X-com Unknown Enemy AGA

Forum, gdzie możesz pisać o problemach ścisle związanych z grą - solucje, porady, klawiszologie itp. Na tym forum _nie piszemy_ o problemach z uruchamianiem gier.

Moderator: GTW

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
SDC
Posty: 209
Rejestracja: 7 lut 2005, o 00:49
Lokalizacja: Łask

X-com Unknown Enemy AGA

Post autor: SDC »

Witam.

Poszukuję zripowanych muzyczek do w/w gierki. Wie coś ktos na ten temat? :)
Łatwiej ubrać kobietę niż ją rozebrać.
OGame/Tibia fan.
olesio
Posty: 757
Rejestracja: 26 gru 2003, o 20:57
Lokalizacja: Szczecin

Re: X-com Unknown Enemy AGA

Post autor: olesio »

Ja nic nie wiem, ale napisałem do Don Adana z Wanted Team z pytaniem
czy istnieją jakieś playry do tego na Amigę ewentualnie dla EaglePlayera
bo pliki jakie widzę to UFO.bank oraz *.mus, czekam na odpowiedź czy
coś je odtworzy, wtedy używając WinUAE można by je było zgrać na, o
ile Cię to urządza - format mp3, ewentualnie może jest jakaś możliwosć
aby przekonwertować je na mod, chociaż wątpię bo używają wspólnego
pliku z samplami, a przynajmniej tak mi się wydaje po nazwach plików.
Pozdrawiam: olesio

"Cel uświęca środki"
Awatar użytkownika
SDC
Posty: 209
Rejestracja: 7 lut 2005, o 00:49
Lokalizacja: Łask

Re: X-com Unknown Enemy AGA

Post autor: SDC »

Co ciekawe z wersji na ECS jest cały zestaw na http://www.paula8364.com/ jak i na abandonii do wersji PC DOS. To chyba jakaś celowa robota, heh.
Łatwiej ubrać kobietę niż ją rozebrać.
OGame/Tibia fan.
olesio
Posty: 757
Rejestracja: 26 gru 2003, o 20:57
Lokalizacja: Szczecin

Re: X-com Unknown Enemy AGA

Post autor: olesio »

Don Adan odpisał mi że to moga być pliki w stylu Doomowych muzyczek, ale dla próby wyprułem z wada od Dooma 2 jakieś pliki mus
i te odtwarzają się w WinAMPie bez problemów i są większe od tych z UFO. Problem polega na tym że tamte z UFO mają wszystkie
sample zawarte w pliku UFO.bank i nie wiem jak to ugryźć, jeszcze podam Don Adanowi linka do gry i popytam jakby to odtworzyć.
Pozdrawiam: olesio

"Cel uświęca środki"
Awatar użytkownika
SDC
Posty: 209
Rejestracja: 7 lut 2005, o 00:49
Lokalizacja: Łask

Re: X-com Unknown Enemy AGA

Post autor: SDC »

Jakby coś to czekam na wieści w tej materii.
Łatwiej ubrać kobietę niż ją rozebrać.
OGame/Tibia fan.
olesio
Posty: 757
Rejestracja: 26 gru 2003, o 20:57
Lokalizacja: Szczecin

Re: X-com Unknown Enemy AGA

Post autor: olesio »

Dowiedziałem się od Don Adana, to co sam podejrzewałem, że format tych plików rożni się
jednak od tych z Domma i innych gier IDSoftware. Don Adan odpisał, że postara się napisać
do tego formatu playera dla EaglePlayer. Poprosiłem go żeby mnie poinfomował kiedy owy
player będzie gotowy. Póki co nic więcej nie wiem i niestety pozostaje jedynie poczekać.
Pozdrawiam: olesio

"Cel uświęca środki"
Awatar użytkownika
OSH
Posty: 291
Rejestracja: 12 maja 2006, o 11:11

Re: X-com Unknown Enemy AGA

Post autor: OSH »

A ja czekam, czy udałoby się zrobić konwerter. Muzyka z UFO ECS jest o wiele lepsza. Moim marzeniem jest podmienić muzykę w UFO AGA na tę z wersji ECS. Tez do niego pisałem, ale chyba nic nie wyszło.
O ile pamiętam, to ufo.bank zawiera same instrumenty, a pliki .mus to są tylko zapisy, jaki instrument ma co grać. Całość chyba przypomina pliki MIDI.
A1200 E/BOX Tower, Apollo 1240/25 MHz 34 MB RAM, HDD 20 GB; LG10x30x40, A1200 E1230/40 18 MB RAM, CD-32+SX-1 10 MB RAM, A500, CDTV, A600, C64, C64+1541-II:), C-64G
Awatar użytkownika
SDC
Posty: 209
Rejestracja: 7 lut 2005, o 00:49
Lokalizacja: Łask

Re: X-com Unknown Enemy AGA

Post autor: SDC »

Ciekawe, że w wersji aga tak udziwnili tę muzykę, że nigdzie jej nie ma w necie. Wg mnie agowa muza jest lepsza, ale to rzecz gustu :)
Łatwiej ubrać kobietę niż ją rozebrać.
OGame/Tibia fan.
Awatar użytkownika
OSH
Posty: 291
Rejestracja: 12 maja 2006, o 11:11

Re: X-com Unknown Enemy AGA

Post autor: OSH »

SDC pisze:Ciekawe, że w wersji aga tak udziwnili tę muzykę, że nigdzie jej nie ma w necie. Wg mnie agowa muza jest lepsza, ale to rzecz gustu :)
Własnie dlateo, że ją tak udziwnili, nie da się jej posłuchać. Nic dziwnego, że jej nie ma w necie. Dla mnie muzyka w wersji AGA jest zbyt smętna. Ta z ECS jest MROCZNA. Już kawałek który jest wyświetlany na planszy tytułowej nie ustępuje zdolnośćią wywoływania gęsiej skórki najlepszym melodiom z horrorów, a dynamiczny kawałek Geoscape to jest mistrzostwo świata. W moim prywatnym rankingu jest on bardzo wysoko. Wkurza też to, że w wersji AGA nie ma muzyki podczas samej misji, tak, jak to było w wersji ECS. Ona dodawała klimatu. Czasem to się zastanawiam, czy nie byłoby mozliwe podmienienie grafiki w weersji ECS na tę z wersji AGA...musi się coś dać zrobić.
A1200 E/BOX Tower, Apollo 1240/25 MHz 34 MB RAM, HDD 20 GB; LG10x30x40, A1200 E1230/40 18 MB RAM, CD-32+SX-1 10 MB RAM, A500, CDTV, A600, C64, C64+1541-II:), C-64G
Awatar użytkownika
SDC
Posty: 209
Rejestracja: 7 lut 2005, o 00:49
Lokalizacja: Łask

Re: X-com Unknown Enemy AGA

Post autor: SDC »

Uwielbiam muzę z tej wersji, szczególnie geoscape. Słyszałem Ufo od ECS, przez aga i pc do psxone nawet, ale w wersji agowej mi najbardziej przypdła do gustu. Żeby było trudniej to udziwnili w Agowej jak tylko mogli. Przypadek czy celowo? :D

Hmmmm, a wiecie co? ciekawe jak brzmi i jak wyglada UFO w wersji na MAC. Muszę sprawdzić.
Łatwiej ubrać kobietę niż ją rozebrać.
OGame/Tibia fan.
olesio
Posty: 757
Rejestracja: 26 gru 2003, o 20:57
Lokalizacja: Szczecin

Re: X-com Unknown Enemy AGA

Post autor: olesio »

Dostałem od Don Adana na emaila informację że player do UFO zrobiony.
Z tego co widzę jest oczywiście na http://wt.exotica.org.uk/players.html
Pozdrawiam: olesio

"Cel uświęca środki"
Awatar użytkownika
OSH
Posty: 291
Rejestracja: 12 maja 2006, o 11:11

Re: X-com Unknown Enemy AGA

Post autor: OSH »

O! trzeba koniecznie obadać!

--EDIT--
Obadałem. Wnioski:
1. Player działa pod Delitrackerem 2.32 i pod XMPlayem 3.4.2.127 (taką wersję posiadam).
2. Oryginalnie, gra posiada tylko jeden bank sampli - jest to plik UFO.bank. Żeby odegrać każdy z kawałków, nalezy ten plik skopiować 9 razy i i każdemu z nich nadać taką sama nazwę jak plikowi muzyczki. Czyli: Defend.MUS i Defend .BANK. Inaczej nie da się odtworzyć muzyczki.

Teraz pozostaje rozpracować, w jaki sposób dokonać konwersji Protrackerowego formatu na format z tymi samplami. I wreszcie będe mógł zagrać w UFO AGA z zarąbistą muzyczką!
A1200 E/BOX Tower, Apollo 1240/25 MHz 34 MB RAM, HDD 20 GB; LG10x30x40, A1200 E1230/40 18 MB RAM, CD-32+SX-1 10 MB RAM, A500, CDTV, A600, C64, C64+1541-II:), C-64G
Awatar użytkownika
SDC
Posty: 209
Rejestracja: 7 lut 2005, o 00:49
Lokalizacja: Łask

Re: X-com Unknown Enemy AGA

Post autor: SDC »

Dziękuję bardzo za zaangażowanie, czy ktoś może jeszcze podpowie jak to przekonwertowac na mp3 lub może takie coś dla mnie zrobić?
Łatwiej ubrać kobietę niż ją rozebrać.
OGame/Tibia fan.
Awatar użytkownika
Shoonay
Posty: 824
Rejestracja: 1 mar 2004, o 03:29
Kontakt:

Re: X-com Unknown Enemy AGA

Post autor: Shoonay »

SDC pisze:czy ktoś może jeszcze podpowie jak to przekonwertowac na mp3?
1. upewnij się że masz wyciszone/wyłączone wszelkie dźwięki windowsa, dziadu-dziadu itp, ot tak, żeby coś przypadkiem nie piskło w czasie nagrywania.
2. włącz jeden z setek programów służących do edycji plików dźwiękowych (GoldWave, Audacity, itp., itd.), ustaw stosowny czas i przełącz źródło nagrywania na "to_co_słychać_w_głośnikach" (zazwyczaj wave, czasami stereo-mix, jak karta/sterowniki/windows nie pozwala to przełącz źródło dźwięku na Line-in i fizycznie podłącz mini-jack z wyjścia głośników przednich do wejścia line-in w karcie dźwiękowej/na płycie głównej)
3. włącz utwór który chcesz zarejestrować.
4. odczekaj aż do końca utworu, zatrzymaj nagrywanie, zapisz na dysk w jakim chcesz formacie.
Awatar użytkownika
SDC
Posty: 209
Rejestracja: 7 lut 2005, o 00:49
Lokalizacja: Łask

Re: X-com Unknown Enemy AGA

Post autor: SDC »

Super tym Audacity mi wyszło, zawszem chciał mieć tę ścieżkę dźwiękową. Pragnę podziękować szanownemu kolektywowi za okazaną pomoc oraz zaangażowanie w sprawę. Przy okazji życzę wszystkiego najlepszego w nowym roku :)
Łatwiej ubrać kobietę niż ją rozebrać.
OGame/Tibia fan.
ODPOWIEDZ