WinUAE 1.1 - konfiguracja dźwięku
Moderator: GTW
- Nosferatu
- Posty: 189
- Rejestracja: 30 wrz 2005, o 14:25
WinUAE 1.1 - konfiguracja dźwięku
Cześć. Czy ktoś obeznany w temacie może mi podać jakąś uniwersalną konfigurację dźwięku dla tej wersji WinUAE? Wcześniej używałem trochę starszej wersji (0.8.14) na której nigdy nie miałem żadnych problemów z muzyką, a teraz przerzuciłem się na najnowszą, w której dokoptowano mnóstwo różnych opcji w zakładce SOUND i się w tym po prostu gubię. Dżwięk się haczy i zacina, doszło nawet do tego, że muszę kombinować z opcjami w zakładce DISPLAY (ustawiam suwak "Refresh" na "Every 2nd frame" i nawet daję "Scanline"), ale pomimo znacznej poprawy nadal są zgrzyty. W dodatku czasem występują lagi, które nie zawsze da się odpowiednio skorygować suwakiem "Sound driver lag compensation". Z góry dziękuję i pozdrawiam.
THE BEST IS YET TO COME
- norbi
- Moderator
- Posty: 2083
- Rejestracja: 2 lip 2003, o 15:36
- Lokalizacja: Dolny Slask
- Kontakt:
- Nosferatu
- Posty: 189
- Rejestracja: 30 wrz 2005, o 14:25
W sumie to trochę dziwne, bo Amiga to nie Playstation ani automaty (a na emulatorach "ePSXe" czy "WinKawaks" gry śmigają na moim Piecu, że aż miło). Czyżby "WinUAE" miał niedopracowany kod, że aż tak podwyższa wymagania sprzętowe? Ten emulator korzysta głównie z mocy procesora, tak?
Mój komp:
Celeron 800 Mhz, 128 RAM, Ge-Force2
Mój komp:
Celeron 800 Mhz, 128 RAM, Ge-Force2
THE BEST IS YET TO COME
- norbi
- Moderator
- Posty: 2083
- Rejestracja: 2 lip 2003, o 15:36
- Lokalizacja: Dolny Slask
- Kontakt:
-
- Mistrz Mortal Kombat 2
- Posty: 1247
- Rejestracja: 19 sie 2005, o 17:14
- Lokalizacja: woj. wielkopolskie ;)
- Kontakt:
mnie wszystko działa aż miło
- ze wszystkimi bajerami,
ale pewnie dlatego, że mam Athlona 2300 MHZ (podkręcony
) co daje jakieś 3700 MHZ Intela, no i kartę dźwiękową Audigy 2 

ale pewnie dlatego, że mam Athlona 2300 MHZ (podkręcony


www.thecompany.pl -> zajrzyj, gdy emulator Amigi stanowi dla Ciebie czarną magię.
- Nosferatu
- Posty: 189
- Rejestracja: 30 wrz 2005, o 14:25
Zrobiłem rozeznanie sytuacji i WinUAE oprócz emulowania 16-bitowych Amig, musi również "udźwignąć" 32-bitowe modele (np. CD32 czy A 1200). I właśnie dlatego, że emulator jest obciążony możliwością emulacji tych ostatnich, to jego wymagania sprzętowe są takie, a nie inne. I nieważne, że gra się np. w "Wings of Fury", a nie w "Quake'a" - liczy się sam emulator, a nie stopień zaawansowania gry. 

THE BEST IS YET TO COME
- Slesz
- Posty: 1728
- Rejestracja: 5 lut 2005, o 02:29
- Lokalizacja: Gdańsk
Jestem za tym, żeby podzielić WinUAE na emulację poszczególnych maszyn. Wtedy możnaby emulować "gorsze" modele Amigi na słabszych PC i "lepsze" modele Amigi na szybszych PC. A upgrade'y i nowe odbugowane wersje dotyszyłeby wszystkich. Ewentualnie mogliby wymyślić jakiś system patchy.
Ale komu by się chciało bawić w takie historie ? W końcu teraz idzie moda na all in one i przy okazji musi istnieć jakaś siła napędowa mobilizująca ludzi do kupowania nowego silniejszego sprzętu ...
Ale komu by się chciało bawić w takie historie ? W końcu teraz idzie moda na all in one i przy okazji musi istnieć jakaś siła napędowa mobilizująca ludzi do kupowania nowego silniejszego sprzętu ...
Oczekiwanie na niebezpieczeństwo jest gorsze niż moment, gdy ono na człowieka spada.
-
- Mistrz Mortal Kombat 2
- Posty: 1247
- Rejestracja: 19 sie 2005, o 17:14
- Lokalizacja: woj. wielkopolskie ;)
- Kontakt:
Mogliby wypuścić dwie wersje po oficjalnej - zoptymizowanej pod Athlony, a drugą pod Intela 

www.thecompany.pl -> zajrzyj, gdy emulator Amigi stanowi dla Ciebie czarną magię.
-
- Mistrz Mortal Kombat 2
- Posty: 1247
- Rejestracja: 19 sie 2005, o 17:14
- Lokalizacja: woj. wielkopolskie ;)
- Kontakt:
Niech WinUAE zacznie emulować też karty Turbo 
Ciekawa by to była opcja

Ciekawa by to była opcja

www.thecompany.pl -> zajrzyj, gdy emulator Amigi stanowi dla Ciebie czarną magię.
- phl22
- Posty: 296
- Rejestracja: 29 sty 2005, o 08:39
- Lokalizacja: Newark UK (Zabrze)
-
- Mistrz Mortal Kombat 2
- Posty: 1247
- Rejestracja: 19 sie 2005, o 17:14
- Lokalizacja: woj. wielkopolskie ;)
- Kontakt:
To byłem ja @phl22phl22 pisze:Ale jak ktoś tam pisał,przydał by się uae pod dedykowane procki,napewno odczulibyśmy różnicę.(np.teraz na sempronie 2300+1.7ghz mak mi działa z szybkością 10 fps ;()

patrz wyżej

A co do kart Turbo - chodziło mi o taki bajer

Wirtualne tuningowanie

Chociaż i teraz idzie na maksa tuningować

www.thecompany.pl -> zajrzyj, gdy emulator Amigi stanowi dla Ciebie czarną magię.
- XaNtoR
- Posty: 52
- Rejestracja: 5 mar 2004, o 22:18
- Lokalizacja: Bębło pod Krakowem
- Kontakt:
Celeron 2,8Ghz 512MB, GeForce 5900XT nie powinien miec z tym problemow na to wychodzi a jednak ma. Przecierz 800Mhz a 2800Mhz i GeForce2 a GeForce5 to jest spora roznica... Co prawda nie musze ustawiac przeskakiwania co druga klatke, bo nawet Amiga 68040 z WB do sciagniecia na Elbi chodzi mi pieknie, jednak dzwiek nawet na A500 1MB w grze Bubba'n'Stix kaszani sie dzwiek. Jeszcze mam problemy w grze Odyssey, postac po zmianie w kamien po prostu znika...
AmigaAmigaaMiga mi przed oczami...
- Slesz
- Posty: 1728
- Rejestracja: 5 lut 2005, o 02:29
- Lokalizacja: Gdańsk
Na znikanie postaci mozna zaradzić zwiększając czułość kolizji obiektów ( i tym samym zwiekszając wymagania, ale przy Twoim sprzęcie to nic nie zawadzi). Miałem podobny problem z miganiem bohatera w Another World. Dziwi mnie to, że w WinUAE 1.0 jest chyba więcej istotnych błędów niż poprawek w stosunku do WinUAE 0.9.92. Nowszych wersji nie sprawdzałem, ale przypominam sobie, że chyba w jakimś nowszym WinUAE wśród "poprawionych błedów" widniało cosik na temat Bubba'n'Stix.
Oczekiwanie na niebezpieczeństwo jest gorsze niż moment, gdy ono na człowieka spada.
- XaNtoR
- Posty: 52
- Rejestracja: 5 mar 2004, o 22:18
- Lokalizacja: Bębło pod Krakowem
- Kontakt: