Instalki WHDLoad
Moderator: GTW
-
- Posty: 79
- Rejestracja: 26 mar 2008, o 14:19
Instalki WHDLoad
Jak się robi instalki gier WHLoadowych?
-
- Posty: 757
- Rejestracja: 26 gru 2003, o 20:57
- Lokalizacja: Szczecin
Analizuje sie kod gry odpowiednimi narzedziami, a nastepnie pisze sie odpowiednego
slave'a w asemblerze przy okazji na ogol usuwajac zabezpieczenia gry typu docs
check i inne czyli pytania o slowa z instrukcji, czasami sie poprawia cos w kodzie
aby gra sie ladowala szybciej i sprawniej. Sam chcialbym umiec to robic, ale zbyt
slabo znam asma poza tym co craczylem dawno temu na Windowsie, dlatego tez
razem z Anthroxem prosilismy Polaka o nicku Asman z grupy Action aby sprobowal
nam to wytlumaczyc na przykladzie nie do konca poprawnie zlamanej poslkiej gry
"Metal Kombat", ktora odpala sie normalnie z dysku twardego bez problemu czyli jak
sie domyslam nieco latwiej napisac do niej slave'a, pozostaje tylko obejscie drugiego
docs checka przy trzecim etapie (kod "zapiekanka"). Gra jest slabiutka nawet jak na
polska produkcje, dlatego łamiącemu crackerowi z grupy corrupt nie chcialo sie w nią
pewnie grać aż do trzeciego etapu zeby zorientowac się że ponownie trzeba wpisac
kod z instrukcji. A więcej informacji wraz z przykladowymi źródlami slave'ów masz w
paczce Developera WhdLoad na: http://www.whdload.de/whdload/WHDLoad_dev.lha
A póki co wspomniany wcześniej Asman ma mało wolnego czasu, ale jak nam razem z
Anthrox'em juz co nieco wytlumaczy to podzielimy sie wiedzą z Tobą - jeżeli chcesz
EDIT: Chyba że miałeś na mysli to jak robi się skryty instalacyjne używane miedzy
innymi przy kopiowaniu plikow podczas instalacji gry programem installer to musisz
sobie raczej sam przeanalizowac źródłowe skrypty isntallera do danej gry czy program,
bo ja niebardzo wiem skąd ściągnąć jakąś dokumentacje do tego, na Aminecie nie ma.
slave'a w asemblerze przy okazji na ogol usuwajac zabezpieczenia gry typu docs
check i inne czyli pytania o slowa z instrukcji, czasami sie poprawia cos w kodzie
aby gra sie ladowala szybciej i sprawniej. Sam chcialbym umiec to robic, ale zbyt
slabo znam asma poza tym co craczylem dawno temu na Windowsie, dlatego tez
razem z Anthroxem prosilismy Polaka o nicku Asman z grupy Action aby sprobowal
nam to wytlumaczyc na przykladzie nie do konca poprawnie zlamanej poslkiej gry
"Metal Kombat", ktora odpala sie normalnie z dysku twardego bez problemu czyli jak
sie domyslam nieco latwiej napisac do niej slave'a, pozostaje tylko obejscie drugiego
docs checka przy trzecim etapie (kod "zapiekanka"). Gra jest slabiutka nawet jak na
polska produkcje, dlatego łamiącemu crackerowi z grupy corrupt nie chcialo sie w nią
pewnie grać aż do trzeciego etapu zeby zorientowac się że ponownie trzeba wpisac
kod z instrukcji. A więcej informacji wraz z przykladowymi źródlami slave'ów masz w
paczce Developera WhdLoad na: http://www.whdload.de/whdload/WHDLoad_dev.lha
A póki co wspomniany wcześniej Asman ma mało wolnego czasu, ale jak nam razem z
Anthrox'em juz co nieco wytlumaczy to podzielimy sie wiedzą z Tobą - jeżeli chcesz
EDIT: Chyba że miałeś na mysli to jak robi się skryty instalacyjne używane miedzy
innymi przy kopiowaniu plikow podczas instalacji gry programem installer to musisz
sobie raczej sam przeanalizowac źródłowe skrypty isntallera do danej gry czy program,
bo ja niebardzo wiem skąd ściągnąć jakąś dokumentacje do tego, na Aminecie nie ma.
Pozdrawiam: olesio
"Cel uświęca środki"
"Cel uświęca środki"
- Shoonay
- Posty: 824
- Rejestracja: 1 mar 2004, o 03:29
- Kontakt:
Na konkretnym przykładzie, krok po kroku: HOW TO HD INSTALL ALL TERRAIN RACING XMAS USING WHDLOAD
-
- Posty: 79
- Rejestracja: 26 mar 2008, o 14:19
-
- Posty: 757
- Rejestracja: 26 gru 2003, o 20:57
- Lokalizacja: Szczecin
Przygotowuje się odpowiedni plik plikjopartycji hdf albo tworzy katalog i podmontowuje
jako dysk twardy. Obraz plikopartycji lub podmontowany katalog musi zawierac między
innymi odpowiedni plik s:startup-sequence wywolujący grę lub ewentualnie ładujący
plik slave WhdLoad. Później potrzebny jest Ci Thinstall do stworzenia aplikacji portable
czyli przenośnej. Jeszcze ważne jest aby w pliku konfiguracyjnym pakietu czyli w
package.ini dopisać plik konfiguracyjny jako parametr, a w konfiguracji pliku uae czyli
stworzonej w WinUAE wyłączyć w zakładce "Misc" opcę "Show GUI on startup".
Przykład jest na http://pl.youtube.com/watch?v=mqbQSDKw-iY nie jest może zbyt
dobry, ale zawsze jakiś jest. Jak na prawde chcesz robić aplikacje portable w postaci
gier na Amigę to sobie poradzisz czytając pomoc do pakietu thinstall, jak nie to lepiej
zostaw tworzenie tych "uproszczonych wersji gier na Amigę" mi otaz Anthroxowi
jako dysk twardy. Obraz plikopartycji lub podmontowany katalog musi zawierac między
innymi odpowiedni plik s:startup-sequence wywolujący grę lub ewentualnie ładujący
plik slave WhdLoad. Później potrzebny jest Ci Thinstall do stworzenia aplikacji portable
czyli przenośnej. Jeszcze ważne jest aby w pliku konfiguracyjnym pakietu czyli w
package.ini dopisać plik konfiguracyjny jako parametr, a w konfiguracji pliku uae czyli
stworzonej w WinUAE wyłączyć w zakładce "Misc" opcę "Show GUI on startup".
Przykład jest na http://pl.youtube.com/watch?v=mqbQSDKw-iY nie jest może zbyt
dobry, ale zawsze jakiś jest. Jak na prawde chcesz robić aplikacje portable w postaci
gier na Amigę to sobie poradzisz czytając pomoc do pakietu thinstall, jak nie to lepiej
zostaw tworzenie tych "uproszczonych wersji gier na Amigę" mi otaz Anthroxowi
Pozdrawiam: olesio
"Cel uświęca środki"
"Cel uświęca środki"
-
- Posty: 79
- Rejestracja: 26 mar 2008, o 14:19
- Arekis
- Posty: 1785
- Rejestracja: 20 mar 2005, o 16:45
- Lokalizacja: Gdynia
Może, ale jest to strasznie niewygodne, jak chce popatrzeć jak się ładuje i wachlować dyskietkami to kupuje Amigę.
011001010110110101110101011011000110000101100011011010100110000100101110011011100110010101110100
%65%6D%75%6C%61%63%6A%61%2E%6E%65%74%00
145155165154141143152141056156145164
emulacja.net
%65%6D%75%6C%61%63%6A%61%2E%6E%65%74%00
145155165154141143152141056156145164
emulacja.net
-
- Mistrz Mortal Kombat 2
- Posty: 1247
- Rejestracja: 19 sie 2005, o 17:14
- Lokalizacja: woj. wielkopolskie ;)
- Kontakt:
@olesio, szczególnie, że mimo wszystko nie zaprzestajemy póki co tworzenia EXE, tylko tyle, że ja małą przerwę zarządziłem.
Więc panowie spokojnie, nie panikować, hehehe
Więc panowie spokojnie, nie panikować, hehehe
www.thecompany.pl -> zajrzyj, gdy emulator Amigi stanowi dla Ciebie czarną magię.
-
- Posty: 757
- Rejestracja: 26 gru 2003, o 20:57
- Lokalizacja: Szczecin
Tak jak Arekis pisał, jak chcesz wachlować dyskietkami to sobie spraw prawdziwąBenefactor pisze:A musi to być HDF czy może być zwykły ADF?
Amigę, a korzystając z pewnych udogodnień mimo wszystko emulacji (w czasach
kiedy ja grałem u kumpla na prawdziwej Amidze szytem osiągnięc był HDD o jakże
ogromnej pojemności 20 MB) i nikt wtedy jeszcze nie słyszał o WHDLoad, ale teraz
w dobie szybkich pecetów i ogromnych dysków twardych chcąc emulować Amigeę,
moim zdaniem powinno sie skupić tylko na odpalaniu gier z twardego dysku o ile jest
to możliwe, a w przypadku zagranicznych i popularnych tytułow wszyskie gry zostały
już zaadaptowane do WHDLoad lub JST. Co do tworzenia hdfów (ja tak często robie,
bo można póxniej grę jeżeli jest na dwóch graczy zaadaptować do Kaillery bez info o
możliwej desynchronizacji gry to znaczy sytuacji gdy każdy z graczy widzi co innego)
Po za tym ponieważ mimo wszystko jestem "dzieckiem wychowanym na Windows",
to ja HDF'a przygotowuje najpierw przy użyciu Total Commandera kopiując do katalogu
odpowiednie pliki jakie są potrzebne do uruchomienia gry pod WHDLoad lub w ogóle z
dysku twardego, czyli wrzucam do podkatalogu C odpowiednie programy jak assign,
run, execute czy czasami jak robie menu wyboru to StartupChoice, do S wrzucam i w
odpowiedni sposób edytuje plik startup-sequence. Później sprawdzam ile to wszystko
mi zajmuje, jak nawet poniżej 2 MB to i tak tworzę 2 Megabajtowy hdf bo taki jest bez
problemów obsługiwany przez wtyczkę AmigaDX do edycji adf/dms oraz hdf dla Total
Commandera, a póxniej stworzony HDF "podpinam" w WinUAE i formatuje pod WB, a
następnie z katalogu na dysku w którym testowałem działanie gry pod WinUAE z HD,
kopiuje wszystkie pliki na sformatowany hdf i ustawiam tylko jego do uruchomienia
odpowiedniego pod WinUAE, najkrócej pisząc - nic trudnego - banał w porównaniu ze
stworzeniem samodzielnie slave'a do WHDLoad. Po prostu granie z twardego dysku to
przede wszystkim wygoda i szybkość. No pewnie wachlowanie dyskietkami malo swój
"urok", ale na zaemulowanej na PC maszynie ie ma co się niepotrzebnie katować
Pozdrawiam: olesio
"Cel uświęca środki"
"Cel uświęca środki"
-
- Posty: 79
- Rejestracja: 26 mar 2008, o 14:19
-
- Posty: 757
- Rejestracja: 26 gru 2003, o 20:57
- Lokalizacja: Szczecin
Mam nadzieję, że się Anthrox nie obrazi, ale skoro nie było jeszcze portable wersji
gry "North & South" to postanowiłem na bazie instalki Anthroxa i jego MiniUAE ją
stworzyć i umieściłem pod poniższym adresem. Z pobieznych testów wynika, że
wszystko działa prawidłowo. Exec po wyjściu z emulatora czyści wszystko z dysku,
bo jeżeli chodzi o North & South nie ma żadnych save'ów ani highscore, także mamy
w pełni przenośną wersję gry. Nie wrzucałem na konto premium, bo nie wiem na ile i
czy w ogóle będę jeszcze przedłużał konto, a tak link aktywny 90 dni od ściągnięcia
gry "North & South" to postanowiłem na bazie instalki Anthroxa i jego MiniUAE ją
stworzyć i umieściłem pod poniższym adresem. Z pobieznych testów wynika, że
wszystko działa prawidłowo. Exec po wyjściu z emulatora czyści wszystko z dysku,
bo jeżeli chodzi o North & South nie ma żadnych save'ów ani highscore, także mamy
w pełni przenośną wersję gry. Nie wrzucałem na konto premium, bo nie wiem na ile i
czy w ogóle będę jeszcze przedłużał konto, a tak link aktywny 90 dni od ściągnięcia
Kod: Zaznacz cały
http://rapidshare.com/files/128651580/north_and_south.exe
Pozdrawiam: olesio
"Cel uświęca środki"
"Cel uświęca środki"
- Bebokus pospolitus
- Posty: 1410
- Rejestracja: 6 sty 2005, o 17:26
- Lokalizacja: Tychy
-
- Posty: 757
- Rejestracja: 26 gru 2003, o 20:57
- Lokalizacja: Szczecin
@Kwazimodo: masz na mysli grę "Metal Kombat"? Może by i udostępnili nam kod
źródłowy, ale wątpie, poza tym nie wiem jak się z nimi skontaktować, wprawę w tym
ma tylko Benedykt z ppa.pl, który załatwia gry do tamtejszego działu "Rodzynki"
@Bebokus pospolitus: rapid nie jest taki zly, na koncie premium pliki śmigają mi na
ogól z mksymalną prędkością łącza, a za free też idzie ściągać, bo zniesiono limity
czasowe, jest tylko na transfer 500 kilobitów, ale to też można przeboleć używając
programu "Universal Share Downloader", także nie ma co narzekać, poza tym o to
żeby wrzucić na rapidshare prosił Benefactor, ja osobiscie wole wrzucać na serwer
www.speedyshare.com - pliki krócej tam trzymają, ale wyogodniej jest ściągać
źródłowy, ale wątpie, poza tym nie wiem jak się z nimi skontaktować, wprawę w tym
ma tylko Benedykt z ppa.pl, który załatwia gry do tamtejszego działu "Rodzynki"
@Bebokus pospolitus: rapid nie jest taki zly, na koncie premium pliki śmigają mi na
ogól z mksymalną prędkością łącza, a za free też idzie ściągać, bo zniesiono limity
czasowe, jest tylko na transfer 500 kilobitów, ale to też można przeboleć używając
programu "Universal Share Downloader", także nie ma co narzekać, poza tym o to
żeby wrzucić na rapidshare prosił Benefactor, ja osobiscie wole wrzucać na serwer
www.speedyshare.com - pliki krócej tam trzymają, ale wyogodniej jest ściągać
Pozdrawiam: olesio
"Cel uświęca środki"
"Cel uświęca środki"