SAVE i CD32...
Moderator: GTW
-
jonny2003
- Posty: 7
- Rejestracja: 11 mar 2005, o 16:18
SAVE i CD32...
Używam winuae 0.992 do emulacji cd32 i wszystko jest super poza małym ale.A mianowicie gdy zrobie SAVE`a w trakcie gry i potem odczytuję go to po przejściu etapu emulator zamiast doczytać następny etap wiesza się.To tak jakby po odegraniu gry emulator "zapominał" o cdromie i nie zależy to od gry.Wiem że nie należy robić SAVE`ów podczas wczytywania się etapów i tak nie robię.Zapisuję na początku nowego etapu,a wiem że potem już wtrakcie się nic nie doczytuje bo leci muzyczka z cd jak to w większości gier na cd32.A po odczytaniu SAVE`a etap owszem jest ale muza już nie idzie z cdromu no i po przejściu etapu nie doczytuje nowego-poprostu "zapomina" o cdromie.Jest tak nawet w grach w których muza nie leci w płyty w trakcie gry np GLOOM-również gdy zapiszę na początku nowego etapu po załadowaniu to po odegraniu i przejściu go do końca nie chce wczytać nowego.Niezależnie od tego jak zapiszę grę czy jako nieskompresowany SAVE czy jako skompresowany czy też jako RAM dump to i tak zawsze to samo.Pozostaje tylko opcja emulacji 1kb bateryjnej pamięci wbudowanej w cd32 ale wtedy można robić SAVE tylko wtedy gdy gra na to pozwala,czasami po kilku etapach nawet:( Istnieje wogóle rozwiązanie tego problemu czy to bug który jeszcze nie został wyeliminowany z emulatora?
- Shoonay
- Posty: 824
- Rejestracja: 1 mar 2004, o 03:29
- Kontakt:
Chcesz dokładnie wiedzieć co się dzieje, to wyślij bug report do twórcy WinUAE - Tonni'ego Willen'a, zawierający najlepiej ten felerny save, zapis konfiguracji i kompletny log z ostatniego użycia WinUAE.
Jednak czy na 100% między tym save a load nie zmieniasz konfiguracji swojego kompa lub emulowanej ami? Emu nie lubi takich rzeczy - musisz seve'ować na DOKŁADNIE takiej samej konfiguracji.
Pozatym o jakiej grze mówimy? Nie ma wersji WHDLoad? One z reguły są bardziej kompatybilne z save'owaniem. Pozatym zawsze możesz przegrać dane z prawdziwej/emulowanej płyty CD na HD i stamtąd grać... niestety bez muzy...
Jednak czy na 100% między tym save a load nie zmieniasz konfiguracji swojego kompa lub emulowanej ami? Emu nie lubi takich rzeczy - musisz seve'ować na DOKŁADNIE takiej samej konfiguracji.
Pozatym o jakiej grze mówimy? Nie ma wersji WHDLoad? One z reguły są bardziej kompatybilne z save'owaniem. Pozatym zawsze możesz przegrać dane z prawdziwej/emulowanej płyty CD na HD i stamtąd grać... niestety bez muzy...
-
jonny2003
- Posty: 7
- Rejestracja: 11 mar 2005, o 16:18
Nie,nie zmieniałem konfiguracji-kombinowałem już na tysiące sposobów i nic dalej ten sam problem.A granie bez muzy na CD-32 w gry w których była ona na CD to zbyt wielka strata-lepszych soundtracków niż w niektórych grach na CD-32 trudno uświadczyć nawet dzisiaj...To była jedna z głównych atrakcji CD-32-muza na płycie zamiast 8 bitowego rzępolenia.Kto grał w obie wersje gier (dla CD-32 i np A1200 ten wie jaka różnica jest w muzie z CD i tej wydobywanej z przetworników Amigi)
A jeśli chodzi o ten bug report to czy oni na to odpowiedzą?
Będzie im się chciało?
A jeśli chodzi o ten bug report to czy oni na to odpowiedzą?
Będzie im się chciało?
- Slesz
- Posty: 1728
- Rejestracja: 5 lut 2005, o 02:29
- Lokalizacja: Gdańsk
Twierdziłeś, że nie sejwujesz, gdy gra się doczytuje. Owszem, sama gra się nie doczytuje, ale jak sam słusznie zauważyłeś muzyka się doczytuje z płytki. Najprawdopodobniej na plikach z sejwami nie są zachowywane informacje dotyczące odczytu muzyki z płyty. Nie wiem, jak to rozwiązać, ale najwidoczniej nie pozostaje Ci nic, tylko sejwować tam, gdzie gra na to pozwala. Ależ czy nie lepiej właśnie w ten sposób sejwować ? Bywa, że frustrujące jest zaczynanie od z góry ustalonego momentu, szczególnie gdy zajdziemy o wiele dalej, ale dzięki temu strach przed frustracją dodaje smaku grze 
Oczekiwanie na niebezpieczeństwo jest gorsze niż moment, gdy ono na człowieka spada.
- Shoonay
- Posty: 824
- Rejestracja: 1 mar 2004, o 03:29
- Kontakt:
Przesadzaszjonny2003 pisze:A granie bez muzy na CD-32 w gry w których była ona na CD to zbyt wielka strata-lepszych soundtracków niż w niektórych grach na CD-32 trudno uświadczyć nawet dzisiaj...To była jedna z głównych atrakcji CD-32-muza na płycie zamiast 8 bitowego rzępolenia.Kto grał w obie wersje gier (dla CD-32 i np A1200 ten wie jaka różnica jest w muzie z CD i tej wydobywanej z przetworników Amigi)
Nie wiem... z tego co widzę na EAB, to tak około 4x na tydzień Toni Willen odpowiada na jakieś pytanie dot. WinUAE. Musiałbyś mieć zatem potwornego pecha, żeby właśnie Tobie nie odpowiedziałjonny2003 pisze:A jeśli chodzi o ten bug report to czy oni na to odpowiedzą?
Będzie im się chciało?
-
Gość
Dzięki za porady chłopaki może spróbuję wysłać ten bug raport,chociaż nie wiem czy mi się uda złożyć parę mądrych zdań po angielsku....
A co do mojej oceny muzy na CD-32 to wiadomo jest ona subiektywna,w czasach amigi muza jakości cd w grach to było coś czym się można było zachwycać i jakoś to odczucie mi pozostało.Zwłaszcza muza z początkowych etepów FIRE AND ICE-trzeci audiotrack na płytce z grą,która jest na back to roots.
A co do mojej oceny muzy na CD-32 to wiadomo jest ona subiektywna,w czasach amigi muza jakości cd w grach to było coś czym się można było zachwycać i jakoś to odczucie mi pozostało.Zwłaszcza muza z początkowych etepów FIRE AND ICE-trzeci audiotrack na płytce z grą,która jest na back to roots.
- Shoonay
- Posty: 824
- Rejestracja: 1 mar 2004, o 03:29
- Kontakt:
Kiedy już zdecydujesz się wysłać ten bug report, to może skorzystasz z najszybszej znanej mi drogi dostępu, do rozwiązywania problemów, czyli forum EAB
W dziale: [EAB > Problems > prb.WinUAE] http://eab.abime.net/forumdisplay.php?f=5 możesz napisać swój post, zawierający jak najbardziej szczegółowe (jak już pisałem) dane dotyczące problemu.
--== EDIT ==--
Zapomniałem
o linku
W dziale: [EAB > Problems > prb.WinUAE] http://eab.abime.net/forumdisplay.php?f=5 możesz napisać swój post, zawierający jak najbardziej szczegółowe (jak już pisałem) dane dotyczące problemu.
--== EDIT ==--
Zapomniałem
o linku
- Świerk
- Posty: 177
- Rejestracja: 31 mar 2005, o 11:12
- Lokalizacja: Kraków
Re: SAVE i CD32...
oczywiscie ze nie idzie! bo uae b. dobrze emuluje CD32!jonny2003 pisze:A po odczytaniu SAVE`a etap owszem jest ale muza już nie idzie z cdromu
przeciez odtwarzanie audio trackow polega na tym ze CD32 wlacza odpowiedni track i tyle - muza sama leci z cdromu (nie jest wymagane dalsze jej przetwazanie przez zadne uklady).dlatego po zaladowaniu seve'a emulator nie wlacza ponownie audio tracka bo przeciez juz to zrobil (przed zapisem save'a)...
.::: Amiga Rulez! CD32 kicks ass! ::: CD32, Amithlon, WinUAE, WinUAE-Kaillera user :::.
.::: kupię Panasonic 3DO lub Atari Jaguar CD
:::.
...::: http://swrk.vgh.pl/ :::...
.::: kupię Panasonic 3DO lub Atari Jaguar CD
...::: http://swrk.vgh.pl/ :::...
-
Maniak
Chyba każdy fan CD32 natknął się na ten bug podczas emulacji tj konsoli za pomocą WinUAE.
Napisałem swego czasu nawet maila do twórców emulatora, w którym opisałem problem z Statesave'ami.
Odpowiedź była następująca:
Tak więc nie pozostało nam nic innego jak save'owanie w emulowanej pamięci wbudowanej w konsolke.
Pozdrawiam!
Maniak
Napisałem swego czasu nawet maila do twórców emulatora, w którym opisałem problem z Statesave'ami.
Odpowiedź była następująca:
(mail został wysłany przy okazji przetestowania ostatniej wersji 0.992 gdyż oczywiście owy błąd w niej wciąż istnieje).Toni Wilen pisze:Statesaves are not completely supported in cd32-mode. Probably not in next release either, it isn't so simple to fix.
Tak więc nie pozostało nam nic innego jak save'owanie w emulowanej pamięci wbudowanej w konsolke.
Pozdrawiam!
Maniak
- Świerk
- Posty: 177
- Rejestracja: 31 mar 2005, o 11:12
- Lokalizacja: Kraków
albo hibernacja WinXPManiak pisze:Tak więc nie pozostało nam nic innego jak save'owanie w emulowanej pamięci wbudowanej w konsolke.
.::: Amiga Rulez! CD32 kicks ass! ::: CD32, Amithlon, WinUAE, WinUAE-Kaillera user :::.
.::: kupię Panasonic 3DO lub Atari Jaguar CD
:::.
...::: http://swrk.vgh.pl/ :::...
.::: kupię Panasonic 3DO lub Atari Jaguar CD
...::: http://swrk.vgh.pl/ :::...