Strona 1 z 1

Chyba mam sposób na kopiowanie ADF na dyskietkę nawet na 500

: 27 lut 2005, o 09:02
autor: Lunatyk
Być moze bedzie to dzialac.Ja Amige bede mial dopiero w tygodniu wiec nie mam jak sprawdzic.Z Waszej strony sciaga sie Adf View ,następnie otwiera się nim plik Adf i kopiuje wszystko na dyskietke HD z zaklejonym kwadracikiem.Adf View pozwala na kopiowanie plików tak jak wyglądały orginalnie na Amidze ,więc chyba nie potrzeba nic wiecej.Jezeli tak sie nie da to nie śmiać sie :P.Ale powiedzcie czy jest to mozliwe.

: 27 lut 2005, o 11:06
autor: Wirus
hehe, gdyby to było takie proste to by nie było żadnego problemu. Sposób jest możliwy tylko i wyłącznie wtedy gdy ma się kartę PCI Catweasel, ponieważ w ten sposób jaki ty chcesz nagrać to dyskietka będzie w formacie pecetowym i amiga jej tak łatwo nie odczyta.

: 27 lut 2005, o 11:53
autor: Amos
W formacie pctowym owszem , ale amiga bo zainicjowaniu "sterownika" takie dyski czytać może , więc problemu raczej nie ma, problem zaczyna sie wtedy gdy gierka jest N Dosowa , wtedy to już null modem....

: 27 lut 2005, o 13:03
autor: Wirus
lunatykowi chodziło o to, że po takim nagraniu wrzuci dysk i amiga sie z niego zabootoje i gra sie uruchomi, a tak nie będzie. Lunatyk ma a500 bez twardego więc ciężko by było zarzucić sterownik i jeszcze przerzucić pliki na zwykłą dyskietkę

: 27 lut 2005, o 13:15
autor: norbi
Nie wspominajac o sformatowanej amigowej dyskietce z bootblockiem startowym, o atrybutach plików i o tym ze nazwy plików mogą byc uciete (8+3).
Ciekawe czy jakies do tego oprogramowanie pod Amiga (np. Filemastera)?

: 3 mar 2005, o 22:06
autor: Grzesiek
Etam ndos nie ndos, na amidze nie ma rzeczy nie możliwych! Ja normalnie luzik przenosiłem sobie kilka gierek z tej strony za pomocą kilku dyskietek 700kb na moją amigę1200. Co jest potrzebne ? pliki adf - które przenosimy, conajmniej dwie dyskietki 700kb, tyle dyskietek amigowych ile jest plkiów Adf. I najważniejsze sterownik PC0: , I najnajważniesze sterownik DS0: (Pozwala robić format amigowych dyskietek na 980kb zamiast 880kb), I najnajnaj ważniejsze - mały skrypt HJSPLIT (umieścić w ram dysku tak jak transdisk, służy do cięcia plików). Wszystko to można znaleźć na stronie Ulissesa32 o nazwie AMI32 (posłuż się wyszukiwarką). Na emulatorze łądujesz pod wb dyskietki. Wpisujesz komendę do cięcia (umieściłeś splita w c?), tniesz adf na dwa pliki. Nagrywasz na dwie dyskietki 700kb. Wkładasz dyskiętkę 700kb do amigi kopiujesz na tą 980kb, robisz to samo z drugą, masz dwa pliki na jednej dysketce (uważaj na rozszerzenia pliku). Wpisujesz komędę w wb na amidze - rozpoczyna się scalanie (podałeś ścierzkę do ramu?).Masz w ram dysku teraz adf wjmij dysk 980 kb włóż 880kb użyj transdiska. Uff to już koniec , na A1200 starczyło pamięci jak będzie na A500 niewiem. Powodzenia!

: 3 mar 2005, o 23:01
autor: norbi
Grzesiek jednak lubisz kombinowac. i do tego uzywac jeszcze DS0: :)
Najprosciej nagraj spakowany adf zipem na dyskietke pecetowa i przeniesc na Amigę do RAM:
Potem rozpakowac to "w locie" na dyskietke na pomoca TransADF.
Mozna tez przenosic ADF w dwoch czesciach (np po polowie) i rozpakowywac od razu po przeniesieniu na Amige. Najpierw sciezki od 0-39, a potem sciezki od 40-79.
W takim przypadku to mozna nawet przenosic ADF po kawalkach majac tylko 0.5MB pamieci.
Bedzie to trwalo dlugo, ale sie DA. :)

: 4 mar 2005, o 12:27
autor: Grzesiek
hmm, hmm, kombinowanie jest chyba mym dużym plusem. Jeśli robiłeś tak jak mówiłeś to pewnie zauważyłeś że nie każdą grę da się spakować dostatecznie, a zwłaszcza ndos'owe. Przy zwykłych systemowych nie ma problemu. Polecam skrypt dms lub lzx (w przeciwieństwie do lha łączy małe pliki w jeden żeby mniej zajmowały). Wiem bo tak robiłęm, pozatym wolę używać skryptów bez nakładek graficznych (jest więcej miejsca w ram dysku). Pozdrawiam.

: 5 mar 2005, o 20:56
autor: norbi
Żaden z podanych programów nie ma GUI wiec zajmują malo miejsca.
Jak juz napisalem, jesli ADF po spakowniu zipem nie zmiesci sie na dyskietce 720kb, to mozna takiego adf podzielic na 2 czesci i przeniesc na Amigę.
Kazdą czesc mozna nagrywac oddzielnie na docelową dyskietke w sposób jaki opisalem wczesniej

: 6 mar 2005, o 16:13
autor: Grzesiek
No jasne, ale nie uwzględniłeś że adf'y z grami ndos pakują się barrrdzo trudno. Plik adf ma ok 920kb, amigowa zawartosć na której nam zależy to 880kb, po spakowaniu pliku (ndosowego) wychodzi jakieś 780-800ileś kb więc nie da się tego zgrać na dyskietkę 720kb od peceta, więc pozostaje cięcie. Jak dyskietka jest nie ndos to można ją spokojnie spakować osobiście polecam lzx. Jak dotąd przeniosłem sobie takie gry jak:
1. Gunship2000aga
2. Dog Fight
3. Knights of Skys
4. Brian the Lion
5. Zool 2
6. Universe
7. Banshe
8. Manga Hot Numbers
9. Eay of the Beholder 2
10.AB - Tower Assault
11. Chaos Engine
i wiele innych. Pozdrawiam :) i niech nikomu nie zabraknie dyskietek ;)

: 6 mar 2005, o 20:07
autor: Slesz
Lunatyk pisze: orginalnie
Amigafan, gdzie jesteś ?? Ks ks - bierz go :lol:

: 6 mar 2005, o 20:33
autor: amigafan
Slesz pisze: Amigafan, gdzie jesteś ?? Ks ks - bierz go
Sorki, nie czytałem tego tematu. Ale się poprawie :wink:

: 6 mar 2005, o 20:34
autor: norbi
Grzesiek ja caly czas mysle rowniez o dyskietkach NDOS.
Amigowa dyskietka FFS ma zawsze 880kb, wiec nie wiem skąd wziales 920kb.
Czaly czas mowa o standardowej wielkosci, bo jak sie uprzec to moze byc nawet 1020kb.
Jesli ADF po spakowaniu zipem, bedzie wieksze niz 720kb, to ADF dzieli sie na 2 czesci i przenosi na Amigę, w przeciwnym razie calego spakowanego adfa przenosi sie do RAM: i odpakowuje na amigową dyskietke programem TransADF.
Nie wiem po co jeszcze męczyc sie z pakowaniem plików lzx, potem przygotowaniem dyskietki z bootblockiem.
To zajmuje wiecej czasu niz mój sposób.
A w ogole to urucham na Amidze i pececie PC2Am, polacz nullmodem.
Dzieki temu na Amidze bedziesz mial dostep do urzadzen masowych, ktore zainstalowane są w pececie.