Metal Gear Solid

Tu możesz pisać na dowolny temat.

Moderator: GTW

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Wirus
Moderator
Posty: 1777
Rejestracja: 24 gru 2003, o 14:23
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Wirus »

akuhedr pisze:Wyszło coś takiego jak Metal Gear Solid 2 : Substance (? o ile nie przekreciłem - zdaje się że na piecucha jest nawet) i podobno tak właśnie miała wyglądać dwójka (poprawiono błedy jakieś podobno)
Może nie błędy, ale Substane zawiera:
:arrow: Wszystko co w Sons of Liberty.
:arrow: VR Missions czy inaczej VR Training. 358 misji w rzeczywistości wirtualnej.
:arrow: Alternative Missions. 153 plansze treningu na lokacjach z gry.
:arrow: Snake Tales. 5 specjalnych misji Snake'a
:arrow: Skateboarding czyli Solid Snake Pro Skater ;) jazda na deskorolce na lokacjach z Big Shell. Opcja niestety dostępna tylko na PS2.

Także Substance jest o wiele bardziej rozbudowany. Oczywiście fabuła zostaje bez zmian, ale te urozmaicenia o wiele bardziej przyciągaja gre :)
"Kiedy PC jest szybszy od amigi?
kiedy leci z mostu prosto do rzeki" ;)

Pinball Dreams - Rekordy
Awatar użytkownika
akuhedr
Posty: 662
Rejestracja: 14 sie 2003, o 14:45
Lokalizacja: [#1896070]

Post autor: akuhedr »

co to są te "snake tales"?
w jakim sensie nowe misje?
w czasie gry nowe lokacje czy po prostu zupelnie inna historia?


obejrzałem troche "making of"
lektor angielski ale podczas wypowiedzi członków zespołu KCEJ (czyli po japonsku mówią) na dole pojawiają się niemieckie hard-suby :/
póki co z takich ciekawostek na temat gry to wyczaiłem tyle że miałbyć jeszcze 5 członek Dead Cell - roboczo nazwany Chinaman
miał mieć umiejętność biegania po wodzie i ścianach - ostatecznie zrezygnowano z niego i te umiejętności dostał Vamp
także lokacja w której walczymy z Vampem (czyli ten "basen") miałabyć w oryginale przeznaczona dla Chinamana
dlaczego Chinamana nie było w SoL?
bo nie starczyło czasu na to żeby go umieścić w grze :/
wyglądał dość ciekawie - płaszcz, charakterystyczny dla filmów hong kong '80 długi warkocz i "futurystyczne okulary" :P

jeszcze jedna rzecz mi się przypomniała - mówicie że na trailerach MGS Snake przenosił ciała ale ostatecznie zrezygnowano z tego - hmm ciekawe dlaczego?
możliwości konsoli chyba nie mają tu jednak nic do rzeczy - np w Tenchu 2 taka funkcja była i konsola radziła sobie bez problemu
tak przy okazji - widzieliście trailer z jedynki na ktorym Snake 'wysadza' przeciwników za pomoca C4 w "armory" (tam gdzie znajdujemy FA-MAS'a i PSG-1)
niezły niezły
If you live with apes man, it's hard to be clean
Awatar użytkownika
Wirus
Moderator
Posty: 1777
Rejestracja: 24 gru 2003, o 14:23
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Wirus »

Snake Talesy to odrębne misje nie mające kompletnie nic związanego z fabułą gdy. Mają własne krótkie fabuły i najczęściej korzystają z lokacji użytych w grze. Bardzo ciekawy pomysł ;)

Na PC wyszedł chyba tylko Substance, przynajmniej ja nigdy SoL nie widziałem na PC. Kupiłem i grałem od razu w Substance.
"Kiedy PC jest szybszy od amigi?
kiedy leci z mostu prosto do rzeki" ;)

Pinball Dreams - Rekordy
Awatar użytkownika
Slesz
Posty: 1728
Rejestracja: 5 lut 2005, o 02:29
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Slesz »

akuhedr pisze:jeszcze jedna rzecz mi się przypomniała - mówicie że na trailerach MGS Snake przenosił ciała ale ostatecznie zrezygnowano z tego - hmm ciekawe dlaczego?
możliwości konsoli chyba nie mają tu jednak nic do rzeczy - np w Tenchu 2 taka funkcja była i konsola radziła sobie bez problemu
tak przy okazji - widzieliście trailer z jedynki na ktorym Snake 'wysadza' przeciwników za pomoca C4 w "armory" (tam gdzie znajdujemy FA-MAS'a i PSG-1)
niezły niezły
Też prawda, może to tylko tłumaczenie. No, ale jak wyobrażasz sobie wbieganie na górę wieży. Ileż ciał może zmieścić się w ramie (2 mb jeśli mnie pamięć nie mydli) ? W Tenchu 2 nie było raczej takich akcji. Całego T2 nie przeszedłem, ale w sumie pamiętam, że np. ostatnie poziomy Rikkimaru były dosyć rozległe ... nie wiem, mslę, że prawdy się nigdy nie dowiemy, chyba że ktoś ma developers kity, potrafi się nimi posługiwać i wyjaśni nam czy to wina bebechów szaraczka czy widzimisię twórców.

tak przy okazji - można wsadzać C4 na plecy używając Stealth, bez problemu.

W niedziele może wpadnie kumpel z PS2 i liczę na to, że zostawi mi na czas jakiś z MGS3 (NTSC - USA). Ja niestety już się dowiedziałem kim jest główny bohater. Nie chciałem wiedzieć, nie chciałem psuć sobie fabuły, ale w PE nie robili z tego tajemnicy, jak ze "śmiercią" Snake'a w dwójce.

Podobno w Twin Snakes głosy podłożono od nowa.
Oczekiwanie na niebezpieczeństwo jest gorsze niż moment, gdy ono na człowieka spada.
Awatar użytkownika
Wirus
Moderator
Posty: 1777
Rejestracja: 24 gru 2003, o 14:23
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Wirus »

Slesz pisze:Podobno w Twin Snakes głosy podłożono od nowa.
Tak, ale poproszono o to te same osoby co wcześniej. Także mam okaz doskonałej jedynki, które wg mnie jest najlepsza z wszystkich cześci :)
"Kiedy PC jest szybszy od amigi?
kiedy leci z mostu prosto do rzeki" ;)

Pinball Dreams - Rekordy
Awatar użytkownika
Slesz
Posty: 1728
Rejestracja: 5 lut 2005, o 02:29
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Slesz »

A masz na PC czy na PSX ? Masz podpięte pady ? Bo na klawiaturze to męczarnia w porównaniu. Ja szczerze mówiąc nieco próbowałem grać w niektóre gry na PC na klawiaturze, ale toć to horror. Można PSX'owe pady podpiąc do PC przez odpowiednią przejściówkę. Czy ktoś to robił, wiecie ile może kosztować takie coś, czy warto, czy działa i jak działa ?
Oczekiwanie na niebezpieczeństwo jest gorsze niż moment, gdy ono na człowieka spada.
Awatar użytkownika
Wirus
Moderator
Posty: 1777
Rejestracja: 24 gru 2003, o 14:23
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Wirus »

Wszystko zalezy od dobrej klawiatury. Ja jedynke i dwójke przechodziłem na pececie na klawiaturze. Niedawno kumpel przyszedł do mnie z takim padem i przejściówką na usb. Nawet całkiem fajna sprawa, wszystko działa tak jak na psx, więc dla tych co nie moga się przyzwyczaić do klawiatury jest przydatne. Ja się wczułem w klawirke :) a kosztować to myślę, że nie przekroczy 30zł. Zależy gdzie, poszukaj
"Kiedy PC jest szybszy od amigi?
kiedy leci z mostu prosto do rzeki" ;)

Pinball Dreams - Rekordy
Awatar użytkownika
akuhedr
Posty: 662
Rejestracja: 14 sie 2003, o 14:45
Lokalizacja: [#1896070]

Post autor: akuhedr »

ja jedynke przechodzilem pare razy na klawierce (emulowany psx)
"człowiek do wszystkiego może się przyzwyczaić" :P
ale dwójki bym nawet nie dotknął bez pada

pady - kumpel ma taki gadzet z firmy Manta - pad psx/ps2/pc
rozdwojona koncówka na slot psx'owy i na usb
tylko ze trzeba miec duże łapska żeby to to wygodnie dzierżyć
no i jakość materiałów to raczej żenada - ale działa bez problemu z piecuchem i konsolą :wink:

co do tych ciał - w tenchu 2 są znacznie wieksze lokacje niż w MGS'ie :-k
co prawda mniej skomplikowane ale wszystko się mieściło
moim zdaniem to takie troche pójście na łatwizne było
ciała znikają i zostawiają po sobie gadzety - nie ma problemu
poza tym gra była i tak przełomowa i bez tego elementu :]

jeszcze z ciekawostek ktore wyczailem w "making of..."
broń która posługuje się Fortune - to zminiaturyzowana wersja działka które robiło za ramie Metal Gear Rexa :]
zaraz ide obejrze to to całe ... szkoda że nie znam niemieckiego :/

nastepna ciekawostka troche mnie zdziwiła - kiedy lecą już napisy koncowe po przejsciu MGS2 - pojawiają się imiona i nazwiska ludzi ktorzy np robili komiks, artworki, pisali teksty ktore mozemy przeczytac (wycinki z gazet o incydencie na Shadow Moses itd.) - i tam jest cała ksiązka (ponad 300 stron o ile pamietam) ktorej niestety nie przeczytalem ale w napisach koncowych napisano że jej autorem jest... Nastasha Romanenko 0_O ciekawe

a tak jak juz przy napisach jestem - Slesz - jesteś pewien że w MGS1 nie była użyta technologia Motion Capture? ja mógłbym przysiąć że w napisach końcowych jest lista "motion capture actors" czy coś takiego :-k
If you live with apes man, it's hard to be clean
Awatar użytkownika
Slesz
Posty: 1728
Rejestracja: 5 lut 2005, o 02:29
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Slesz »

Z tego co wiem w MGS'ie nie używano technologii motion-capture. Zdaje się, że nawet sami autorzy szczycili się tym faktem. Miałem o tym cosik na łamach jakiegoś Neo+, w recenzji albo jeszcze przy zapowiedziach (de facto zapowiedź ta była na podstawie pełnej wersji NTSC). Zaraz poszukam, jak znajdę to przytoczę. Źródło wydawało się być wiarygodne. Ja pamiętam w napisach listę aktorów podkładających głos, nie przypomnam sobie motion capture actors. Może w dwójce, ale raczej nie w jedynce.
Z resztą spójrz na niektóre ruchy Snake'a. Choćby sam bieg - wygląda bardzo dobrze, ale nie sprawia wrażenia realistycznego. Aktor musiałby się nieźle wyginać, żeby w ten sposób się poruszać.

Znalazłem
W Neo Plus nr 4 (listopad 1998) Banan pisze:(...) I chociaż większą część czasu gry wystarczy widok "z góry" (kamera jest ustawiona bezpośrednio nad głową bohatera), to jednak dobrze wiedzieć, że wszystkie te otaczające nas przedmioty nie są jakimiś ściemnionymi bitmapami. Przy okazji - w MGS-ie nie ma żadnego motion capture. Wszystkie czynności jakich podejmuje się Snake czy jego przeciwnicy zostały żmudnie zanimowane ręcznie. Klatka po klatce. Widząc jak Solid przerzuca chwytanych przeciwników, skręca im karki czy strzela z karabinu dosyć trudno oprzeć się wrażeniu, że jednak ludzie Kojimy posłużyli się tu jakimś modelem. Ale tak nie było.
Gra jest bardzo bogata w przerywnki (...)
Oczekiwanie na niebezpieczeństwo jest gorsze niż moment, gdy ono na człowieka spada.
Awatar użytkownika
akuhedr
Posty: 662
Rejestracja: 14 sie 2003, o 14:45
Lokalizacja: [#1896070]

Post autor: akuhedr »

hm hm hm
w dwójce motion capture jest - widziałem nawet filmik z planu do sceny w której żołnierze Gurlukovitcha opanowują tankowiec - wyglądało na to ze ekipa KCEJ jest bardzo dumna zwłaszcza ze sceny z której żołnierz klepie drugiego w plecy - ogólnie chodzi o to że żołnierze zachowują się jak profesjonaliści a nie jak postacie z filmów z Bondem

musiałbym skończyć jedynke i przejżeć raz jeszcze końcowe napisy : "motion capture session" czy coś takiego jednak nadal mi świta :-k
może motion capture nie był użyty do ruchów postaci ale np w scenach? - chociazby w momencie w ktorym Snake rozmawia z przebraną Meryl a za drzwiami czekają Genome-Soldiers

hm na jednym trailerze z mgs2 widac jak Snake ucieka a wszystko wokół wybucha lub zalewane jest wodą - szkoda że tej sceny nie ma w grze - na prawde ciekawie to wygladało

troche mnie zdenerwowało w dwójce to że po przejsciu gry na hardzie bez radaru dostałem jako nagrode... aparat cyfrowy :/
jako że w jedynce takim "głównym gadżetem" był Stealth (Fox go używał, Otacon także oraz żołnierze w windzie) - po przejściu gry można było się tym pobawić
tutaj liczyłem na to że dostane ten gadzet który w grze ma Fortune i Ocelot
czyli generator elektromagnetycznego pola (?) który sprawia że pociski nie trafiają w cel
If you live with apes man, it's hard to be clean
Awatar użytkownika
Slesz
Posty: 1728
Rejestracja: 5 lut 2005, o 02:29
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Slesz »

Myślę, że dobrze, że nie naciągają fabuły pod jedną scenkę, byłoby to na niekorzyść gry.

No, mnie zniechęciła informacja, że po przejściu na Extreme nic się nie dostaje (w jedynce). No, w sumie dobrze, bo niby extreme to extreme, ale jednak jakoś mnie to zniechęciło.
Co do MGS2, to takie urządzenie odpychające wszelkie strzały byłoby chyba nieco przegięte. Już stealth był przegiętym pomysłem, ale na szczęście bossowie nas widzą (co wydaje ssię być nieco nielogiczne, ale jest z korzyścią dla rozgrywki). Nie wiem sam co byłoby lepsze, nie dawać tego urządzenia odpychającego i tracić ym samym satysfakcję gracza z ukończonej rozgrywki, czy dać i stracić zaineresowanie gracza, którego nikt i nic nie może trafić.

MGS jest o tyle piękny, że po jakimś czasie nie pamiętamy wszystkich szczególików rządzących fabułą i za każdym kolejnym przejściem możemy natknąć się na jakąś kwestię, której nie słyszeliśmy wcześniej, albo której nie pamiętamy. To jak oglądanie dobrego filmu, w którym przy każdym kolejnym obejrzeniu coś nowego się widzi. No i ta wysoko posunięta perfekcja scenariusza i rozgrywki. Autorzy przewidzieli praktycznie wszystko. Spróbujesz zdobyć PSG1 zanim Meryl zostanie raniona - nie da rady, jest to wytłumaczone (drętwo, bo drętwo, ale jest). I tak dalej i temu podobne. Ach ach ;)
Oczekiwanie na niebezpieczeństwo jest gorsze niż moment, gdy ono na człowieka spada.
Awatar użytkownika
Bebokus pospolitus
Posty: 1410
Rejestracja: 6 sty 2005, o 17:26
Lokalizacja: Tychy

Post autor: Bebokus pospolitus »

Wracajac do tematu kobiety :wink: ,w Metal gear solid jest sa tylko 2 kobiety w grze(meryl i Sniper Wolf-ach miec taka dziewczyne :oops: )wiec kim jest corka ,tego facia z ktorym gada Ocelot?? :D
http://www.retrostacja.org/ multi blog o grach :)
Awatar użytkownika
akuhedr
Posty: 662
Rejestracja: 14 sie 2003, o 14:45
Lokalizacja: [#1896070]

Post autor: akuhedr »

o jakim "faciu" mówisz?
chodzi ci o rozmowe pod koniec MGS1 ? (Ocelot rozmawiający z Solidusem)

w tym topicu gadamy o wszystkich mgsach a nie tylko o 1
Olga jest córką Gurlukovitcha i pojawia się w MGS2:SoL

no i w MGS1 jest jeszcze Mei Ling i Naomi :wink:
If you live with apes man, it's hard to be clean
Awatar użytkownika
Bebokus pospolitus
Posty: 1410
Rejestracja: 6 sty 2005, o 17:26
Lokalizacja: Tychy

Post autor: Bebokus pospolitus »

Tak o nia :D Fakt jest jeszcze Mei Ling,to chyba jakis zart autorow gry he he .Uciekam przed Ravenem a ona mi tu pitoli o Konfucjuszu :D
http://www.retrostacja.org/ multi blog o grach :)
Awatar użytkownika
Slesz
Posty: 1728
Rejestracja: 5 lut 2005, o 02:29
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Slesz »

Co ciekawe o Gurlukovitchu mowa była już w jedynce. Był chyba nawet z nazwiska wymieniony podczas rozmowy Ocelota z Liquidem w pomieszczeniu nieopodal Rexa.
Oczekiwanie na niebezpieczeństwo jest gorsze niż moment, gdy ono na człowieka spada.
ODPOWIEDZ