Gry PL w whdload

Tu możesz pisać o grach, których nie możesz znaleźć (zanim napiszesz, przeczytaj regulamin działu)

Moderator: GTW

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
zeku
Posty: 292
Rejestracja: 16 sty 2006, o 10:53
Lokalizacja: Siedlce

Gry PL w whdload

Post autor: zeku »

pytanie czy ma ktoś taką paczkę?
Może Oleś Ty?:)
A500 1.3/2.05, 1.8MB SLOW, 5,25 Drive, FG24,
A500+ 2.04, AmigaOS 2.1/1.3, GVP HD8+ Series II 153MB, 1GB, CDRW, 1.5MB CHIP, 8MB FAST,
A600 1.3/2.05/3.1/3.5, ClassicWB68K, 2MB CHIP, 4MB FAST, 1,5MB SLOW, CF 4GB,
CDTV 2MB FAST,
CD32 + EUREKA COMMUNICATOR,
Awatar użytkownika
arczibeatbox
Posty: 31
Rejestracja: 10 sie 2009, o 22:43
Lokalizacja: Katowice

Re: Gry PL w whdload

Post autor: arczibeatbox »

Awatar użytkownika
zeku
Posty: 292
Rejestracja: 16 sty 2006, o 10:53
Lokalizacja: Siedlce

Re: Gry PL w whdload

Post autor: zeku »

tak wiem.. mało tu tego..

PPA tesh jush odwiedziłem
A500 1.3/2.05, 1.8MB SLOW, 5,25 Drive, FG24,
A500+ 2.04, AmigaOS 2.1/1.3, GVP HD8+ Series II 153MB, 1GB, CDRW, 1.5MB CHIP, 8MB FAST,
A600 1.3/2.05/3.1/3.5, ClassicWB68K, 2MB CHIP, 4MB FAST, 1,5MB SLOW, CF 4GB,
CDTV 2MB FAST,
CD32 + EUREKA COMMUNICATOR,
olesio
Posty: 757
Rejestracja: 26 gru 2003, o 20:57
Lokalizacja: Szczecin

Re: Gry PL w whdload

Post autor: olesio »

Z Polskich gier to tylko w slave'ach WHDLOAD chyba tylko te co masz na liście http://www.whdownload.com plus
skopany Franko plus dwie gry dostepne u asmana na http://asman.eu.interii.pl a także niewydany jeszcze "Alfabet
Śmierci" AGA, którą mam jak Ciebie interesuje, a nie wiem jaka to jest wersja slave'a, ale w każdym bądź razie pod
WinUAE dało się ją przejść całą bez żadnych problemów. Na inne gry trzeba czekać. Niestety asman nie ma ciągle na
to czasu aby poza robieniem kolejnych slave'ów napisać łopatologicznie tutoriala jakich narzędzi użyć i jak tworzyć do
gier dosowych oraz non dosowych slave'a i analizować w ogółe grę (nawet już nie chodzi o obejście zabezpieczen), to
ja ze swoją praktycznie zerową znajomością assemblera wiele nie zdziałam. Tutorial na http://zap.to/action można
sobie wsadzić w... bo pisany jest jak dla niezłego speca według mnie znającego Amigę od środka. Nigdy nie znałem
Mr Larmera, ale gdyby żył z pewnością by nas nauczył co i jak. A ja wzbogacony o wiedze asmana czy Mr Larmera i
masę czasu jaką dysponuje na rencie mógbym spokojnie zwhloadować wszystkie polskie gry pewnie, ale tak to tylko
pomarzyć można i niestety czekać jak się asman zlituje albo któryś z zagranicznych autorów coś wyda może kiedyś ;/
Pozdrawiam: olesio

"Cel uświęca środki"
Anthrox
Mistrz Mortal Kombat 2
Posty: 1247
Rejestracja: 19 sie 2005, o 17:14
Lokalizacja: woj. wielkopolskie ;)
Kontakt:

Re: Gry PL w whdload

Post autor: Anthrox »

Mnie Asman też olał - może czas oleś, abyśmy jednak napisali do takiego CFOU! :wink:
www.thecompany.pl -> zajrzyj, gdy emulator Amigi stanowi dla Ciebie czarną magię.
olesio
Posty: 757
Rejestracja: 26 gru 2003, o 20:57
Lokalizacja: Szczecin

Re: Gry PL w whdload

Post autor: olesio »

Można by napisać, ale pewnie też oleje sprawę. A z HOL'u wynika smutny fakt, że polskojęzycznych gier do których powstały instalki
WHLoad jest - 7 (słownie siedem): http://hol.abime.net/hol_search.php?N_r ... &B_whd=yes a wszystkich polskiech wydanych gier
jest 127, także autorzy slave'ów nie bardzo chcą się brać za polskie produkcje. Może się to kiedyś zmieni. Póki co najbprędzej bedą
pewnie oficjalnie wydane Alfabet Smierci AGA, The Last Soldier oraz dużo później Atlantyda (póki co slave ukońoczy na 10%), a jak
Ciebie zeku interesuje to mam jeszcze MegaBlasta, do którego nawet nie wiedzialem że powstał slave WHDLoad. Tylko, że ja mam
wersję złamaną przez Wanted Team, która uruchomi się tylko z oryginalnymi plikami. Ale gra uruchamia siępod WinUAE poprawnie
oraz posiada opcję wyjścia w menu głównym, także slave WHDLoad będzie raczej przydatny - tylko dla posiadaczy oryginalnej gry.
Pozdrawiam: olesio

"Cel uświęca środki"
Awatar użytkownika
zeku
Posty: 292
Rejestracja: 16 sty 2006, o 10:53
Lokalizacja: Siedlce

Re: Gry PL w whdload

Post autor: zeku »

pewnie że mnie interesuje.. pamiętam kiedyś, miałem od Ciebie jeszcze Forest Dumb-a. masz go może?
A500 1.3/2.05, 1.8MB SLOW, 5,25 Drive, FG24,
A500+ 2.04, AmigaOS 2.1/1.3, GVP HD8+ Series II 153MB, 1GB, CDRW, 1.5MB CHIP, 8MB FAST,
A600 1.3/2.05/3.1/3.5, ClassicWB68K, 2MB CHIP, 4MB FAST, 1,5MB SLOW, CF 4GB,
CDTV 2MB FAST,
CD32 + EUREKA COMMUNICATOR,
olesio
Posty: 757
Rejestracja: 26 gru 2003, o 20:57
Lokalizacja: Szczecin

Re: Gry PL w whdload

Post autor: olesio »

Tak mam kompilację dwóch Forestów. Teraz ją poprawiłem nieco żeby zamiast badziewnego menu do wyboru poprzez
StartupChocie był elegancki wybór przy użyciu klawiszy funkcyjnych w stylu TheCompany :) A link do gier masz na PW.
Pozdrawiam: olesio

"Cel uświęca środki"
asman
Posty: 8
Rejestracja: 16 lip 2008, o 15:47

Re: Gry PL w whdload

Post autor: asman »

@Anthrox, Olesio

Witam,

Bardzo mi przykro ale u mnie z czasem bardzo krucho. Jeśli chodzi o patchowanie pod WHDLoad to bez znajomości Asemblera i bebechów Amigi nie da radę spatchować gry. Mam nadzieję, że przez ten czas, trochę się poduczyliście asemblera mc68000 i znacię bebęchy amigi

Aby poprawić nastroję, mogę zacząć pisać posty w formie tutoriala jak spaczować gre pod whdload. Tak jak już wspominałem Anthroxowi na sam początek trzeba wybrać jakąś bardzo prostą grę. Z tego co pamiętam to padło na AppleHunt ( prosty klon boulderdasha ). Post umieszcze w dziale Inne.

Pozdrawiam
asman
olesio
Posty: 757
Rejestracja: 26 gru 2003, o 20:57
Lokalizacja: Szczecin

Re: Gry PL w whdload

Post autor: olesio »

Na początku dzięki za odzew asman. Mam nadzieję że dasz radę nauczyć czegoś takie zakute łby jak ja i Anthrox ;)
Boję się trochę tego asma, bo z asmem miałem niewiele do czynienia jeszcze na crackscenie pod Windows i to było
dawno i nieprawda :) W sumie jedynie w czym teraz programuje to Delphi pod Windowsem i to bez wstawek z asm.
Pewną pomocą może będą unity od starusieńkiego HSPascala, w których co nieco można a asmie znaleźć, ale np po
poniższym kodzie nadal nie moge dojść gdzie zadeklarowano DOSBase. Co do pierwszej gry, to może być i ten cały
AppleHunt, tylko ja gry nie mam i nie kojarzę. Ale jeżeli to gra dosowa to na początek może być, bo non-dosowe
to chyba więcej roboty. Opisuj wszystko w temacie http://forum.emulacja.net/viewtopic.php?f=4&t=7529 ja tam
nic na razie nie odpowiadałem żeby nie zaśmiecać go. Tylko na początek mam taką prośbę, napisałem zresztą do
Ciebie na gg, jak możesz to wystaw adfa z grą oraz potrzebne narzędzia, które wymieniłeś w temacie pod linkiem
podanym przezemnie powyżej. Tak żebyśmy działali na takich samych wersjach i podobnie skonfiogurowanych, bo
ja kiedyś ściągnąłem tego AsmOne ale kompilacja prostego kodu mi nie wychodziła i sie wkurzyłem i wywaliłem ;/

Kod: Zaznacz cały

function DeleteFile (name: STRPTR): boolean;
{...}
function DeleteFile; xassembler;
asm
	move.l	a6,-(sp)
	move.l	8(sp),d1
	move.l	DOSBase,a6
	jsr		-$48(a6)
	tst.l	d0
	sne		d0
	neg.b	d0
	move.b	d0,$C(sp)
	move.l	(sp)+,a6
end;
A co do gier które ja osobiście chciałbym odpalić pod WHDLoad to na przykład 1869 PL oraz Chińczyk.
Co do pierwszej to wiadomo jest już zcrackowana i spolszczona, ale działa tylko pod kickiem 1.3, bo
w żaden spsoób nie udało mi się jej uruchomić z pod Workbencha, ani z assignami ani z kominacjami
z pakietem xfs. Chińczyk chyba nie jest patchowany i gra jest badziewna ale też wymaga kicka 1.3, z
tego co ustaliłem. Natomiast z Mentorem będzie łatwiejsza sprawa chyba bo gra uruchamia się dzięki
takiemu startup-sequence jak poniżej (gdzie Mentor to nazwa dysku - plikopartycji HDF z grą, ale tu
oczywiście można wstawić inną potrzebną ścieżkę. Na przykłąd data: czy tam ""). Grę mam na hdfie,
ale też na adfach i z tego co patrzylem, jeżeli pomimieny plik crack przy uruchomieniu to gra się nam
zachowuje jak oryginał. A z Twoją wiedzą dało by się zdeasemblerować ten crack ustalając jak on w
ogóle działa i co zmienia w pamięci, a dzięki temu zrobić patch. Gra oczywiście działa ok z twardego
dysku i ten "mały myk" poniżej z katalogiem SAVE w jej przypadku działa i zapisuje save'y nie na DF0:
tylko w katalogu, który został zassignowany. Tylko ideałem w przypadku Mentora byłoby jeszcze to aby
nie trzeba bylo trzy razy podawać symbolu z instrukcji (dowolnego - kiedy działa ten crack loader), ale
w ogóle pominąć ten ekran. Widziałem tak robione slave'y na przykład CFOU zrobił tak z grą "Capital
Punishment" AGA, ale pewnie są jeszcze inne takie gry. No i ominięcie intra by się przydało. Czekamy
z niecierpliwością na tutorial do tego klona Boulder Dasha. Tylko prośba opisuj takie rzeczy właśnie od
początku jak analiza execa, z jakimi parametrami odpalać jakieś graby czy inne utily do analizy, no
i w ostatecznym source slave'a napisz możliwe przy każdej linijce komentarz co ona robi, wiem że o
dużo proszę, ale wtedy uda się pewnie nauczyć więcej. To tyle, odpisz też przy okazji mi na gg :)

Kod: Zaznacz cały

assign R1: Mentor:
assign R2: Mentor:
assign R3: Mentor:
assign R4: Mentor:
assign R5: Mentor:
assign DF0: dismount
assign DF0: Mentor:SAVES
crack
load
Pozdrawiam: olesio

"Cel uświęca środki"
Anthrox
Mistrz Mortal Kombat 2
Posty: 1247
Rejestracja: 19 sie 2005, o 17:14
Lokalizacja: woj. wielkopolskie ;)
Kontakt:

Re: Gry PL w whdload

Post autor: Anthrox »

Asman, mam jeszcze Twoje stare e-maile, jednak zginęło mi info o literaturze - jakby co napisz jeszcze raz i na co kłaść nacisk.
Najlepiej będzie zacząć od assemblera, gdyż niestety dotychczas programowany był tylko Windows (a raczej łamany soft ;) ), również i Demonic, o której wspominałem chętnie by się zapoznała, bo to już jednak inna architektura. Przyznaję, że razem we trójkę będziemy nad tym siedzieć czyli - Ja, Ona i Olesio :)
www.thecompany.pl -> zajrzyj, gdy emulator Amigi stanowi dla Ciebie czarną magię.
olesio
Posty: 757
Rejestracja: 26 gru 2003, o 20:57
Lokalizacja: Szczecin

Re: Gry PL w whdload

Post autor: olesio »

asman prosił żeby napisać na forum, bo na gg rzadko zagląda. A więc prosil bym o wrzucenie
na jakiś hosting. Może być odsiebie.com na przykład w jednej paczce skonfigurowanego jak
to możłiwe kompilatora oraz innych narzędzi o których wspomianłeś, a które są przydatne w
procesie tworenia slave'ów WHDLoad. Ewentualnie na PW. Gdyż będzie najlepiej jak ja. no a
później inne zainteresowane odemnie osoby otrzymają w jednej paczce porzebne pliki i wtedy
będziemy pracowali na tych samych narzędziach, w takich samych wersjach oraz konfiguracji.
Pozdrawiam: olesio

"Cel uświęca środki"
asman
Posty: 8
Rejestracja: 16 lip 2008, o 15:47

Re: Gry PL w whdload

Post autor: asman »

Najpierw poczyniemy pewne założenia. Otóż zakladam, ze każdy ma partycję systemową. Rozsądnie będzie stworzyć plikopartycję tylko z narzędziami. No chyba, że lepiej jest zrobić plikopartycję ze wszystkim. Jakieś sugestie ?
olesio
Posty: 757
Rejestracja: 26 gru 2003, o 20:57
Lokalizacja: Szczecin

Re: Gry PL w whdload

Post autor: olesio »

Jak masz jakąś partycję z narzędziami to może możesz z niej zrobić hdfa i wystawić gdzieś?
Ja będę na pewno pracował na WinUAE, bo Amigi prawdziwej nie posiadam, ale jak dasz nam
same narzędzia to również nie problem. Ewentualne assigny można zrobić przez IconXa przy
uruchomieniu (jeżeli są potrzebne), a partycje z Workbenchem 3.1 mamy, a jak ktoś nie ma
to zawsze może pracować na tej przygotowaną przez DeathMieszka z tej strony, także myślę
że raczej z tym nie będzie problemów. Ja pod WinUAE używam gołego WB 3.1 z PL Locales.
Pozdrawiam: olesio

"Cel uświęca środki"
Awatar użytkownika
Sebiu
Posty: 46
Rejestracja: 22 lut 2005, o 02:28
Lokalizacja: Zduńska Wola

Re: Gry PL w whdload

Post autor: Sebiu »

Czyli rozumiem, że AsmOne nie wymaga całej motorolli a wystarczy mu sam emulator tak? Niestety też nie mam działającej amigi, a chętnie bym spojrzał na ten tutorial. Nie chciałem zaśmiecać tamtego tematu z uwagi na to, że tutorial się już zaczął. Jak narazie szukam odpowiednich narzędzi wymienionych przez asman'a, a potem się pobawie.

1 Jaka jest znajomość systemu dwójkowego ( binarnego )

Jeśli chodzi o przeliczanie i podstawowe dzialania arytmetyczne to nie mam z tym problemów

2 Jaka jest znajomość systemu szesnastkowego ( hexadecymalnego )

j/w

3 Jaka jest wiedza na temat gromadzenia danych w komputerze ( bity, bajty, słowa , długie słowa )

Jakaś tam wiedza jest, miałem z tym do czynienia podczas zabawy z motorolla MC68020

4 Jaka jest wiedza ogólna na temat procesora mc68000.

Nigdy na nim nie pisałem nic w asm. Więcej do czynienia miałem z MC68020, tą co miała 32-bitową szynę adresową i danych.


Biorąc pod uwagę to, że zapewne moja wiedza jest o wiele mniejsza od olesia,Demonic czy Anthroxa będę raczej wolniej przyswajał tutorial. W razie problemów będę już kontaktował się z w/w osobami.

Tak wogóle to super, że ktoś zdecydował się podzielić wiedzą na ten temat.
ODPOWIEDZ