Workbench 3.1 PL HD

Tu można pisać na tematy, które nie mieszczą się w ramach innych for, aczkolwiek muszą być w jakikolwiek sposób związane z Amigą.

Moderator: GTW

Kubal
Posty: 692
Rejestracja: 21 wrz 2005, o 14:28

Post autor: Kubal »

DeathMieszko pisze: z tym sobie pewnie poradze ew. podpatrze jak to jest zrobione u innych: AIAB, AmigaSYS, AmiKit - a propo tych dwoch ostatnich, szczerze mowiac, to do tej pory ich nie widzialem w dzialaniu Wink dobre to to jest?
Amikit z tego co wiem to wymaga oryginalnej cd z Os 3.9 lub 3.5 - 3.1 nie przyjmuje.
Apropo amikit właśnie to ostatnio dane mi było chwilke się nim pobawić i to co najbardziej mnie razi to pasek "Start " . amikit ma też według mnie za dużo bajerów i mi troszek to przeszkadza .ale innym może się spodobać :)
Jest za to wypchany po brzegi różnego typu softem - między innymi DOpus w wersji shareware (10 sec opóźnienie przy starcie systemu ale w niczym nie przeszkadza ) 8)
Pzdr !
Add.
zapomniałem dodać że przyszłymi celami są
Kompatybilność z "prawdziwą" Amigą
Natywna wersja AmiKit dla Amithlona
więcej na link
Ostatnio zmieniony 3 cze 2006, o 18:27 przez Kubal, łącznie zmieniany 2 razy.
Awatar użytkownika
amigafan
Posty: 694
Rejestracja: 1 cze 2004, o 15:07
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: amigafan »

Chyba najnowsza bo nigdzie nie widziałem nowszej.
Robię za darmowy amigowy help-line. Mam nadzieję, że zostanę doceniony. ;)
Awatar użytkownika
Blod
Administrator
Posty: 1089
Rejestracja: 24 kwie 2003, o 13:49
Lokalizacja: Stolica

Post autor: Blod »

DeathMieszko pisze:@Blod - bedziesz mogl wrescie spac spokojnie zamieszczajac finalne wydanie na stronie ;-)
Do tej pory jakoś szczególnie mi to nie przeszkadzało ;) W sumie kto do poważniejszych celów używa AOS 3.1 skoro jest np. 3.9?
|||||||||||||||||>--- [90%]
DeathMieszko
V.I.P.
Posty: 232
Rejestracja: 14 kwie 2004, o 00:36
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: DeathMieszko »

jasne, ze to ma sluzyc jako zabawka dla emumaniakow (pomost do odpalania gierek z HD), ale moze sa wsrod nich/nas jacys hardcore'owsy, kto wie..

gdybym chcial na powaznie wykorzystywac AOS-a 3.1 to najpierw kupilbym odpowiedni hardware z przeznaczeniem pod niego (np. mocno rozbudowana amige 1200 z HD) a nie emulowal jej - bo to smiechu warte (emu do zabawy jest OK)
kope lat minęło..
Awatar użytkownika
amigafan
Posty: 694
Rejestracja: 1 cze 2004, o 15:07
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: amigafan »

Polecałbym jeszcze dodać dwa programiki polskiego autorstwa:

BoingBall http://de5.aminet.net/util/misc/boingball.lha zamieni on obrazek piłeczki w lewym górnym rogu ekranu na obracającą się. Bardzo fajnie wygląda.

Multisłownik http://kufel.immt.pwr.wroc.pl/~its96992/multislownik/ fajny, darmowy słownik. Na stronie jest też baza słownikowa pol-ang, ang-pol, pol-niem, niem-pol i słownik techniczny pol-ang, ang-pol.
Przydatne i powoduje, że może czasem ktoś odpali AmigaOS do czegoś więcej niż gry w superfrog.
Słownik obsługuje też (jeżeli ktoś posiada) komercyjne słowniki collins`a
Robię za darmowy amigowy help-line. Mam nadzieję, że zostanę doceniony. ;)
Awatar użytkownika
Wirus
Moderator
Posty: 1777
Rejestracja: 24 gru 2003, o 14:23
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Wirus »

RC20 jest do ściągnięcia tymczasowo tylko ze strefy zrzutu. Jak znajde chwilkę bo ostatnio jestem strasznie zabiegany to wrzucę na stronę.
"Kiedy PC jest szybszy od amigi?
kiedy leci z mostu prosto do rzeki" ;)

Pinball Dreams - Rekordy
Awatar użytkownika
Blod
Administrator
Posty: 1089
Rejestracja: 24 kwie 2003, o 13:49
Lokalizacja: Stolica

Post autor: Blod »

RC20 jest już do ściągnięcia ze strony.
|||||||||||||||||>--- [90%]
Awatar użytkownika
amigafan
Posty: 694
Rejestracja: 1 cze 2004, o 15:07
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: amigafan »

Właśnie przejrzalem changelog i mam pytanie - po co usunąłeś 8svx.datatype? Przecież to format amigowych modułów, ktorych być może ktoś będzie słuchał.
A jeżeli już tak to pamiętaj, że w devs:datatypes są tylko pliki instalujące datatypy a właściwe DT siedzą w Classes/datatypes, więc jak jak coś zmieniasz/usuwasz w DT to tam też musisz to zrobić (a zostawiłeś tam 8svx.datatype) i coś tam jest chyba namieszane z sound.datatype (przyjrzyj się temu bo są tam dwa pliki i chyba uruchamia się w dalszym ciągu stara wersja 40.6)
Robię za darmowy amigowy help-line. Mam nadzieję, że zostanę doceniony. ;)
DeathMieszko
V.I.P.
Posty: 232
Rejestracja: 14 kwie 2004, o 00:36
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: DeathMieszko »

"8svx" usunalem bo jest tam juz "svx" (bez "8") a to jest wlasnie zamiennik 8svx:
svx.datatype has been written for use with sound.datatype v41. It replaces 8svx-/16sv.datatype
fakt zapomnialem usunac pliku 8svx.datatype z classes/datatypes, ale o ile pamietam to wszytko uruchamialo sie tak jak trzeba, robilem testy na na przykladowych modulach (oraz ze snoopdos-em i scout-em) w dniu kiedy nakladalem tamte zmiany na partycji

bede to musial jeszcze raz posprawdzac tylko jak zainstaluje sobie windows bo narazie jade na slack-u i cala przestrzen dyskowa wykorzystalem na niego

napewno nie zabiore sie za to przed koncem lata/wakacji (jak ktos ma ;-) ) (odpoczywam teraz od windows i nie tylko ;-) ) planuje przesiadke (bez porwotu) na *nixa (po to teraz testuje slacka - chodzi glownie o wspieranie sprzetu, ktory posiadam ale juz widze, ze nie bedzie wiekszych problemow w tej chwili jade na swoim jajku 2.4.33-rc2 i jedynie tuner TV (cx88) wymaga do niezawodnego dzialania osobnego jadra z wyzszej galezi tj. 2.6.16.24)

oczy wiscie ciekawi mnie czy i jak bedzie dzialac ta partycja z E-UAE sprawdze to dopiero jednak kiedy wyjdzie finalna wersja 0.8.29

btw. jeszcze duzo rzeczy jest do sprawdzenia i ew. poprawienia wiem o tym ok
kope lat minęło..
Awatar użytkownika
Xerwer
Posty: 149
Rejestracja: 19 paź 2005, o 21:55
Lokalizacja: Gdynia

Co dalej?

Post autor: Xerwer »

Witam.

Temat jak widać już się nieco zestarzał - warto jednak wspomnieć, że w kwestii emulacji Amigi mamy obecnie UAE 4.2 - a prezentowana wersja systemu (RC20) jakby traci kompatybilność - doszło sporo nowych ustawień, co do których dobrze byłoby poinformować szersze grono jak najlepiej je poustawiać – na obecnej konfiguracji UAE się wiesza.

I jeszcze jedno – jak widać dostępny jest teraz w UAE procek 060 - może by tak w nowej wersji RC21 (o ile ona oczywiście będzie) uwzględnić jego obsługę – i stworzyć system w pełni podkręcony (znaczy działający jak najszybciej a nie tylko odbajerzony) pod A4000 060 - skoro teraz taką maszynę można emulować.
Co prawda 060 to nie PPC, ale zawsze coś, z czym stosunkowo niewielu miało do czynienia.
Awatar użytkownika
amigafan
Posty: 694
Rejestracja: 1 cze 2004, o 15:07
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: amigafan »

Przecież w emulatorku te ustawienia modelu procesora czy komputera to są tylko "flagi" jakie przekazuje on AmigaOS.
Czy sobie tam ustawisz 68000+A500 czy nawet wyimaginowany 68090+A5000 to emulator będzie działał z taką samą prędkością.
Robię za darmowy amigowy help-line. Mam nadzieję, że zostanę doceniony. ;)
Awatar użytkownika
Arekis
Posty: 1785
Rejestracja: 20 mar 2005, o 16:45
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: Arekis »

68090 + A5000.

Trochę wybujała wyobraźnia?
011001010110110101110101011011000110000101100011011010100110000100101110011011100110010101110100
%65%6D%75%6C%61%63%6A%61%2E%6E%65%74%00
145155165154141143152141056156145164
emulacja.net
Awatar użytkownika
amigafan
Posty: 694
Rejestracja: 1 cze 2004, o 15:07
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: amigafan »

Wiem, powinno być 68080 bo w Motoroli parzyste liczby oznaczały skok technologiczny (czyli 020, 040, 060) a nieparzyste tylko drobne "podrasowanie" już istniejącego (010 to taki lepszy 000 a 030 to trochę lepszy 020, nie było 050) czyli 090 to byłby podrasowany 080 ;)
Robię za darmowy amigowy help-line. Mam nadzieję, że zostanę doceniony. ;)
Awatar użytkownika
Arekis
Posty: 1785
Rejestracja: 20 mar 2005, o 16:45
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: Arekis »

Epfff. Jeszcze rozumiem WinUAE z emulacją PPC ale już z jakimś nie używanym procesorem nie.
011001010110110101110101011011000110000101100011011010100110000100101110011011100110010101110100
%65%6D%75%6C%61%63%6A%61%2E%6E%65%74%00
145155165154141143152141056156145164
emulacja.net
Awatar użytkownika
Xerwer
Posty: 149
Rejestracja: 19 paź 2005, o 21:55
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: Xerwer »

amigafan pisze: Czy sobie tam ustawisz 68000+A500 czy nawet wyimaginowany 68090+A5000 to emulator będzie działał z taką samą prędkością.
No wiesz, jak sobie ustawisz szybkość A500 to będzie działać dokładnie z jej szybkością. A jak ustawię na max to faktycznie ile wlezie - 325 Mipsów pokazuje sysinfo bez względu na emulowanego procka - czyli zupełnie wystarczy, jeśli chodzi o szybkość proca - w końcu nawet Quaka odpaliłem w 1024x768 i działał dość płynnie)

Jednak, co do grafiki, to jest spora różnica w szybkości np. emulując kartę graficzną to "Line Test" czy "Writepixel" z AIBB trwa ułamek sekundy, w przeciwieństwie do emulacji kości ECS czy AGA gdzie trwa tyle samo, co na gołej A1200

Jednak myślałem o obsłudze 060 ze względu na ewentualne gry (Trapped) i programy, które mogą wykorzystać jego specyficzne możliwości, jak mniemam - czy nie obsługuje on jakichś nowszych instrukcji jak to ma miejsce np. w kolejnych generacjach Intela i AMD?
ODPOWIEDZ