CD32 Dźwiek
Moderator: GTW
-
- Mistrz Mortal Kombat 2
- Posty: 1247
- Rejestracja: 19 sie 2005, o 17:14
- Lokalizacja: woj. wielkopolskie ;)
- Kontakt:
CD32 Dźwiek
Pytanie do ekspertów WHDLoad - czy już problem z dźwiękiem CD32 jest rozwiązany - tj. jak się zainstaluje gre na HD i odpali WHDLoadem, to np. w menu głównym Soccer Kid leci muzyczka? Bo efekty dźwiękowe są, ale muzyka w tle nie leci. I nie wiem czy to brak odpowiednich bibliotek, czy krazek musisz byc w napedzie
www.thecompany.pl -> zajrzyj, gdy emulator Amigi stanowi dla Ciebie czarną magię.
- Shoonay
- Posty: 824
- Rejestracja: 1 mar 2004, o 03:29
- Kontakt:
Nie tyle usunięta, bo to fizycznie niemożliwe usunąć ją z oryginalnego wytłoczonego krążka, co najnormalnie w świecie pominięta przy instalacji.
Też myślałem kiedyś, czy nie było by to możliwe zrzucać takie scieżki do jakiegoś mniej zasobożernego formatu i "emulować" w trakcie gry.
Jakiś czas temu pytałem nawet Welp'a o tę kwestię, niestety dostałem odpowiedź negatywną, z której jednak można było łatwo wywnioskować że autorowi się po prostu nie chce tego robić, choć Amisia by też miała niezłe problemy obsłużyć wszystko w miarę płynnie.
Też myślałem kiedyś, czy nie było by to możliwe zrzucać takie scieżki do jakiegoś mniej zasobożernego formatu i "emulować" w trakcie gry.
Jakiś czas temu pytałem nawet Welp'a o tę kwestię, niestety dostałem odpowiedź negatywną, z której jednak można było łatwo wywnioskować że autorowi się po prostu nie chce tego robić, choć Amisia by też miała niezłe problemy obsłużyć wszystko w miarę płynnie.
- BadMojo
- Posty: 986
- Rejestracja: 17 lis 2003, o 22:27
- Lokalizacja: Łódź
Toć to miałem na myśli A jaki format sobie na ami wyobrażasz ? Jedyny z którym choćby goła 1200 sobie poradzi to wav - czyli nic innego jak wierne odzwierciedlenie zapisu cdda (przynajmniej jeśli o zasobożerność chodzi).
Jak widać taka "emulacja" jest niemożliwa, stąd taka a nie inna odpowiedź Welp'a.
Jak widać taka "emulacja" jest niemożliwa, stąd taka a nie inna odpowiedź Welp'a.
AXE Capoeira!
- Shoonay
- Posty: 824
- Rejestracja: 1 mar 2004, o 03:29
- Kontakt:
WAV? A IFF to co?
Parę gierek ma rozmówki głosowe, a takie intro do onEscapee to jeden ciągły utwór muzyczny odgrywany w takt animacji. Na gołej A1200.
Nie wspominając już o demach.
Zresztą, na siłę to można pociąć utwór i jako sample na mod przerobić, phi, nie takie rzeczy się robiło kiedyś.
Tak, uważam że taka emulacja jest jak najbardziej możliwa z pkt widzenia tych właśnie gierek/dem, jednak co innego to napisanie tego.
Co innego że WHDLoad ma charakter zamkniętego środowiska a wyważanie otwartych drzwi w postaci napisania emulacji sterownika cd dla niego i dodatkowego dla tego dźwięku emulowanego, jest, niepotrzebne.
Dodatkowy problem w tym, że trzeba by obciąć jakość z 44khz 16bit do (w najlepszym wypadku) 22khz 8bit w procesie dekompresji/instalacji, a to znowu, zaprogramowanie i wydłużenie czasu instalacji.
Purystów cedeczkowych przepraszam - tak, jestem świadom pogorszenia jakości dźwięku przy takiej operacji
Jak dla mnie, to zawsze jakaś namiastka (podobnie jak emulacja czegokolwiek;)) która dała by choć zajawkę tego jak brzmiała ścieżka z CD.
Lepsze to chyba niż słyszeć cisze podczas gry, nie?
Tak czy inaczej, z pkt widzenia programisty i sprzętu jest to jak najbardziej możliwe, ale - cholernie czasochłonne i kłopotliwe, no i, na dłuższą metę, kompletnie nie potrzebne.
Ja tam nie widzę żadnej dobrej gry exclusive na CD której odpowiednika dyskietkowego by nie było.
A muzyczki to sobie można w foobarze przesłuchać.
Parę gierek ma rozmówki głosowe, a takie intro do onEscapee to jeden ciągły utwór muzyczny odgrywany w takt animacji. Na gołej A1200.
Nie wspominając już o demach.
Zresztą, na siłę to można pociąć utwór i jako sample na mod przerobić, phi, nie takie rzeczy się robiło kiedyś.
Tak, uważam że taka emulacja jest jak najbardziej możliwa z pkt widzenia tych właśnie gierek/dem, jednak co innego to napisanie tego.
Co innego że WHDLoad ma charakter zamkniętego środowiska a wyważanie otwartych drzwi w postaci napisania emulacji sterownika cd dla niego i dodatkowego dla tego dźwięku emulowanego, jest, niepotrzebne.
Dodatkowy problem w tym, że trzeba by obciąć jakość z 44khz 16bit do (w najlepszym wypadku) 22khz 8bit w procesie dekompresji/instalacji, a to znowu, zaprogramowanie i wydłużenie czasu instalacji.
Purystów cedeczkowych przepraszam - tak, jestem świadom pogorszenia jakości dźwięku przy takiej operacji
Jak dla mnie, to zawsze jakaś namiastka (podobnie jak emulacja czegokolwiek;)) która dała by choć zajawkę tego jak brzmiała ścieżka z CD.
Lepsze to chyba niż słyszeć cisze podczas gry, nie?
Tak czy inaczej, z pkt widzenia programisty i sprzętu jest to jak najbardziej możliwe, ale - cholernie czasochłonne i kłopotliwe, no i, na dłuższą metę, kompletnie nie potrzebne.
Ja tam nie widzę żadnej dobrej gry exclusive na CD której odpowiednika dyskietkowego by nie było.
A muzyczki to sobie można w foobarze przesłuchać.