Strona 1 z 1
WinUAE 1.1 - konfiguracja dźwięku
: 9 paź 2005, o 11:27
autor: Nosferatu
Cześć. Czy ktoś obeznany w temacie może mi podać jakąś uniwersalną konfigurację dźwięku dla tej wersji WinUAE? Wcześniej używałem trochę starszej wersji (0.8.14) na której nigdy nie miałem żadnych problemów z muzyką, a teraz przerzuciłem się na najnowszą, w której dokoptowano mnóstwo różnych opcji w zakładce SOUND i się w tym po prostu gubię. Dżwięk się haczy i zacina, doszło nawet do tego, że muszę kombinować z opcjami w zakładce DISPLAY (ustawiam suwak "Refresh" na "Every 2nd frame" i nawet daję "Scanline"), ale pomimo znacznej poprawy nadal są zgrzyty. W dodatku czasem występują lagi, które nie zawsze da się odpowiednio skorygować suwakiem "Sound driver lag compensation". Z góry dziękuję i pozdrawiam.
: 9 paź 2005, o 11:47
autor: norbi
To moze pozostan przy starszej wersji Winuae jesli twoj pecet nie jest za szybki.
: 9 paź 2005, o 13:02
autor: Nosferatu
W sumie to trochę dziwne, bo Amiga to nie Playstation ani automaty (a na emulatorach "ePSXe" czy "WinKawaks" gry śmigają na moim Piecu, że aż miło). Czyżby "WinUAE" miał niedopracowany kod, że aż tak podwyższa wymagania sprzętowe? Ten emulator korzysta głównie z mocy procesora, tak?
Mój komp:
Celeron 800 Mhz, 128 RAM, Ge-Force2
: 9 paź 2005, o 13:26
autor: norbi
A jak dzialają Ci nowsze windowsy?
Coraz szybciej?
Im dokladniejsza emulacja i wiecej "bajerów" tym jest ona wolniejsza.
: 9 paź 2005, o 16:39
autor: Anthrox
mnie wszystko działa aż miło

- ze wszystkimi bajerami,
ale pewnie dlatego, że mam Athlona 2300 MHZ (podkręcony

) co daje jakieś 3700 MHZ Intela, no i kartę dźwiękową Audigy 2

: 10 paź 2005, o 14:42
autor: Nosferatu
Zrobiłem rozeznanie sytuacji i WinUAE oprócz emulowania 16-bitowych Amig, musi również "udźwignąć" 32-bitowe modele (np. CD32 czy A 1200). I właśnie dlatego, że emulator jest obciążony możliwością emulacji tych ostatnich, to jego wymagania sprzętowe są takie, a nie inne. I nieważne, że gra się np. w "Wings of Fury", a nie w "Quake'a" - liczy się sam emulator, a nie stopień zaawansowania gry.

: 10 paź 2005, o 15:58
autor: Slesz
Jestem za tym, żeby podzielić WinUAE na emulację poszczególnych maszyn. Wtedy możnaby emulować "gorsze" modele Amigi na słabszych PC i "lepsze" modele Amigi na szybszych PC. A upgrade'y i nowe odbugowane wersje dotyszyłeby wszystkich. Ewentualnie mogliby wymyślić jakiś system patchy.
Ale komu by się chciało bawić w takie historie ? W końcu teraz idzie moda na all in one i przy okazji musi istnieć jakaś siła napędowa mobilizująca ludzi do kupowania nowego silniejszego sprzętu ...
: 10 paź 2005, o 17:56
autor: Anthrox
Mogliby wypuścić dwie wersje po oficjalnej - zoptymizowanej pod Athlony, a drugą pod Intela

: 10 paź 2005, o 18:01
autor: Kubal
A według mnie najlepsza była by modułowa budowa (czyli dwa rdzenie[pod athlona i intela]oraz tak jak Slesz pisał :części emulujące po kolei od a500 do a1200 takie dodatkowe moduły ) .
: 10 paź 2005, o 18:11
autor: Anthrox
Niech WinUAE zacznie emulować też karty Turbo

Ciekawa by to była opcja

: 10 paź 2005, o 19:47
autor: phl22
Emulacja kart turbo niepotrzebna,przecież jest motka 040

.
Ale jak ktoś tam pisał,przydał by się uae pod dedykowane procki,napewno odczulibyśmy różnicę.(np.teraz na sempronie 2300+1.7ghz mak mi działa z szybkością 10 fps ;()
: 10 paź 2005, o 20:09
autor: Anthrox
phl22 pisze:Ale jak ktoś tam pisał,przydał by się uae pod dedykowane procki,napewno odczulibyśmy różnicę.(np.teraz na sempronie 2300+1.7ghz mak mi działa z szybkością 10 fps ;()
To byłem ja @phl22

patrz wyżej
A co do kart Turbo - chodziło mi o taki bajer

Wirtualne tuningowanie

Chociaż i teraz idzie na maksa tuningować

: 3 lis 2005, o 10:35
autor: XaNtoR
Celeron 2,8Ghz 512MB, GeForce 5900XT nie powinien miec z tym problemow na to wychodzi a jednak ma. Przecierz 800Mhz a 2800Mhz i GeForce2 a GeForce5 to jest spora roznica... Co prawda nie musze ustawiac przeskakiwania co druga klatke, bo nawet Amiga 68040 z WB do sciagniecia na Elbi chodzi mi pieknie, jednak dzwiek nawet na A500 1MB w grze Bubba'n'Stix kaszani sie dzwiek. Jeszcze mam problemy w grze Odyssey, postac po zmianie w kamien po prostu znika...
: 3 lis 2005, o 11:45
autor: Slesz
Na znikanie postaci mozna zaradzić zwiększając czułość kolizji obiektów ( i tym samym zwiekszając wymagania, ale przy Twoim sprzęcie to nic nie zawadzi). Miałem podobny problem z miganiem bohatera w Another World. Dziwi mnie to, że w WinUAE 1.0 jest chyba więcej istotnych błędów niż poprawek w stosunku do WinUAE 0.9.92. Nowszych wersji nie sprawdzałem, ale przypominam sobie, że chyba w jakimś nowszym WinUAE wśród "poprawionych błedów" widniało cosik na temat Bubba'n'Stix.
: 4 lis 2005, o 08:24
autor: XaNtoR
No i rozwiazaniem na problemy z dzwiekiem jest uzywanie starszej wersji (np ja zainstalowalem sobie 0.9.90). Bubba dziala bez problemow.
Pozniej pobawie sie w Odyssey i dam znac
