Strona 1 z 1

CD32 Dźwiek

: 11 cze 2008, o 19:31
autor: Anthrox
Pytanie do ekspertów WHDLoad - czy już problem z dźwiękiem CD32 jest rozwiązany - tj. jak się zainstaluje gre na HD i odpali WHDLoadem, to np. w menu głównym Soccer Kid leci muzyczka? Bo efekty dźwiękowe są, ale muzyka w tle nie leci. I nie wiem czy to brak odpowiednich bibliotek, czy krazek musisz byc w napedzie :wink:

: 11 cze 2008, o 22:05
autor: BadMojo
Sprawa jest prosta - muzyka w grach cd32 zapisana jest w formacie cdda - czyli poprostu cdaudio. Z instalki whdload jest ona poprostu usunięta, więc usłyszysz ją tylko i wyłącznie z krążka.

: 11 cze 2008, o 23:33
autor: Shoonay
Nie tyle usunięta, bo to fizycznie niemożliwe usunąć ją z oryginalnego wytłoczonego krążka, co najnormalnie w świecie pominięta przy instalacji.
Też myślałem kiedyś, czy nie było by to możliwe zrzucać takie scieżki do jakiegoś mniej zasobożernego formatu i "emulować" w trakcie gry.
Jakiś czas temu pytałem nawet Welp'a o tę kwestię, niestety dostałem odpowiedź negatywną, z której jednak można było łatwo wywnioskować że autorowi się po prostu nie chce tego robić, choć Amisia by też miała niezłe problemy obsłużyć wszystko w miarę płynnie. :(

: 12 cze 2008, o 17:07
autor: BadMojo
Toć to miałem na myśli ;) A jaki format sobie na ami wyobrażasz ? Jedyny z którym choćby goła 1200 sobie poradzi to wav - czyli nic innego jak wierne odzwierciedlenie zapisu cdda (przynajmniej jeśli o zasobożerność chodzi).
Jak widać taka "emulacja" jest niemożliwa, stąd taka a nie inna odpowiedź Welp'a.

: 12 cze 2008, o 20:42
autor: Shoonay
WAV? A IFF to co?
Parę gierek ma rozmówki głosowe, a takie intro do onEscapee to jeden ciągły utwór muzyczny odgrywany w takt animacji. Na gołej A1200.
Nie wspominając już o demach.

Zresztą, na siłę to można pociąć utwór i jako sample na mod przerobić, phi, nie takie rzeczy się robiło kiedyś.

Tak, uważam że taka emulacja jest jak najbardziej możliwa z pkt widzenia tych właśnie gierek/dem, jednak co innego to napisanie tego.

Co innego że WHDLoad ma charakter zamkniętego środowiska a wyważanie otwartych drzwi w postaci napisania emulacji sterownika cd dla niego i dodatkowego dla tego dźwięku emulowanego, jest, niepotrzebne.
Dodatkowy problem w tym, że trzeba by obciąć jakość z 44khz 16bit do (w najlepszym wypadku) 22khz 8bit w procesie dekompresji/instalacji, a to znowu, zaprogramowanie i wydłużenie czasu instalacji.

Purystów cedeczkowych przepraszam - tak, jestem świadom pogorszenia jakości dźwięku przy takiej operacji ;)
Jak dla mnie, to zawsze jakaś namiastka (podobnie jak emulacja czegokolwiek;)) która dała by choć zajawkę tego jak brzmiała ścieżka z CD.
Lepsze to chyba niż słyszeć cisze podczas gry, nie? ;)

Tak czy inaczej, z pkt widzenia programisty i sprzętu jest to jak najbardziej możliwe, ale - cholernie czasochłonne i kłopotliwe, no i, na dłuższą metę, kompletnie nie potrzebne.
Ja tam nie widzę żadnej dobrej gry exclusive na CD której odpowiednika dyskietkowego by nie było.
A muzyczki to sobie można w foobarze przesłuchać.