Programowanie gier na Amigę

Tu można pisać na tematy, które nie mieszczą się w ramach innych for, aczkolwiek muszą być w jakikolwiek sposób związane z Amigą.

Moderator: GTW

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Jedi
Posty: 1572
Rejestracja: 9 lip 2004, o 17:47
Lokalizacja: Wałbrzych
Kontakt:

Programowanie gier na Amigę

Post autor: Jedi »

Wie ktoś jaki język programowania gier Amigowych jest najłatwiejszy do nauczenia i najprostszy do opanowania lecz by można w nim zrobić fajną grę. Chyba że ktoś zna jakiś program do tworzenia gier na Amigę, wymagający w mniejszym stopniu umiejętności programowania lub wogóle nie wymagał. Z góry wielkie thx za odpowiedź.
"Więc głowa do góry gdy dzień wstaje rano
Od tego są nogi by łazić na nich"

"Być czy mieć takie dwa pytania
Bliżej ku celom posiadania"

Kult - Komu bije dzwon
Awatar użytkownika
norbi
Moderator
Posty: 2017
Rejestracja: 2 lip 2003, o 15:36
Lokalizacja: Dolny Slask
Kontakt:

Post autor: norbi »

I co myslisz o napisaniu gierki na Amigę i to fajnej gierki?
Milej zabawy :D
Gierki mozna pisac w BASICu (AMOS), C, E.
Są tez programy w ktorych mozna stworzyc gierkę, ale to nie bedzie nic rewelacyjnego
eddie
Posty: 46
Rejestracja: 23 lut 2004, o 19:02
Lokalizacja: Polska

Post autor: eddie »

norbi: co masz na mysli piszac nic ciekawego nie napiszesz, przeciez na amisie jest sporo ciekawych gier tzn ze mozna cos ciekawego napisac.

no chyba ze miales na mysli umiejetnosci osoby rozpoczynajacej ten tamat, ale to juz inna sprawa.
Amos
Posty: 1071
Rejestracja: 22 lip 2004, o 19:01
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

Post autor: Amos »

Proponuję Amosa :D
Ja se programuje w 1.3 bo znalazłem ze starej amigi książke w szafce.... :P
DeathMieszko
V.I.P.
Posty: 232
Rejestracja: 14 kwie 2004, o 00:36
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: DeathMieszko »

najprostszy jest BASIC proponuję więc AmiBlitz-a (wolnodostepny następca BlitzBasic-a II)
kope lat minęło..
Awatar użytkownika
norbi
Moderator
Posty: 2017
Rejestracja: 2 lip 2003, o 15:36
Lokalizacja: Dolny Slask
Kontakt:

Post autor: norbi »

Chodzi mi o to ze za pomacą kreatora gierek na Amigę, nic ciekawego nie stworzy, a druga rzecz to umiejetnosci Jedi.
eddie
Posty: 46
Rejestracja: 23 lut 2004, o 19:02
Lokalizacja: Polska

Post autor: eddie »

norbi pisze:Chodzi mi o to ze za pomacą kreatora gierek na Amigę, nic ciekawego nie stworzy, a druga rzecz to umiejetnosci Jedi.
Tak masz racje kreatory to dosc przykra rzecz dla prawdziwego programisty, a co do Jedi, to nigdy nie wiadomo moze ma chlopak ukryty zapas intelicencji i zapalu. Moze stworzy cos ciekawego :]
Awatar użytkownika
amigafan
Posty: 694
Rejestracja: 1 cze 2004, o 15:07
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: amigafan »

eddie pisze:a co do Jedi, to nigdy nie wiadomo moze ma chlopak ukryty zapas intelicencji i zapalu. Moze stworzy cos ciekawego :]
To niech przeportuje Warcraft III na Amige i Pegasosa :)
Gra jest juz na Maca wiec kod procesora ten sam - wystarczy "tylko" zmienic odwolania systemowe :D
Awatar użytkownika
mU
Posty: 15
Rejestracja: 19 wrz 2004, o 14:45

Post autor: mU »

Amos pisze:Proponuję Amosa :D
Ja se programuje w 1.3 bo znalazłem ze starej amigi książke w szafce.... :P
:lol: No 1.3 to lekki hardcore...
Pewnie, ze faje gierki mozna napisac w Amosku, ktory w koncu do tego zostal stworzony. Inna sprawa, ze gra Amosowa na golej piecsetce nie bedzie porywajaco szybka :? Ale tak na dobra sprawe, jesli sie zaczyna i chce sie gre zrobic w pojedynke to ciekawszych alternatyw nie ma...
ODPOWIEDZ