WAV? A IFF to co?
Parę gierek ma rozmówki głosowe, a takie intro do onEscapee to jeden ciągły utwór muzyczny odgrywany w takt animacji. Na gołej A1200.
Nie wspominając już o demach.
Zresztą, na siłę to można pociąć utwór i jako sample na mod przerobić, phi, nie takie rzeczy się robiło kiedyś.
Tak, uważam że taka emulacja jest jak najbardziej możliwa z pkt widzenia tych właśnie gierek/dem, jednak co innego to napisanie tego.
Co innego że WHDLoad ma charakter zamkniętego środowiska a wyważanie otwartych drzwi w postaci napisania emulacji sterownika cd dla niego i dodatkowego dla tego dźwięku emulowanego, jest, niepotrzebne.
Dodatkowy problem w tym, że trzeba by obciąć jakość z 44khz 16bit do (w najlepszym wypadku) 22khz 8bit w procesie dekompresji/instalacji, a to znowu, zaprogramowanie i wydłużenie czasu instalacji.
Purystów cedeczkowych przepraszam - tak, jestem świadom pogorszenia jakości dźwięku przy takiej operacji
Jak dla mnie, to zawsze jakaś namiastka (podobnie jak emulacja czegokolwiek;)) która dała by choć zajawkę tego jak brzmiała ścieżka z CD.
Lepsze to chyba niż słyszeć cisze podczas gry, nie?
Tak czy inaczej, z pkt widzenia programisty i sprzętu jest to jak najbardziej możliwe, ale - cholernie czasochłonne i kłopotliwe, no i, na dłuższą metę, kompletnie nie potrzebne.
Ja tam nie widzę żadnej dobrej gry exclusive na CD której odpowiednika dyskietkowego by nie było.
A muzyczki to sobie można w foobarze przesłuchać.