Pytania odnośnie A1200

Dyskusje i pytania o prawdziwą Amigę, a konkretnie o sprzęt.

Moderator: GTW

Pytania odnośnie A1200

Postprzez VeloN » 6 paź 2008, o 12:25

Witam, poniewaz mam problemy z moja A500 a nie moge jej rozebrać poniewaz mam w pelni nie sprawne rece a od strony technicznej nie znam sie na niej, postanowilem kupic A1200 i teraz stąd moje pytania

- Czy A1200 jest mniej awaryjna niz A500 jezeli ma sie twardy dysk i system operacyjny?


- Czy A1200 jest bardziej wytrzymala jesli ja normalnie (tylko do gier) uzywam?

- Czy jezeli nie jestem w stanie rozebrać amigi ani nic przy niej robic to mi sie oplaca ja kupowac? czy sobie dac z nia spokoj?


prosze o pomoc

z gory bardzo dziekuje
A500 Kick13 1MB Ram :)
Avatar użytkownika
VeloN
 
Posty: 206
Dołączył(a): 26 mar 2005, o 17:42
Lokalizacja: Sosnowiec
Punkty reputacji: 0
Dobra reputacjaZła reputacja

Postprzez Shoonay » 6 paź 2008, o 14:11

Cóż tu dużo mówić. A1200 + HD + trochu pamięci + WHDLoad i już nigdy więcej nie będziesz musiał tykać niczego poza joystickiem i myszką ;)
No, i czasami klawiatura też się przyda.
Avatar użytkownika
Shoonay
 
Posty: 824
Dołączył(a): 1 mar 2004, o 03:29
Punkty reputacji: 0
Dobra reputacjaZła reputacja

Postprzez VeloN » 7 paź 2008, o 10:13

ale nie ktore gry whdload te gotowe sa walniete:/ bo testowalem system i whdload na UAE
A500 Kick13 1MB Ram :)
Avatar użytkownika
VeloN
 
Posty: 206
Dołączył(a): 26 mar 2005, o 17:42
Lokalizacja: Sosnowiec
Punkty reputacji: 0
Dobra reputacjaZła reputacja

Postprzez Shoonay » 7 paź 2008, o 12:02

Dokładnie tak, WHDLoad ma więcej problemów na WinUAE niż na prawdziwej A1200, pytanie tylko, czy w tym temacie mówimy w końcu o prawdziwej Ami czy emulowanej? ;)
To nie gry są "walnięte", to WHDLoad nigdy nie miało być dla UAE, to prawie tak jakby emulować emulator na emulatorze (wiem że nie, porównanie takie ;)), skoro "natywnie" obrazy dyskietek chodzą świetnie.
Pomińmy już kwestię tego że niektóre gry nie działają na niektórych konfigach (głównie chodzi o akceleratory 040/060), ale właśnie WinUAE jest winne za większość problemów z WHDLoad (JIT).
Choć i tak te problemy najczęściej można rozwiązać odpowiednią konifguracją niektórych opcji, które są szczegółowo opisane w instrukcji WHDLoad.
Avatar użytkownika
Shoonay
 
Posty: 824
Dołączył(a): 1 mar 2004, o 03:29
Punkty reputacji: 0
Dobra reputacjaZła reputacja

Postprzez VeloN » 7 paź 2008, o 18:23

NP Mortal Kombat 1
A500 Kick13 1MB Ram :)
Avatar użytkownika
VeloN
 
Posty: 206
Dołączył(a): 26 mar 2005, o 17:42
Lokalizacja: Sosnowiec
Punkty reputacji: 0
Dobra reputacjaZła reputacja

Postprzez Shoonay » 7 paź 2008, o 19:07

Nooo. I?
Słucham, jaki problem?
Działa perfekcyjnie na mojej A1200 z Blizzem 030/50MHz 32MB na OS3.9BB2 z najnowszą betą WHDLoad + najnowszy SystemPatch, podobnie jak większość innych gier WHDLoad z puli prawie 2k.
Podaj jaki błąd Ci wyskakuje czy coś to może coś się da pomoc, po pustej wzmiance że "na przykład ta a ta gra" nawet wróżka Ci nie pomoże. ;)

Właściwie to czytałeś mój poprzedni wywód, czy nadal zakładasz że skoro pod WinUAE nie chodzi to na prawdziwej Ami też nie ma prawa? ;)
Avatar użytkownika
Shoonay
 
Posty: 824
Dołączył(a): 1 mar 2004, o 03:29
Punkty reputacji: 0
Dobra reputacjaZła reputacja

Postprzez VeloN » 7 paź 2008, o 21:47

chodzic chodzi ale grac sie nie da postacie sie rozmazują są podwójne itp. a wiesz ja nigdy na żywca nie miałem 1200 wiec wiesz boje się że na 1200 bedzie podobnie i jescze np. Beast 3 nie ma bossa na koncu 1 planszy albo jak jest to jak sie go rozwali nie ma tej głowy wilka :( i nie mozna przejsc dalej
Ostatnio edytowano 7 paź 2008, o 22:04 przez VeloN, łącznie edytowano 1 raz
A500 Kick13 1MB Ram :)
Avatar użytkownika
VeloN
 
Posty: 206
Dołączył(a): 26 mar 2005, o 17:42
Lokalizacja: Sosnowiec
Punkty reputacji: 0
Dobra reputacjaZła reputacja

Postprzez Shoonay » 7 paź 2008, o 21:57

Zapewniam Cię że to "wina" WinUAE, choć pewno jakaś zmiana konfiguracji by to naprawiła. Próbowałeś włączyć/wyłączyć JIT (z poziomu UAE) lub CACHE (z poziomu WHD)?
Avatar użytkownika
Shoonay
 
Posty: 824
Dołączył(a): 1 mar 2004, o 03:29
Punkty reputacji: 0
Dobra reputacjaZła reputacja

Re: Pytania odnośnie A1200

Postprzez VeloN » 6 kwi 2009, o 23:33

a gdzie mogę zdobyć fast 8MB do 1200? w miare tanio? co do konfingów w UAE probowalem wiele konfiguracji i nic a to cache w whdload to jak sie ustawia?
A500 Kick13 1MB Ram :)
Avatar użytkownika
VeloN
 
Posty: 206
Dołączył(a): 26 mar 2005, o 17:42
Lokalizacja: Sosnowiec
Punkty reputacji: 0
Dobra reputacjaZła reputacja

Re: Pytania odnośnie A1200

Postprzez Shoonay » 7 kwi 2009, o 07:35

Cache ustawia sie wpisujac CACHE w ikone danej gry ;)
Ale nie przejmuj sie tyle, jak juz bedziesz miec postawiony system i poinstalowane to i owo, w 95% przypadkow jedyne co bedziesz musiec zrobic zeby zagrac w gry WHDLoad to dwuklik na ikonie ;)
Avatar użytkownika
Shoonay
 
Posty: 824
Dołączył(a): 1 mar 2004, o 03:29
Punkty reputacji: 0
Dobra reputacjaZła reputacja

Re: Pytania odnośnie A1200

Postprzez olesio » 7 kwi 2009, o 18:16

VeloN: a jakie miałeś problemy w "Mortal Kombat 1" pod WinUAE i
jakim WHDLoad? Bo ja sprawdziłem przygotowany przez siebie hdf
z jeszcze starą wersją WHDLoad 16.1 i bardzo starą wersją WinUAE,
bo Kaillerą 0.9 z chyba 2002 roku i nie widze błędów w obrazie, no
i fakt że pod WinUAE nieraz są problemy. Na przykład ja z "Another
World" miałem problemy, bo obraz w intro migotał, ale pod wersją
WinUAE 1.1 już tego problemu nie było, a używam starszych wersji
emulatora ze względu na słabszy komputer pochodzący z 2004 roku.
Pozdrawiam: olesio

"Cel uświęca środki"
olesio
 
Posty: 757
Dołączył(a): 26 gru 2003, o 20:57
Lokalizacja: Szczecin
Punkty reputacji: 2
Dobra reputacjaZła reputacja

Re: Pytania odnośnie A1200

Postprzez VeloN » 7 kwi 2009, o 23:54

ale ty mowisz o obrazach ADF czy o grach WHDLOAD? bo to ADF uae jest świetny nie powiem
A500 Kick13 1MB Ram :)
Avatar użytkownika
VeloN
 
Posty: 206
Dołączył(a): 26 mar 2005, o 17:42
Lokalizacja: Sosnowiec
Punkty reputacji: 0
Dobra reputacjaZła reputacja

Re: Pytania odnośnie A1200

Postprzez olesio » 8 kwi 2009, o 18:20

Ja głównie korzystam z gier zainstlowanych na dysku twardym, a tym
bardziej ma to sens w przypadku emulatora do gry online Kaillera gdzie
w przypadku długotrwałego wczytywania z obrazów adf mogła by zdarzyć
się desynchronizacja czyli każdy gracz widział by u siebie co innego, tak
więc miałem na myśli plikopartycję hdf, ewentualnie grę z HD, który jest
podmontowany jako katalog, ale pod Kaillerą należy używac raczej HDFów.
Pozdrawiam: olesio

"Cel uświęca środki"
olesio
 
Posty: 757
Dołączył(a): 26 gru 2003, o 20:57
Lokalizacja: Szczecin
Punkty reputacji: 2
Dobra reputacjaZła reputacja


Powrót do Hardware

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości