SAVE i CD32...
Moderator: GTW
-
- Posty: 7
- Rejestracja: 11 mar 2005, o 16:18
SAVE i CD32...
Używam winuae 0.992 do emulacji cd32 i wszystko jest super poza małym ale.A mianowicie gdy zrobie SAVE`a w trakcie gry i potem odczytuję go to po przejściu etapu emulator zamiast doczytać następny etap wiesza się.To tak jakby po odegraniu gry emulator "zapominał" o cdromie i nie zależy to od gry.Wiem że nie należy robić SAVE`ów podczas wczytywania się etapów i tak nie robię.Zapisuję na początku nowego etapu,a wiem że potem już wtrakcie się nic nie doczytuje bo leci muzyczka z cd jak to w większości gier na cd32.A po odczytaniu SAVE`a etap owszem jest ale muza już nie idzie z cdromu no i po przejściu etapu nie doczytuje nowego-poprostu "zapomina" o cdromie.Jest tak nawet w grach w których muza nie leci w płyty w trakcie gry np GLOOM-również gdy zapiszę na początku nowego etapu po załadowaniu to po odegraniu i przejściu go do końca nie chce wczytać nowego.Niezależnie od tego jak zapiszę grę czy jako nieskompresowany SAVE czy jako skompresowany czy też jako RAM dump to i tak zawsze to samo.Pozostaje tylko opcja emulacji 1kb bateryjnej pamięci wbudowanej w cd32 ale wtedy można robić SAVE tylko wtedy gdy gra na to pozwala,czasami po kilku etapach nawet:( Istnieje wogóle rozwiązanie tego problemu czy to bug który jeszcze nie został wyeliminowany z emulatora?
- Shoonay
- Posty: 824
- Rejestracja: 1 mar 2004, o 03:29
- Kontakt:
Chcesz dokładnie wiedzieć co się dzieje, to wyślij bug report do twórcy WinUAE - Tonni'ego Willen'a, zawierający najlepiej ten felerny save, zapis konfiguracji i kompletny log z ostatniego użycia WinUAE.
Jednak czy na 100% między tym save a load nie zmieniasz konfiguracji swojego kompa lub emulowanej ami? Emu nie lubi takich rzeczy - musisz seve'ować na DOKŁADNIE takiej samej konfiguracji.
Pozatym o jakiej grze mówimy? Nie ma wersji WHDLoad? One z reguły są bardziej kompatybilne z save'owaniem. Pozatym zawsze możesz przegrać dane z prawdziwej/emulowanej płyty CD na HD i stamtąd grać... niestety bez muzy...
Jednak czy na 100% między tym save a load nie zmieniasz konfiguracji swojego kompa lub emulowanej ami? Emu nie lubi takich rzeczy - musisz seve'ować na DOKŁADNIE takiej samej konfiguracji.
Pozatym o jakiej grze mówimy? Nie ma wersji WHDLoad? One z reguły są bardziej kompatybilne z save'owaniem. Pozatym zawsze możesz przegrać dane z prawdziwej/emulowanej płyty CD na HD i stamtąd grać... niestety bez muzy...
-
- Posty: 7
- Rejestracja: 11 mar 2005, o 16:18
Nie,nie zmieniałem konfiguracji-kombinowałem już na tysiące sposobów i nic dalej ten sam problem.A granie bez muzy na CD-32 w gry w których była ona na CD to zbyt wielka strata-lepszych soundtracków niż w niektórych grach na CD-32 trudno uświadczyć nawet dzisiaj...To była jedna z głównych atrakcji CD-32-muza na płycie zamiast 8 bitowego rzępolenia.Kto grał w obie wersje gier (dla CD-32 i np A1200 ten wie jaka różnica jest w muzie z CD i tej wydobywanej z przetworników Amigi)
A jeśli chodzi o ten bug report to czy oni na to odpowiedzą?
Będzie im się chciało?
A jeśli chodzi o ten bug report to czy oni na to odpowiedzą?
Będzie im się chciało?
- Slesz
- Posty: 1728
- Rejestracja: 5 lut 2005, o 02:29
- Lokalizacja: Gdańsk
Twierdziłeś, że nie sejwujesz, gdy gra się doczytuje. Owszem, sama gra się nie doczytuje, ale jak sam słusznie zauważyłeś muzyka się doczytuje z płytki. Najprawdopodobniej na plikach z sejwami nie są zachowywane informacje dotyczące odczytu muzyki z płyty. Nie wiem, jak to rozwiązać, ale najwidoczniej nie pozostaje Ci nic, tylko sejwować tam, gdzie gra na to pozwala. Ależ czy nie lepiej właśnie w ten sposób sejwować ? Bywa, że frustrujące jest zaczynanie od z góry ustalonego momentu, szczególnie gdy zajdziemy o wiele dalej, ale dzięki temu strach przed frustracją dodaje smaku grze 

Oczekiwanie na niebezpieczeństwo jest gorsze niż moment, gdy ono na człowieka spada.
- Shoonay
- Posty: 824
- Rejestracja: 1 mar 2004, o 03:29
- Kontakt:
Przesadzaszjonny2003 pisze:A granie bez muzy na CD-32 w gry w których była ona na CD to zbyt wielka strata-lepszych soundtracków niż w niektórych grach na CD-32 trudno uświadczyć nawet dzisiaj...To była jedna z głównych atrakcji CD-32-muza na płycie zamiast 8 bitowego rzępolenia.Kto grał w obie wersje gier (dla CD-32 i np A1200 ten wie jaka różnica jest w muzie z CD i tej wydobywanej z przetworników Amigi)

Nie wiem... z tego co widzę na EAB, to tak około 4x na tydzień Toni Willen odpowiada na jakieś pytanie dot. WinUAE. Musiałbyś mieć zatem potwornego pecha, żeby właśnie Tobie nie odpowiedziałjonny2003 pisze:A jeśli chodzi o ten bug report to czy oni na to odpowiedzą?
Będzie im się chciało?

Dzięki za porady chłopaki może spróbuję wysłać ten bug raport,chociaż nie wiem czy mi się uda złożyć parę mądrych zdań po angielsku....
A co do mojej oceny muzy na CD-32 to wiadomo jest ona subiektywna,w czasach amigi muza jakości cd w grach to było coś czym się można było zachwycać i jakoś to odczucie mi pozostało.Zwłaszcza muza z początkowych etepów FIRE AND ICE-trzeci audiotrack na płytce z grą,która jest na back to roots.
A co do mojej oceny muzy na CD-32 to wiadomo jest ona subiektywna,w czasach amigi muza jakości cd w grach to było coś czym się można było zachwycać i jakoś to odczucie mi pozostało.Zwłaszcza muza z początkowych etepów FIRE AND ICE-trzeci audiotrack na płytce z grą,która jest na back to roots.
- Shoonay
- Posty: 824
- Rejestracja: 1 mar 2004, o 03:29
- Kontakt:
Kiedy już zdecydujesz się wysłać ten bug report, to może skorzystasz z najszybszej znanej mi drogi dostępu, do rozwiązywania problemów, czyli forum EAB
W dziale: [EAB > Problems > prb.WinUAE] http://eab.abime.net/forumdisplay.php?f=5 możesz napisać swój post, zawierający jak najbardziej szczegółowe (jak już pisałem) dane dotyczące problemu.
--== EDIT ==--
Zapomniałem
o linku

W dziale: [EAB > Problems > prb.WinUAE] http://eab.abime.net/forumdisplay.php?f=5 możesz napisać swój post, zawierający jak najbardziej szczegółowe (jak już pisałem) dane dotyczące problemu.
--== EDIT ==--
Zapomniałem
o linku

- Świerk
- Posty: 177
- Rejestracja: 31 mar 2005, o 11:12
- Lokalizacja: Kraków
Re: SAVE i CD32...
oczywiscie ze nie idzie! bo uae b. dobrze emuluje CD32!jonny2003 pisze:A po odczytaniu SAVE`a etap owszem jest ale muza już nie idzie z cdromu

przeciez odtwarzanie audio trackow polega na tym ze CD32 wlacza odpowiedni track i tyle - muza sama leci z cdromu (nie jest wymagane dalsze jej przetwazanie przez zadne uklady).dlatego po zaladowaniu seve'a emulator nie wlacza ponownie audio tracka bo przeciez juz to zrobil (przed zapisem save'a)...
.::: Amiga Rulez! CD32 kicks ass! ::: CD32, Amithlon, WinUAE, WinUAE-Kaillera user :::.
.::: kupię Panasonic 3DO lub Atari Jaguar CD
:::.
...::: http://swrk.vgh.pl/ :::...
.::: kupię Panasonic 3DO lub Atari Jaguar CD

...::: http://swrk.vgh.pl/ :::...
Chyba każdy fan CD32 natknął się na ten bug podczas emulacji tj konsoli za pomocą WinUAE.
Napisałem swego czasu nawet maila do twórców emulatora, w którym opisałem problem z Statesave'ami.
Odpowiedź była następująca:
Tak więc nie pozostało nam nic innego jak save'owanie w emulowanej pamięci wbudowanej w konsolke.
Pozdrawiam!
Maniak
Napisałem swego czasu nawet maila do twórców emulatora, w którym opisałem problem z Statesave'ami.
Odpowiedź była następująca:
(mail został wysłany przy okazji przetestowania ostatniej wersji 0.992 gdyż oczywiście owy błąd w niej wciąż istnieje).Toni Wilen pisze:Statesaves are not completely supported in cd32-mode. Probably not in next release either, it isn't so simple to fix.
Tak więc nie pozostało nam nic innego jak save'owanie w emulowanej pamięci wbudowanej w konsolke.
Pozdrawiam!
Maniak
- Świerk
- Posty: 177
- Rejestracja: 31 mar 2005, o 11:12
- Lokalizacja: Kraków
albo hibernacja WinXPManiak pisze:Tak więc nie pozostało nam nic innego jak save'owanie w emulowanej pamięci wbudowanej w konsolke.

.::: Amiga Rulez! CD32 kicks ass! ::: CD32, Amithlon, WinUAE, WinUAE-Kaillera user :::.
.::: kupię Panasonic 3DO lub Atari Jaguar CD
:::.
...::: http://swrk.vgh.pl/ :::...
.::: kupię Panasonic 3DO lub Atari Jaguar CD

...::: http://swrk.vgh.pl/ :::...