Civilization ładowanie

Forum, gdzie możesz pisać o problemach ścisle związanych z grą - solucje, porady, klawiszologie itp. Na tym forum _nie piszemy_ o problemach z uruchamianiem gier.

Moderator: GTW

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Wolfer
Posty: 49
Rejestracja: 8 sty 2006, o 16:41
Lokalizacja: Turek

Civilization ładowanie

Post autor: Wolfer »

Nie wiecie czasem jak można pominąć intro gry, gdzie pokazuje się tworząća sięplaneta? Wiem że kiedyś, jak grałem to przez przypadek wcisnąłem coś i mi odrazu pojawiło się menu wyboru trudnośći i liczby graczy. Help me guys 8)
Anticipation of Death is Worse than Death Itself.
Awatar użytkownika
amigafan
Posty: 694
Rejestracja: 1 cze 2004, o 15:07
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: amigafan »

Podczas tego intro komputer "buduje" świat (teren) gry.
Długość intra jest tak ustawiona, że na 68000 akurat całe intro zajmuje wygenerowanie terenu. Tylko gdy teren jest już wygenerowany intro można pominąć, a więc można to zrobić tylko na szybszych procesorach. Pamiętam, że jak miałem 68030/50MHz to intro mogłem pominąć już po dwóch planszach. a na 68020 (nierozbudowana A1200) musiałem obejrzeć jakieś 2/3 tego intro.
Robię za darmowy amigowy help-line. Mam nadzieję, że zostanę doceniony. ;)
Awatar użytkownika
Slesz
Posty: 1728
Rejestracja: 5 lut 2005, o 02:29
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Slesz »

W zwykłej wersji zdaje się, że w ogóle nie było możliwości pominięcia intro, dopiero w wersji AGA.

Pamiętam, że kiedyś na swojej Ami600 przyspieszałem proces oglądania intro do obejrzenia dwóch pierwszych plansz poprzez chwilowe zwiśnięcie intra (wyjąłem dyskietkę, gdy plansza się przeładowała, pokazał się kaszan, muzyczka grała dalej, włożyłem dyskietkę, przy kolejnym przeładowaniu planszy gra już się uruchomiła). Na emulatorze ten sposób jednak nie działa.

Ponadto mam wątpliwości odnośnie tego czy generowanie mapki w standardowej wersji gry może trwać długo, to raczej losowanie a'la plansza w Worms. Dowody? Na przestrzeni kilku lat trzy razy trafiłem na dokładnie tą samą mapkę (co do kwadracika).
Oczekiwanie na niebezpieczeństwo jest gorsze niż moment, gdy ono na człowieka spada.
Awatar użytkownika
Szoszo
Posty: 386
Rejestracja: 26 cze 2005, o 11:00
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: Szoszo »

Swego czasu w jakiejs gazetce o tematyce Amigowej przeczytalem zeby pominac to intro nalezy przytrzymac badz naciskac klawisz ESC, jednak nie sprawdzalem tego i nie jestem przekonany w 100% o dzialaniu tego triku :wink:
"Na górze stojącej dumnie wśród innych zaśnieżonych gór, niczym w krainie wyśnionej przez elfa. W demonicznych pląsach wiatru, samotnie stał pazur szatana co Ardana zamkiem się zwał."
Awatar użytkownika
Wolfer
Posty: 49
Rejestracja: 8 sty 2006, o 16:41
Lokalizacja: Turek

Post autor: Wolfer »

Próbowałem z ESC i nic, z procesorem najlepszym nic. Ale oprócz tego mam inny problem. Jak gram w wersję PL to 4 dysk jest uszkodzony bo wyskakuje takie okienko dosa czy czy czegos i takie jedno małe z wiadomośćią error block i jakas liczba tak jak na prawdziwej amidze sie czasem zdarza. Raz w ziąłem retry i sie odpaliło dalej ale za drugim razem jak poprosiło 4 dysk to nie chciało go już czytać. Wiecie z jakiego innego źródła mogęmieć wersję PL? I jeszcze jedno. Rozpoczynam grę w normalną grę civilization, nie AGA. I jak pojawia się okno z mapkato nie widać mojej jednostki. Wiem, że jest ale jej nie widać.
Anticipation of Death is Worse than Death Itself.
Awatar użytkownika
Slesz
Posty: 1728
Rejestracja: 5 lut 2005, o 02:29
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Slesz »

Odnośnie wersji PL - skąd ją masz? Tymczasowo może pomóc podmianka na 4 dysk z klasycznej wersji i później podmianka z powrotem.

Odnośnie jednostki - upewnij się czy masz w WinUAE zaznaczone w Chipset--> Collision Level --> Full
No i oczywiście nie ustawiaj Floppy Drive Emulation Speed powyżej 100%, może to powodować różne błędy.
Na emulatorze w klasycznej wersji Civa nie da się ominąć intro.
Oczekiwanie na niebezpieczeństwo jest gorsze niż moment, gdy ono na człowieka spada.
Awatar użytkownika
Wolfer
Posty: 49
Rejestracja: 8 sty 2006, o 16:41
Lokalizacja: Turek

Post autor: Wolfer »

Nie działa. Wziąłem full collision i nic. Wersję PL mam z z tej strony. Jakby co to próbowałem konfiguracji AGA i ECS, Amiga 600. Ale nie muszę chyba wczytywać od nowa gry, mogę wczytać z save nawet ze zmienionymi ustawieniami :?:
Anticipation of Death is Worse than Death Itself.
Awatar użytkownika
OSH
Posty: 291
Rejestracja: 12 maja 2006, o 11:11

Post autor: OSH »

Ja znalazłem sposób na pominięcie intra (tylko wersja AGA). Naciskam oba klawisze myszki i klawisz ESC. Z reguły, po dwóch, góra trzech planszach intro się zawiesza i rozpoczyna się gra :)
A1200 E/BOX Tower, Apollo 1240/25 MHz 34 MB RAM, HDD 20 GB; LG10x30x40, A1200 E1230/40 18 MB RAM, CD-32+SX-1 10 MB RAM, A500, CDTV, A600, C64, C64+1541-II:), C-64G
Awatar użytkownika
Slesz
Posty: 1728
Rejestracja: 5 lut 2005, o 02:29
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Slesz »

Jeżeli używałeś opcji "save state" (zapisu stanu emulatora) to konfiguracja powinna być dokładnie taka sama, inaczej może to sprawiać problemy (dlatego najlepiej sobie zapisywać konfigurację na której się gra).
Jeżeli save odbywał się klasyczną metodą na jakiejś czystej, sformatowanej dyskietce (.adf) czy na dysku twardym (.hdf , folder) to konfiguracja przy loadowaniu nie ma znaczenia.
Oczekiwanie na niebezpieczeństwo jest gorsze niż moment, gdy ono na człowieka spada.
Awatar użytkownika
OSH
Posty: 291
Rejestracja: 12 maja 2006, o 11:11

Post autor: OSH »

Slesz pisze:Odnośnie wersji PL - skąd ją masz?
Hie, hie, ja mam wersję PL, ale jest ukończona powiedzmy w 50%. Sam ją zrobiłem za pomocą Filemastera, PowerPackera 4.3 , Typeface'a i własnej głowy. Kontunuacja została zawieszona, po prostu nie mam czasu, by się za to wziąć :?
A1200 E/BOX Tower, Apollo 1240/25 MHz 34 MB RAM, HDD 20 GB; LG10x30x40, A1200 E1230/40 18 MB RAM, CD-32+SX-1 10 MB RAM, A500, CDTV, A600, C64, C64+1541-II:), C-64G
ODPOWIEDZ