Mój patent:
Mam tylko 2MB chipu w mojej A1200 i niektóre gry po zainstalowaniu wyświetlają "not enough chip ram" (workbench żre jakieś 300 kilo). Poczytałem starą amigową książeczkę i dowiedziałem się, że w Shellu istnieje taka wewnętrzna komenda "alias" która tworzy odnośnik do innego programu lub komendy z zestawem argumentów (taki jakby skrót).
przykład:
alias dupa execute gówno
i teraz wystarczy wpisać dupa i klepnąć w enter, aby wykonać skrypt o nazwie "gówno".
Utworzyłem za pomocą Ed'a na drugiej partycji DH1: (bo u mnie wszystkie partycje są bootowalne) sekwencję startową z odnośnikami alias'a do gier które "stękają".
np.
alias 1 dh1:gry/blackviper/game
alias 2 dh1:gry/marvin/start
itd.
jeżeli jakaś gra potrzebuje wykonania jakichś komend, assignów itd.
to można stworzyć Edkiem lub innym edytorem skrypt z tymi pierdołami.
np.
alias 1 execute skrypt
Użyłem w sekwencji startowej type'a do wyświetlania tekstu menu
np.
1 - Black Viper
2 - Marvin Marvelous Adventures
itd.
Jak już wszystko było gotowe zresetowalem amigę i przytrzymałem obydwa klawisze myszki dla bootmenu. W bootmenu ustawilem bootowanie z DH1: wybrałem przycisk "boot" (użytkownicy amig z kickstartem 3+ chyba wiedzą o co chodzi) i zabootowało się z DH1: wyświetlając tekst menu.
Teraz wystarczy wcisnąć numer (skrót który wpisałem po komendzie alias) i tak oto pamięciożerna gra wgrywa się bez "stękania".
Ciekawe czy ktoś to zrozumie? (pytanie retoryczne - nie odpowiadać)
