przepraszam, moja wina - nie doczytałem.
Plik mogę poprawić, ale najlepiej jakbyś od nowa zaczął grę, aby się upewnić wtedy, że nie ma potrzeby edytowania save ;)
(oczywiście na nowej wersji EXE'ka, który wtedy dostarczę)

@olesio - sgf nie ma sensu edytować, bo autor kazał edytować pliki gry + ewentualny save (exek go zapisuje w danych aplikacji)

Więc grzebanie w SGF odpada z kilku powodów
- nie wczytasz go do WinUAE
- pod hexedytorem struktura jest całkiem inna
- debugger w tcUAE jest zablokowany
- nawet gdybyś mógł edytować SGF w wersji "cywilnej" tcUAE to i tak nie byłbyś w stanie bo na ślepo miałbyś za trudno.

Hexowo jestem w stanie to poprawić, ale nie rozumiem co autor miał na myśli w tym miejscu:

a także od liczby na pozycji $8D7F odejmij $384

Re: Ciemna Strona - mapa

: 29 sie 2011, o 20:15
autor: jester
To rozpocznę od nowa, czekam na exec ale spoko bez pośpiechu bo wyjeżdżam na trochę. W każdym razie strasznie mnie ta gra wciągnęła i ciekawi mnie jak się skończy.

Re: Ciemna Strona - mapa

: 1 wrz 2011, o 16:05
autor: Anthrox
Więc:

W pliku xdatO na pozycji $44F2 zamień $153A na $11B6. -> zrobione
Na pozycji $4516 zmień $153A na $11B6 -> tutaj jest 000 zamiast 153, ale przymknijmy oko

a także od liczby na pozycji $8D7F odejmij $384 -> tutaj również jest 00, co mnie martwi

Nie ma ktoś alternatywnej wersji gry (nie od Wanted Team?)
Przecież nie będę liczby ujemnej wsadzał, a trochę ryzykowne zostawić zerowe bajty :)

Re: Ciemna Strona - mapa

: 17 wrz 2011, o 15:19
autor: jester
Witam po przerwie, znalazłem wersję dyskietkową Ciemnej Strony, może będzie pasować do przeróbki:

http://www.megaupload.com/?d=GN2ZAP0H

Re: Ciemna Strona - mapa

: 19 wrz 2011, o 21:12
autor: Anthrox
Fix w przygotowaniu ;)
Rozmawialem już z Don Adanem w tej sprawie

Re: Ciemna Strona - mapa

: 21 wrz 2011, o 17:43
autor: Anthrox
Fixnięta wersja do pobrania ze strony głównej TC.
Oczywiście stare SGF zawierają ten błąd i należy grać od nowa.

Re: Ciemna Strona - mapa

: 28 wrz 2011, o 10:24
autor: jester
Dzięki wielkie, zabieram się za grę i dam znać czy da się ją teraz ukończyć. Pozdro!