Plansze można zrobić samemu (zupełnie od zera).
Kiedyś trochę eksperymentowałem z tym. Tutaj zamieszczam opis:
Po pierwsze znajdujemy pustą dyskietkę
Na nią kopiujemy sobie katalog TWCUSTOM z dyskietki z grą. To nie jest konieczne, ale dzięki temu będziemy mieli na jednej dyskietce wszystkie customy.
Do katalogu TWCUSTOM będziemy zapisywać zrobione plansze.
Rysujemy planszę
Uruchamiamy edytor graficzny. Ja to robiłem w deluxe paincie 4.
Zaraz po uruchomieniu pojawia się okienko z wyborem formatu obrazu.
Ustawiamy 8 kolorów i rozdzielczość 320x256 (prawdopodobnie działa również 368x283, ale nie sprawdzałem dokładnie).
Do dyspozycji mamy 8 kolorów. Mogą być dowolne, ale UWAGA: większość ma wpływ na wygląd robaków, mostów, min.itp
Przy prawej krawędzi monitora na dole, znajduje się pasek z kolorami. Dla porządku ponumerowałem je tak:
1 5
2 6
3 7
4 8
kolor 1 - tło, dowolny kolor(i tak nie będzie widoczny), gra będzie go traktować jak pustą przestrzeń
kolor 2 - biały, efekt błysku (np granata).
kolor 3 - skóra robaków, tradycyjnie różowa, ale jak ktoś ma fantazję można zrobić zupełnie inną
kolor 4 - kubraczek nieaktywnego robaka, most, mina(brzeg), granat(brzeg)
kolor 5 - kubraczek aktywnego robaka, mina(środek), granat(środek), lina
kolory 6,7,8 - brak danych
Planszę zapisujemy w katalogu TWCUSTOM wielkimi literami
dodając rozszerzenie .WRM (np: PLANSZA.WRM). Nazwa może zawierać spacje. Dobrze by było, żeby miała nie więcej niż 10 liter. Jak bedzie dłuższa to będzie działać, ale kod do tej planszy będzie tylko częścią nazwy (np jak zrobimy PUSTYNNA BURZA, to kod będzie PUSTYNNA B).
I tyle.
Żeby się przekonać, jak działa, gdy gra się załaduje, wchodzimy z głównego menu, do "Records" i naciskamy na "Next", aż dojdziemy do końca. Wtedy wkładamy dyskietkę z naszymi planszami i przyciskamy na "Change level disk!". Jak wszystko w porządku po kliknięciu w "List custom levels" powinna się pojawić lista.
Miłej zabawy
XaNtoR
Link, który podałeś nie działa. Mógłbyś go odświeżyć lub w jakiś inny sposób mi przysłać tamte plansze?