Na początku dzięki za odzew asman. Mam nadzieję że dasz radę nauczyć czegoś takie zakute łby jak ja i Anthrox
Boję się trochę tego asma, bo z asmem miałem niewiele do czynienia jeszcze na crackscenie pod Windows i to było
dawno i nieprawda
W sumie jedynie w czym teraz programuje to Delphi pod Windowsem i to bez wstawek z asm.
Pewną pomocą może będą unity od starusieńkiego HSPascala, w których co nieco można a asmie znaleźć, ale np po
poniższym kodzie nadal nie moge dojść gdzie zadeklarowano DOSBase. Co do pierwszej gry, to może być i ten cały
AppleHunt, tylko ja gry nie mam i nie kojarzę. Ale jeżeli to gra dosowa to na początek może być, bo non-dosowe
to chyba więcej roboty. Opisuj wszystko w temacie
http://forum.emulacja.net/viewtopic.php?f=4&t=7529 ja tam
nic na razie nie odpowiadałem żeby nie zaśmiecać go. Tylko na początek mam taką prośbę, napisałem zresztą do
Ciebie na gg, jak możesz to wystaw adfa z grą oraz potrzebne narzędzia, które wymieniłeś w temacie pod linkiem
podanym przezemnie powyżej. Tak żebyśmy działali na takich samych wersjach i podobnie skonfiogurowanych, bo
ja kiedyś ściągnąłem tego AsmOne ale kompilacja prostego kodu mi nie wychodziła i sie wkurzyłem i wywaliłem ;/
Kod: Zaznacz cały
function DeleteFile (name: STRPTR): boolean;
{...}
function DeleteFile; xassembler;
asm
move.l a6,-(sp)
move.l 8(sp),d1
move.l DOSBase,a6
jsr -$48(a6)
tst.l d0
sne d0
neg.b d0
move.b d0,$C(sp)
move.l (sp)+,a6
end;
A co do gier które ja osobiście chciałbym odpalić pod WHDLoad to na przykład 1869 PL oraz Chińczyk.
Co do pierwszej to wiadomo jest już zcrackowana i spolszczona, ale działa tylko pod kickiem 1.3, bo
w żaden spsoób nie udało mi się jej uruchomić z pod Workbencha, ani z assignami ani z kominacjami
z pakietem xfs. Chińczyk chyba nie jest patchowany i gra jest badziewna ale też wymaga kicka 1.3, z
tego co ustaliłem. Natomiast z Mentorem będzie łatwiejsza sprawa chyba bo gra uruchamia się dzięki
takiemu startup-sequence jak poniżej (gdzie Mentor to nazwa dysku - plikopartycji HDF z grą, ale tu
oczywiście można wstawić inną potrzebną ścieżkę. Na przykłąd data: czy tam ""). Grę mam na hdfie,
ale też na adfach i z tego co patrzylem, jeżeli pomimieny plik crack przy uruchomieniu to gra się nam
zachowuje jak oryginał. A z Twoją wiedzą dało by się zdeasemblerować ten crack ustalając jak on w
ogóle działa i co zmienia w pamięci, a dzięki temu zrobić patch. Gra oczywiście działa ok z twardego
dysku i ten "mały myk" poniżej z katalogiem SAVE w jej przypadku działa i zapisuje save'y nie na DF0:
tylko w katalogu, który został zassignowany. Tylko ideałem w przypadku Mentora byłoby jeszcze to aby
nie trzeba bylo trzy razy podawać symbolu z instrukcji (dowolnego - kiedy działa ten crack loader), ale
w ogóle pominąć ten ekran. Widziałem tak robione slave'y na przykład CFOU zrobił tak z grą "Capital
Punishment" AGA, ale pewnie są jeszcze inne takie gry. No i ominięcie intra by się przydało. Czekamy
z niecierpliwością na tutorial do tego klona Boulder Dasha. Tylko prośba opisuj takie rzeczy właśnie od
początku jak analiza execa, z jakimi parametrami odpalać jakieś graby czy inne utily do analizy, no
i w ostatecznym source slave'a napisz możliwe przy każdej linijce komentarz co ona robi, wiem że o
dużo proszę, ale wtedy uda się pewnie nauczyć więcej. To tyle, odpisz też przy okazji mi na gg
Kod: Zaznacz cały
assign R1: Mentor:
assign R2: Mentor:
assign R3: Mentor:
assign R4: Mentor:
assign R5: Mentor:
assign DF0: dismount
assign DF0: Mentor:SAVES
crack
load