I znów zaczynamy tłumaczyć podstawy amigowe - chyba ktoś powinien mi za to zacząć płacić
Dyskietki niedosowe mają zapisane pliki w specjalny sposób.
Powstały one jako skutek walki z piractwem komputerowym.
Wykorzystują one fakt, że Amiga zawsze zaczyna czytać dyskietkę od środka (bloku 40) i potem przesuwa głowicę na dowolonie wskazany sektor.
Zamiast normalnej struktury katalogów i plików dyskietki takie mają zapisane wszystkie dane ciurkiem sektor po sektorze (zaczynając od 40).
Plus takiego sposobu zapisu był taki, że odnalezienie konkretnych danych, aby wyłączyć antypirackie zabezpieczenia (np. pytanie na której stronie instrukcji jest coś tam) i spiracić grę dużo trudniej. Dodatkowym plusem było też troszeczkę więcej miejsca na dane na dyskietce - normalnie opis drzewa plików zajmuje trochę miejsca, które tu można było zużyć na dane.
Minus tego taki, że gra jest NIESYSTEMOWA czyli nie da się jej zainstalować na dysku czy użyć pod systemem. Musi ona w całości przejąć kontrolę nad Amigą czyli komputer musi być odpalony bezpośrednio z tej dyskietki. Takie gry są też pisane pod konkretne modele komputerów - odwołują się bezpośrednio do sprzętu i z nimi są największe problemy przy rozbudowie Amigi.
Ponieważ wówczas większość ludzi nie miała ani dysków ani rozbudowanych Amig takie rozwiązanie nikomu nie przeszkadzało. Dopiero kilka lat później, na skutek rozbudowy Amig, zaczęto usilnie propagować używanie rozwiązań systemowych.
Więc nie próbuj wyciągnąć z tej gry pojedynczych plików, bo format niedosowy został stworzony SPECJALNIE DO TEGO aby to uniemożliwić.