UAE Kaylera

Zajrzyj tutaj jeśli masz problemy z emulacją Amigi.

Moderator: GTW

ODPOWIEDZ
Benefactor
Posty: 79
Rejestracja: 26 mar 2008, o 14:19

UAE Kaylera

Post autor: Benefactor »

Czytałem na necie gdzieś, że używając Kaylera, można grać w sieci.

Moje pytanie brzmi:

Czy można grać, np. w North&South, na dwóch graczy, tak żeby każdy z graczy grał na osobnym komputerze i żeby grali ze sobą?
olesio
Posty: 757
Rejestracja: 26 gru 2003, o 20:57
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: olesio »

Pewnie że się da grać. Jest do tego potrzebny emulator zwany WinUAE Kaillera.
Więcej info po zalogowaniu na forum http://amigaonline.condor.serverpro3.com/
Niestety torrent, na którym była dostępna cała paczka gier został skasowany, ale
grę North & South online wrzuciłem na http://skorski.net/~oles/ns_online.rar może
być problem z serwerami do gry bo nie za wiele ich jest. Możesz spróbować grać
na tych dostępnych dla graczy amigowej wersji gry Sensible World of soccer czyli:
arena.swos.info:22222 albo 195.13.62.18:27000 (sam tam nieraz gram w SWOSa
to znam te adresy) lub można grać P2P (Peer to Peer) bez użycia serwerów, ale
w takim wypadku przynajmniej jedna osoba zakładająca grę musi mieć publiczne
IP lub przekierowany na routerze port 27886 (lub inny na którym zakłąda się grę).
Po założeniu gry (musisz podać przeciwnikowi swoje IP) lub dołączeniu do niej
(potrzebujesz IP przeciwnika). Zaznaczasz pole przy "click here when ready".
W razie problemów poczytaj http://kaillera.movsq.net/index.php?p=1 a jeżeli nic się
nie pokazuje po naciśnieciu przycisku "whatismyip" to ustal swoje IP na przykład
poprzez strone http://whatismyip.com lub robi to przeciwnki gdy on zakłada grę.
Odpowiednią bibliotekę do gry P2P znajdziesz pod poniższym adresem (ściągasz
plik jako ailleraclient.dll i wrzucasz do katalogu do którego rozpakowałeś emulator
Kaillera wraz z grą - potwierdzasz zastąpienie poprzedniego pliku lub może wykonaj
sobie jego kopię) http://kaillera.movsq.net/stable/kailleraclient.dll - czasami nawet gdy
gra się peer to peer może nastapić desynchronizacja czyli każdy gracz będzie widział
co innego, dzieje się tak szczególnie w bardziej dynamicznych grach jak na przykład
SWOS, wtedy należy przerwać grę zamkając emulator i spróbować zagrać ponownie.
Do komunikacji między graczami podczas rozgrywki służy klawisz F11. No i ważne aby
w trakcie gry nie były uruchomione żadne programy korzystające z łącza internetowego
nawet GG, lepiej komunikować się na ircu - poprzed klienta mIRC. Miłego grania :)
Pozdrawiam: olesio

"Cel uświęca środki"
Benefactor
Posty: 79
Rejestracja: 26 mar 2008, o 14:19

Post autor: Benefactor »

To te gry muszą być jakieś specjalne? Nie mogą być takie ściągnięte z planetemu?
olesio
Posty: 757
Rejestracja: 26 gru 2003, o 20:57
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: olesio »

Nie wiem co rozumiesz przez "specjalne". Do WinUAE Kaillera potrzebny jest plik
konfiguracyjny w CONFIGURATIONS\Kaillera.UAE, który musi zawierać odpowiednie
dla gry ustawienia. Najwazniejsze z nich to ścieżka do kickstartu i jeżeli chcemy aby gra
ładowała się szybciej i bez desynchronizacji to stworzona plikopartycja (plik *.hdf) na
którym umieszona jest gra. Można też grać z obrazów dyskietek *.adf ale chyba tylko
maksymalnie czterech, do których ścieżkę i ich nazwy podajesz w pliku konfiguracji.
Konfiguracyjny plik można przygotować na bazie już gotowych różnych gier albo od
podstaw, ale zalecana jest od tego bardzo stara wersja WinUAE, bo chyba 0.8.x.
Gdyż emulator WinUAE Kaillera jest niestety od dawna nierozwijany. Najlepiej sobie
ściągnij odemnie z "wuwuwu" ten plik z grą North & South i zobacz jak to jest zrobione,
a pewnie wszystko będzie jasne. Dodam, że do plików adf oraz plikopartycji hdf można
się dostać bez użycia WinUAE, przy pomocy pluginu amigadx dla Total Commandera
albo programu AdfView. Nazwę gry do załadowania po wybraniu gry online podaje się
edytując plik emulatora czyli domyślnie WinUAEXP-Kaillera.exe pod offsetem 331F70
(wartość szesnastkowa oczywiście) zaraz po tekście "This game uses your current
configuration." i dwóch bajtach 00. Mam nadzieje że teraz poradzisz sobie żeby zrobić
własną wersję online jakiejs gry. Jak nie to chętnie taką mogę Ci przygotować, tylko
najlepiej żeby miała wersję WhdLoad lub JST lub normalnie działająca z twardego dysku.
Pozdrawiam: olesio

"Cel uświęca środki"
Benefactor
Posty: 79
Rejestracja: 26 mar 2008, o 14:19

Post autor: Benefactor »

Chodzi mi oto, czy te gry muszą być jakieś specjalne(tzn. czy one muszą być dostosowane do gry w internecie, i czy trzeba je ściągnąć z jakiejś specjalnej strony)
Czy też można je z planetemu zassać?
olesio
Posty: 757
Rejestracja: 26 gru 2003, o 20:57
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: olesio »

Tak jak pisałem, mogą to być adfy z planetemu i odpowiednio skonfigurowany
emulator do ich uruchomienia. Obaj gracze muszą mieć identyczne pliki aby w
trakcie gry nie było ciągle desynchronizacji (każdy widzi co innego). Ale tak jak
napisałem, lepiej przygotować grę w wersji działającej z twardego dysku, aby
po prostu szybciej się ładowała albo gdy gra zajmuje więcej niż cztery dyskietki.
Pozdrawiam: olesio

"Cel uświęca środki"
Awatar użytkownika
Szoszo
Posty: 386
Rejestracja: 26 cze 2005, o 11:00
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: Szoszo »

Witam, do gry przez internet raczej bardziej podchodzą gry na 2 lub wiecej graczy np. Mortal Kombat, Moonstone, Doman, Rodland etc. (to mozna rozumiec przez pojecie "specjalne"), pozdrawiam :)
"Na górze stojącej dumnie wśród innych zaśnieżonych gór, niczym w krainie wyśnionej przez elfa. W demonicznych pląsach wiatru, samotnie stał pazur szatana co Ardana zamkiem się zwał."
ODPOWIEDZ