Pomocy
Moderator: GTW
- norbi
- Moderator
- Posty: 2020
- Rejestracja: 2 lip 2003, o 15:36
- Lokalizacja: Dolny Slask
- Kontakt:
Dlaczego tak sadzisz ,ze grafika bylaby inna?
W czasie kiedy ta gra pokazala sie na rynku, na Amige byly juz karty graficzne, ktore bez problemu pracowaly w 16-24 bitach, tylko ich cena byla wysoka.
Powodem tego byl maly rynek potencjalnych amigowcow, ktorzy moglbiby kupic ta gre.
W sumie na Amige ten nie napisali DOOMa, bo twierdzili, ze sprzet za wolny. A tu sie okazalo, ze po udostepnieniu zrodel gry, nastepnego dnia pokazaly sie wersje gry na Amige
W czasie kiedy ta gra pokazala sie na rynku, na Amige byly juz karty graficzne, ktore bez problemu pracowaly w 16-24 bitach, tylko ich cena byla wysoka.
Powodem tego byl maly rynek potencjalnych amigowcow, ktorzy moglbiby kupic ta gre.
W sumie na Amige ten nie napisali DOOMa, bo twierdzili, ze sprzet za wolny. A tu sie okazalo, ze po udostepnieniu zrodel gry, nastepnego dnia pokazaly sie wersje gry na Amige
-
- Posty: 227
- Rejestracja: 14 sie 2003, o 12:27
Po prostu tak sądze. Widziałem przerobionego doom'a i musze przyznać że nawet nieźle wyglądal, troche inne postacie i poziomy, ale ogólnie bylo ok. Nie widziałam na oczy tych kart, nawet nie wiedziałem o ich istnieniu (swoją drogą to nieźle wymiatają 16-24 bity), więc może z nimi... Jednak moje zdanie nadal będzie takie samo, musiałbym najpierw zobaczyć te karty.
Tak wogóle to dzięki.
Tak wogóle to dzięki.
Respekt to nie dar - trzeba na niego zapracować.
- norbi
- Moderator
- Posty: 2020
- Rejestracja: 2 lip 2003, o 15:36
- Lokalizacja: Dolny Slask
- Kontakt:
To chyba nie widziales tego dooma co trzeba.
Wersja amigowa korzysta z plikow pecetowych, tylko plik uruchamiajacy jest napisany na Amige, wiec gra wyglada tak samo.
Tak samo jest z Doom2, Heretic, Hexen, Wolfenstein3D, Quake, Quake2, Shogo, Heretic2, DukeNuke3D .itd
Doom korzysta z 256kolorow, wiec na A1200 wyglada tak samo.
Trudno zebys widzial, bo mozna je zastosowac tylko w Amigach ktore sa w obudowie tower (A2.3.4000 i A1200 ze zlaczem Zorro lub PCI, karty gfx rowniez da sie podlaczyc do A500, po zastosowaniu odpowiedniej karty rozszerzen)
Tu masz spis kart gfx do Amigi:
http://www.amiga-hardware.com/gfxrtg.html
http://www.amiga-hardware.com/gfxnortg.html
oraz te ktore pracuja na PCI
http://www.amiga-hardware.com/zorroex.html
Wersja amigowa korzysta z plikow pecetowych, tylko plik uruchamiajacy jest napisany na Amige, wiec gra wyglada tak samo.
Tak samo jest z Doom2, Heretic, Hexen, Wolfenstein3D, Quake, Quake2, Shogo, Heretic2, DukeNuke3D .itd
Doom korzysta z 256kolorow, wiec na A1200 wyglada tak samo.
Trudno zebys widzial, bo mozna je zastosowac tylko w Amigach ktore sa w obudowie tower (A2.3.4000 i A1200 ze zlaczem Zorro lub PCI, karty gfx rowniez da sie podlaczyc do A500, po zastosowaniu odpowiedniej karty rozszerzen)
Tu masz spis kart gfx do Amigi:
http://www.amiga-hardware.com/gfxrtg.html
http://www.amiga-hardware.com/gfxnortg.html
oraz te ktore pracuja na PCI
http://www.amiga-hardware.com/zorroex.html
- Gregory
- Posty: 43
- Rejestracja: 25 kwie 2003, o 09:49
- Lokalizacja: Szczecin
Fre, więc dlaczego nie pójdziesz dalej i nie za emulujesz sobie Amigi z której będziesz mógł np. posurfować po www?
(http://aiab.emuunlim.com/)
(http://aiab.emuunlim.com/)
-
- Posty: 227
- Rejestracja: 14 sie 2003, o 12:27
No tamten "Doom" by podobny ale jednak to nie to samo co orginał.
Chyba się troche za bardzo rozpędziłeś... "Shogo"!? (o tą gre chodzi?? -> http://gry.wp.pl/core.html?filtr=1,0&x=gra,25,767,397 )
Gregory: nie dzięki, chociaż zawsze to coś innego niż tak normalnie "explorera" włączyć.
Tamta gierka chyba nie nazywała się "Doom" tylko jakoś inaczej, nie pamiętam, ale jak przypadkiem na nią trafie to napisze.
Chyba się troche za bardzo rozpędziłeś... "Shogo"!? (o tą gre chodzi?? -> http://gry.wp.pl/core.html?filtr=1,0&x=gra,25,767,397 )
Gregory: nie dzięki, chociaż zawsze to coś innego niż tak normalnie "explorera" włączyć.
Tamta gierka chyba nie nazywała się "Doom" tylko jakoś inaczej, nie pamiętam, ale jak przypadkiem na nią trafie to napisze.
Respekt to nie dar - trzeba na niego zapracować.
- norbi
- Moderator
- Posty: 2020
- Rejestracja: 2 lip 2003, o 15:36
- Lokalizacja: Dolny Slask
- Kontakt:
A ja pisze o prawdziwym Doomie, takim samym jak na pececie i macintoshu
Tu masz przykladowy link:
http://www.amiga.poldek.one.pl/engine3d/testy.html
To jest to samo Shogo !!!!!!
http://www.ppa.ltd.pl/strefa/shogo.html
Jesli na Amidze chodzi Quake2 to dlaczego nie mialby chodzic Shogo.
Powstalo wiele gierek "doomopodobnych" na Amige: Gloom, DeadMask, Cytadela, Ubek, Breatless, Alien Breed 3D II - The Killing Grounds i inne
Gregory po co emulowac jak mozna uzywac prawdziwej Amigi do sufrowania po WWW, sciagania poczty bez strachu o wszelkie wirusy
Tu masz przykladowy link:
http://www.amiga.poldek.one.pl/engine3d/testy.html
To jest to samo Shogo !!!!!!
http://www.ppa.ltd.pl/strefa/shogo.html
Jesli na Amidze chodzi Quake2 to dlaczego nie mialby chodzic Shogo.
Powstalo wiele gierek "doomopodobnych" na Amige: Gloom, DeadMask, Cytadela, Ubek, Breatless, Alien Breed 3D II - The Killing Grounds i inne
Gregory po co emulowac jak mozna uzywac prawdziwej Amigi do sufrowania po WWW, sciagania poczty bez strachu o wszelkie wirusy
-
- Posty: 227
- Rejestracja: 14 sie 2003, o 12:27
- norbi
- Moderator
- Posty: 2020
- Rejestracja: 2 lip 2003, o 15:36
- Lokalizacja: Dolny Slask
- Kontakt:
Grafika gorsza?
Grafika jest taka na jaka pozwala Voodoo lub BVision.
A szybkosc jest uzalezniona od context-switchy ktore sa miedzy PPC i m68k.
I tak sie dalo wycisnac bardzo duzo z A1200.
Na A4000 dziala to o wiele lepiej, ale i tak pozostaja context-switche
Przeciez caly system na AmigaClassic chodzi na m68k i PPC wykoryrztuja tylko programy napisane specjalnie dla niej.
Jesli system bylby w calosci na PPC (juz jest MorphOS na Pegasosie) to dzialaloby to o wiele sprawniej.
Duzym ograniczeniem predkosci dzialania jest przysyl danych do karty graficznej, oraz z i do pamieci komputera
Amiga nie ma DMA w przypadku IDE (jest za to na SCSI), i biedna motorolka musi sie strasznie meeczyc. Pamieci to SIMM PS2 (min. 50ns) i cala konstrukcja jest nie z "tej epoki".
Wiec nalezy sie cieszyc, ze sa zapalency ktorzy, portuja takie gry.
Nie ma co sie duzo rozpisywac, ale wiele osob dziwi sie ze na sprzecie o zegarze 40Mhz, mozna korzystac z internetu, sciagac poczte, gadac na GG, ogladac TV i sluchac radia na Workbenchu przy rozdzialce 1600x1200 korzystajac z tuneraTV. Dodatkowo przy malej pomocy PPC mozna w tle sluchac mp3 w pelnej jakosci, drukujac na drukarce podpietej do USB. A na upartego nagrywac jeszcze plytki
A czasami popykac w Shogo, Quaka po sieci, i takie tam inne
Ciekawe jak wypadlby pecet na podobnym zegarze ?
Zaczyna sie ciekawa wymiana zdan
Grafika jest taka na jaka pozwala Voodoo lub BVision.
A szybkosc jest uzalezniona od context-switchy ktore sa miedzy PPC i m68k.
I tak sie dalo wycisnac bardzo duzo z A1200.
Na A4000 dziala to o wiele lepiej, ale i tak pozostaja context-switche
Przeciez caly system na AmigaClassic chodzi na m68k i PPC wykoryrztuja tylko programy napisane specjalnie dla niej.
Jesli system bylby w calosci na PPC (juz jest MorphOS na Pegasosie) to dzialaloby to o wiele sprawniej.
Duzym ograniczeniem predkosci dzialania jest przysyl danych do karty graficznej, oraz z i do pamieci komputera
Amiga nie ma DMA w przypadku IDE (jest za to na SCSI), i biedna motorolka musi sie strasznie meeczyc. Pamieci to SIMM PS2 (min. 50ns) i cala konstrukcja jest nie z "tej epoki".
Wiec nalezy sie cieszyc, ze sa zapalency ktorzy, portuja takie gry.
Nie ma co sie duzo rozpisywac, ale wiele osob dziwi sie ze na sprzecie o zegarze 40Mhz, mozna korzystac z internetu, sciagac poczte, gadac na GG, ogladac TV i sluchac radia na Workbenchu przy rozdzialce 1600x1200 korzystajac z tuneraTV. Dodatkowo przy malej pomocy PPC mozna w tle sluchac mp3 w pelnej jakosci, drukujac na drukarce podpietej do USB. A na upartego nagrywac jeszcze plytki
A czasami popykac w Shogo, Quaka po sieci, i takie tam inne
Ciekawe jak wypadlby pecet na podobnym zegarze ?
Zaczyna sie ciekawa wymiana zdan
-
- Posty: 227
- Rejestracja: 14 sie 2003, o 12:27
Norbi czy ty czasem może nie uczestniczyłeś czasem w tworzeniu amigi??
Grafika jest chyba jednak gorsza niż na Voodoo... A jeśli chodzi o szybkość to masz racje i tak jest zadawalająca, tylko powiedz mi jak można pograć przy takiej szybkości w gierki po sieci??
No raczej nie wypadłby...
O graniu mówisz podczas robienia tego wszystkiego, znaczy robienia czegoś jeszcze innego po za graniem czy tylko graniu bez zbędnego obciążania czymś innym?? Bo raczej wątpie żeby amiga wyrobiła robić pare rzeczy na raz i jeszcze w dodatku gra no chyba że ktoś lubi pokaz slajdów.
Zaczyna się coś dziać po paru dniach ciszy.
Niektóre gierki (jak patrze na te zdjęcia) wyglądają lepiej niż na kompie!!
Norbi mam małe zapytanie czy można było wtedy jakoś przyśpiszyć te gierki (kosztem grafiki pewnie) ale żeby była szybkość zadawalająca??
Grafika jest chyba jednak gorsza niż na Voodoo... A jeśli chodzi o szybkość to masz racje i tak jest zadawalająca, tylko powiedz mi jak można pograć przy takiej szybkości w gierki po sieci??
No raczej nie wypadłby...
O graniu mówisz podczas robienia tego wszystkiego, znaczy robienia czegoś jeszcze innego po za graniem czy tylko graniu bez zbędnego obciążania czymś innym?? Bo raczej wątpie żeby amiga wyrobiła robić pare rzeczy na raz i jeszcze w dodatku gra no chyba że ktoś lubi pokaz slajdów.
Zaczyna się coś dziać po paru dniach ciszy.
Niektóre gierki (jak patrze na te zdjęcia) wyglądają lepiej niż na kompie!!
Norbi mam małe zapytanie czy można było wtedy jakoś przyśpiszyć te gierki (kosztem grafiki pewnie) ale żeby była szybkość zadawalająca??
Respekt to nie dar - trzeba na niego zapracować.
- norbi
- Moderator
- Posty: 2020
- Rejestracja: 2 lip 2003, o 15:36
- Lokalizacja: Dolny Slask
- Kontakt:
Taki stary to ja nie jestemFre pisze:Norbi czy ty czasem może nie uczestniczyłeś czasem w tworzeniu amigi??
Grafika jest rowniez z Voodoo na Amidze, tylko zapomnialem dopisac, ze wine za to ponosi oprogramowanie GL na Amige odpowiedzialne za sprzetowe wspomaganie grafiki w grze jakie udostepnia VooDoo.Fre pisze: Grafika jest chyba jednak gorsza niż na Voodoo...
Jakos mozna popykac. Prawdziwi maniacy nowosci, gier maja konsole, albo wypasionego pecetaFre pisze:
A jeśli chodzi o szybkość to masz racje i tak jest zadawalająca, tylko powiedz mi jak można pograć przy takiej szybkości w gierki po sieci??
Oczywiscie nie mozna robic tych wszystkich rzeczy na raz, ale jak ktos sie uprze to sie da.Fre pisze: O graniu mówisz podczas robienia tego wszystkiego, znaczy robienia czegoś jeszcze innego po za graniem czy tylko graniu bez zbędnego obciążania czymś innym?? Bo raczej wątpie żeby amiga wyrobiła robić pare rzeczy na raz i jeszcze w dodatku gra no chyba że ktoś lubi pokaz slajdów.
System Amigi chodzi na m68k, a gierka na PPC. Gdyby nie te context-switche i brak DMA na IDE (SCSI ma DMA) to dzialalo by to odpowiednio.
Normalnie nikt nie gra i oglada TV przez tunerTV, ale reszta dziala tak jak opisywalem
O jakim kompie myslisz. Bo te screeny byly z AmigiPPC i VoodooFre pisze: Niektóre gierki (jak patrze na te zdjęcia) wyglądają lepiej niż na kompie!!
Wymienic sprzet na A4000, a najlepiej na Pegasosa.Fre pisze: Norbi mam małe zapytanie czy można było wtedy jakoś przyśpiszyć te gierki (kosztem grafiki pewnie) ale żeby była szybkość zadawalająca??
Technologia zastosowana w AmigaClassic nie juz wystarczajaca do terazniejszych wymagan.
Jest wiele ograniczen, ktorych nie da sie przeskoczyc. A i tak dziala to bardzo preznie i zadawalajaco